Spoločnosť Xiaomi nedávno oficiálne potvrdila, že sa púšťa do elektrických automobilov. A aktuálne sme získali predstavu o cenovom rozsahu prvého modelu.
Známy čínsky výrobca elektroniky či elektrických vozidiel z oblasti mikromobility, spoločnosť Xiaomi, chystá v priebehu nasledujúcich 10 rokov naliať do elektromobility 10 mld. $ (8,4 mld. €). Na úvodnú fázu si pritom vyčlenila v prepočte 1,3 mld. €. Takže to poňala vo veľkom.
„Divízii“ elektromobilov bude šéfovať spoluzakladateľ a súčasný CEO spoločnosti, Lei Jun. Rozhodnutie o vstupe do automobilového priemyslu bolo podľa Juna urobené po mnohých kolách rokovaní so všetkými partnermi Xiaomi. Má ísť pritom o posledný významný podnikateľský projekt šéfa Xiaomi v jeho živote.
„Inteligentné elektrické vozidlá predstavujú jednu z najväčších obchodných príležitostí v nasledujúcom desaťročí a sú nevyhnutnou súčasťou inteligentného žitia. Vstup do tohto podnikania je pre nás prirodzenou voľbou,“ povedal Lei Jun. A dodal, že na túto novú cestu vstúpia s obrovskými investíciami, plnou vážnosťou a trpezlivosťou.
No a aktuálne šéf čínskej spoločnosti počas streamu pri príležitosti 11. výročia značky prezradil, že prvým elektromobilom Xiaomi bude sedan alebo SUV. Taktiež uviedol, že jeho cena sa bude pohybovať po prepočte v rozmedzí 12 900 € až 38 600 €, píše portál Gizmochina. A to je naozaj nezvyčajne veľké cenové rozpätie.
Dá sa zrejme predpokladať, že prvými dvoma modelmi budú sedan a SUV postavené na rovnakých základoch s rovnakou alebo veľmi podobnou technikou, pričom sa Xiaomi ešte nerozhodlo, ktoré vozidlo príde na trh ako prvé.
Ešte pred spomínaným streamom Lei Jun uskutočnil prieskum ohľadom požadovaných vlastností od ich elektromobilu A to prostredníctvom ankiet na sociálnej sieti Weibo. Z nich vyplynulo, že respondenti si želajú najmä cenovo dostupné vozidlo (do 13 000 €) typu „car“ (v kontexte čínskeho trhu ide zrejme o sedan) a SUV. A takmer 2/3 z nich si želá, aby vozidlá niesli značku Xiaomi. Vzorka sa pritom pohybovala v rozmedzí 15 000 až 19 000 respondentov, v závislosti od konkrétnej anketovej otázky.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza gigant Foxconn
Čo si myslí šéf Applu o Tesle a Elonovi Muskovi? A bude Apple Car?
Prekvapenie! Sony predstavilo elektromobil s výkonom 400 kW
9 komentárov
Jeden už pomaly stráca prehľad v čínskych značkách elektromobilov.
A pribúdajú ďalšie. A ďalšie. A ďalšie…
Prvenstvo im už fakt nikto neuprie. Teda okrem Tesly, samozrejme.
Nevravím, že ostatní sladko spinkajú, ale…
… ostatný si „predpísali“ prášky na spanie dopredu, cca na 20 rokov…
Uvádzať konečnú cenu u projektu u ktorého ešte nemáme ani dizajn prototypu je v rovine sci-fi.
Uvidíme?
Keď sa do BEV oprie aj Xiaomi v Európe , bude veselo. Výhodou pre nich bude zvládnutý online predaj a nízka poruchovosť EV áut, vyžadujúci menej servisov. To výrazne zníži náklady na vstup do odvetvia. Dobré meno majú a na rozdiel od európskych výrobcov, začínajú lacnými modelmi.
Jednoducho dobrá stratégia na dosiahnutie úspechu.
Dakujem pekne za menej servisov. Ked treba ist na garancu prehliadku tak pocestujes 100-200-300km do najblizsieho servisu? Alebo teda ved zijeme v realnom svete a nehody sa stavaju. Kolko si vypyta odtahovka za odtah nepojazdneho vozidla? A kolko casu stravi zakaznik na cesto do/zo servisu?
Všetci doterajší výrobcovia stíhali vyrábať dosť áut pre všetkých! Všetci doterajší výrobcovia majú plány prechodu „celej výroby“ na BEV do roku XY! Noví výrobcovia majú pritom plány chrliť státisíce BEV a ovládnuť trhy po celom svete! Ak sa tak stane, kam teda do čerta budú všetci tie BEV dodávať !!!!!!!
Správny postreh. Hlavne v mestách pri robotaxi a zároveň zdieľanej spolujazde bude treba 40x menej áut. Predstavte si dnešnú ulicu a bude tam stáť menej áut, ako za socializmu. Mladí ľudia si v podstate nechcú robiť vodičák a vlastniť auto. Chcú službu bez starostí. Pre staršiu generáciu je auto symbol slobody. Časy sa menia…
Xiaomi s nami !!! ……..