Gigant v oblasti spotrebnej elektroniky Xiaomi, ktorý sa zaoberá aj elektrickou mikromobilitou a je známy dobrým pomerom „cena/výkon“, má vysoko ambiciózne plány aj v rámci elektromobilov. Už pomerne onedlho sa má dostať do výroby ich prvý automobil a aktuálne sa objavili neoficiálne správy ohľadom jeho batérie a možného dojazdu.
Veľká čínska spoločnosť Xiaomi v roku 2021 oznámila veľké plány v oblasti elektromobility, do ktorej chce investovať do konca dekády 10 mld. $. Jej prvý elektromobil, ktorý sa zvykne označovať ako Xiaomi MS11 (môže ísť o pracovný názov) a ktorý sa môže dostať na trh pod menom Xiaomi Modena, je vo vývoji a testovacie kusy sa už dlhšie premávajú po čínskych cestách.
A aktuálne Carnewschina upozorňuje na nové neoficiálne správy, ktoré sa týkajú ďalších možných špecifikácií tohto elektrického sedanu. Na účte MetaAuto v rámci soc. siete Weibo sa objavila údajná fotografia štítku batérie elektromobilu Xiaomi MS11, resp. „Modena“, ktorá bola následne zmazaná.

Zdroj: MetaAuto/Weibo via Carnewschina.com
Na tomto štítku s logom spoločnosti Xiaomi pritom nájdeme údaje o kapacite – 101 kWh, napätí 726,7 V, menovitej kapacite 139 Ah či hmotnosti 642 kg. Z toho pritom tiež vyplýva, že táto batéria nemá na dnešné pomery najlepšiu gravimetrickú energetickú hustotu na úrovni celého packu, keďže tá je podľa prepočtov pod 160 Wh/kg.
Neoficiálne zdroje mali podľa Carnewschina tiež uviesť, že touto batériou bude vybavený model „Long Range“ s pohonom zadnej nápravy, ktorý by mal ponúknuť dojazd 800 km (zrejme podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC). A verzia s pohonom všetkých kolies by údajne mohla ponúknuť 600 až 650 km (CLTC) na jedno nabitie.
Čo ešte „vieme“?
Čo sa týka ďalších možných špecifikácií, už skôr sme sa z neoficiálnych zdrojov dozvedeli, že elektromobil Xiaomi Modena / MS11 má byť dostupný v 3 verziách a má používať (aj) pohonnú jednotku s výkonom 260 kW, batérie od CATL a BYD či platformu s 800-V elektrickou architektúrou, vďaka čomu sa má nabiť na 80 % za 15 min.
Spomínala sa aj cena 260 000 až 350 000 RMB (cca 32 000 až 43 000 €), prvotná produkčná kapacita 150 000 ks ročne (neskôr 2-násobok) či spustenie výroby v septembri. Carnewschina vo svojej aktuálnej správe však uvádza, že produkcia má odštartovať budúci rok.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá zmienka o cene elektromobilu Apple a ďalšie neoficiálne novinky
Honda a Sony predstavili spoločnú značku elektromobilov Afeela a nový prototyp vozidla
Huawei predstavil „svoj elektromobil“. Ten je však povedomý aj Slovákom
ODBER NOVINIEK
Jeden komentár
Neviem, či bol nedostatok značiek výrobcov elektromobilov na čínskom trhu, keď sa niektorí výrobcovia z iných odborov „ulakomili“ na tento segment, ale množstvo malých i veľkých startupov skončí v zabudnutí! Len dnes ešte nevieme ktoré! 🙂 ………