Prvý elektromobil od Xiaomi je zatiaľ stratový. Pomôcť môže aj vstup do EÚ a nové modely

5

Čínsky gigant v oblasti elektroniky Xiaomi, ktorý je u nás známy najmä vďaka smartfónom či elektrokolobežkám, má obrovské ambície aj v oblasti elektromobility. Nedávno spustil predaj svojho prvého elektromobilu a chystá sa expandovať, pričom hľadá možnosti pre vstup na európsky trh. Potvrdil tiež výrobu hyper-sedanu SU7 Ultra a ambíciu patriť k najväčším výrobcom áut na svete. A aktuálne na svojom prvom elektromobile SU7 prerába, prioritou je však rast.

Spoločnosť Xiaomi pred pár rokmi oznámila, že v dlhodobom horizonte sa chce stať jedným z najväčších výrobcov áut na svete, pričom to chce dosiahnuť s elektromobilmi. Prvotne na to vyčlenila 10 mld. $ a prvým hmatateľným výsledkom jej úsilia je elektrický sedan Xiaomi SU7 veľkosti Tesly Model S s vynikajúcim pomerom cena/výkon.

Maskované testovacie prototypy tiež naznačujú, že nepotrvá dlho a dočkáme sa aj crossoveru značky Xiaomi, ktorý bude zrejme niečím ako praktickejším variantom modelu SU7. Hovorí sa tiež, že po tomto modeli príde menší a cenovo dostupnejší elektromobil.

Hyper-sedan SU7 Ultra smeruje do výroby

Ešte pred spomínanými novými modelmi zrejme príde na trh špeciálna športová verzia sedanu SU7 s menom Xiaomi SU7 Ultra, ktorej prototyp čínsky výrobca prezentoval len nedávno. Pred pár dňami zakladateľ a šéf Xiaomi Lei Jun totiž uviedol, že tento model vhodný na okruhy s 3 elektromotormi, výkonom 1 154 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 1,97 s a maximálnou rýchlosťou cez 350 km/h príde na trh v 1. kvartáli budúceho roku, informoval web CnEVpost.

Aktuálne stratový biznis

Uplynulo zhruba 5 mesiacov od spustenia výroby prvého elektromobilu od Xiaomi. A Bloomberg na základe slov finančného riaditeľa Xiaomi Alaina Lama informuje, že e-mobility biznis spoločnosti je zatiaľ stratový. Treba však dodať, že je to vzhľadom na počiatočné vysoké investície, nižší objem výroby a vysoké jednotkové náklady úplne bežné. Obzvlášť, keď Xiaomi začína na vysoko konkurenčnom domácom trhu.

Podľa výpočtov Bloombergu mohlo Xiaomi v rámci 2. kvartálu 2024 prerobiť na jednom predanom vozidle cca 7 500 € po prepočte. Čo by za to dali napr. spoločnosti Ford, Lucid Motors, Rivian či mnohé čínske automobilky, ktoré vyrábajú elektromobily už roky. Xiaomi je pritom len na začiatku, kedy sú straty bežne najvyššie.

Lam uvádza, že aktuálne sa zameriavajú na rast a nie zisk. Ten spoločnosť Xiaomi očakáva v budúcnosti pri vyššom objeme výroby. Tento rok pritom plánuje dodať 120 000 vozidiel, čo by bol vynikajúci výsledok nielen pre začínajúceho výrobcu áut.

Vstup na európsky trh

Xiaomi nedávno potvrdilo, že plánuje globálne expandovať už so svojím prvým elektromobilom SU7. Už dnes pritom skúma možnosti vstupu na európsky trh. A to aj v kontexte novej politiky EÚ ohľadom ciel na elektromobily dovážané z Číny.

Žiaľ, ohľadom globálnej expanzie zatiaľ nie sú známe žiadne časové rámce a Xiaomi sa aktuálne zameriava hlavne na uspokojenie dopytu na domácom trhu. V Európe si tak môžeme ešte počkať. V hre teoreticky môže byť aj európska továreň. A to predovšetkým vtedy, ak EÚ zavedie zvýšené clá na dlhšiu dobu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xiaomi uviedlo na trh svoj prvý elektromobil. Cieli na špičku, ale je oveľa lacnejší
Elektrická Mazda EZ-6 bude dostupná aj na európskom trhu
Xpeng M03 veľkosti Tesly Model 3 bude stáť doma max. od 17 300 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Len krútim hlavou nad tým, že sa Xiaomi sťažuje na samozrejmý toho, do čoho sa pustili! Mám obavy, či to ustoja. Mali by si prečítať históriu TESLY …..

  2. Držím Xiaomi palce, nech to vydržia. Ale do Európy hlavne nech dovezú odladené autá a nie to čo predávajú v Číne. Stačila mi informácia o hliníkových vodičoch namiesto medených, aby ušetrili náklady.

    • Ak to skúsili s AL káblami na autoelektriku tak sa zbláznili !!! Mám osobné zle skúsenosti s AL inštaláciou v bytovke, a počul som v minulosti o AL elektroinštalácii na mostových žeriavoch z Brezna. Vraj to bolo otrasné ….

  3. O Xiaomi sa netreba obáva. Majú nie len mimoriadne schopný produkt, ale hlavne výrobu. Tu ide naozaj hlavne o rozšírenie modelovej rady a zásadné zvýšenie výroby pre dosiahnutie úspor z rozsahu. Všimnite si, že žiadna európska automobilka nemá porovnateľný produkt cena/kvalita a hlavne tak rýchlu a efektívnu výrobu. To čo Európanom nedochádza je, že nejde o zázračne nízke čínske mzdy, ale o prenos čínskeho svetového líderstva vo vede a výskume do výrobnej praxe. Inak povedané Číňania sú múdrejší a Európania sa budú musieť viac učiť a makať, aby neboli dobrí iba na leštenie topánok čínskym turistom, ktorí si prídu pozrieť európsky skanzen.

Pridajte komentár