Xiaomi chce predávať viac áut ako dnes predávajú Toyota či VW Group

1

Veľký čínsky výrobca elektroniky či produktov z oblasti mikromobility, Xiaomi, ktorý je známy napr. ako výrobca smartfónov či elektrických kolobežiek s výborným pomerom „cena/výkon“, minulý rok oznámil, že sa naplno púšťa do elektrických automobilov. A šéf tejto spoločnosti nedávno spomenul extrémne ambiciózny cieľ novej e-mobility divízie.

Ako sme už informovali, Xiaomi sa chystá v najbližších 10 rokoch (od roku 2021) do svoje novej divízie Xiaomi Automobile, ktorá sa bude špecializovať na vývoj a výrobu elektromobilov,  „naliať“ 10 mld. $ (9,4 mld. €). Na úvodnú fázu si pritom vyčlenila v prepočte cca 1,4 mld. €.

„Inteligentné elektrické vozidlá predstavujú jednu z najväčších obchodných príležitostí v nasledujúcom desaťročí a sú nevyhnutnou súčasťou inteligentného žitia. Vstup do tohto podnikania je pre nás prirodzenou voľbou,“ povedal minulý rok šéf Xiaomi, Lei Jun.

Jun neskôr prezradil, že prvým elektromobilom Xiaomi bude sedan alebo SUV. Spomenul aj jeho možnú cenu, a to cca 13 000 € až 39 000 € (po prepočte), čo je neobvykle široký rozsah. A podľa webu CarNewsChina už Xiaomi testuje prototyp svojho prvého elektromobilu, pričom ním má byť sedan so športovým strihom.

Obrovské ambície spoločnosti Xiaomi

Web CarNewsChina priniesol koncom minulého mesiaca aj najaktuálnejšie vyjadrenia šéfa Xiaomi na adresu ich biznisu s elektromobilmi. Podľa Juna vykonala jeho spoločnosť hĺbkový výskum v odvetví elektromobility a očakáva, že keď toto odvetvie vyzreje, 80 % trhu s elektromobilmi bude patriť len 5 značkám.

Šéf Xiaomi tiež uviedol, že aby mohli uspieť vo svojom novom biznise a zaradili sa do prvej päťky najväčších výrobcov elektromobilov, budú musieť dodávať viac 10 mil. vozidiel ročne. A to môžeme označiť za extrémne ambiciózny cieľ. Veď najväčší výrobcovia áut, Toyota a Volkswagen Group, takýto počet vozidiel (bez ohľadu na druh pohonu) predávali vo svojich najlepších časoch. Zdá sa pritom, že tento rok sa hranicu 10 mil. ks nepodarí dosiahnuť ani aktuálne najväčšiemu výrobcovi áut, spoločnosti Toyota.

Web CarNewsChina taktiež informoval, že podľa čínskych médií mal prototyp prvého elektromobilu Xiaomi s pracovným názvom „MS11“ zísť z výrobnej linky v septembri. Podľa týchto zdrojov má vyžívať 800-V elektrickú architektúru a pohonnú jednotku s výkonom 260 kW. Tieto informácie však zatiaľ treba brať s rezervou.

Nuž sme veľmi zvedaví, ako sa bude tento ambiciózny projekt spoločnosti Xiaomi vyvíjať. Spustenie sériovej výroby prvého elektromobilu pritom čínska spoločnosť očakáva v prvom polroku 2024.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Jon Russell/Flickr (CC BY-SA 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce pomerne čoskoro predávať viac áut ako dnes Toyota a VW Group dokopy
Xiaomi chce údajne kúpiť časť najambicióznejšieho e-mobility „startupu“ na svete
Čínska „elektromobilka“ Nio chce ukrojiť z koláča VW a Toyoty a ponúkať lepšie a lacnejšie autá ako Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Vo februári 2022 som „z donútenia bankou“ kúpil nový smartfón s Androidom 11 kvôli internetbankingu. Zvolil som si „lacnejší“ XIAOMI. Bol som však príjemne prekvapený, ako bezchybne funguje !!! Ak sa im to rovnako podarí aj s tými elektroautami, tak budú mať ostatní včítane TESLY zdatného súpera !!!

Pridajte komentár