Taliansky elektromobil XEV Yoyo s dielmi z 3D tlače ide do predaja za cenu od 13 000 €

15

Ani zďaleka nie všetky avizované elektromobily, najmä od startup firiem, sa dostanú na trh. Ľahký mestský elektromobil XEV Yoyo, o ktorom sme informovali už v roku 2019 a ktorý je výsledkom spolupráce talianskej spoločnosti XEV a čínskeho špecialistu na 3D tlač Polymaker, však smeruje do predaja.

2-miestny elektromobil XEV Yoyo je špecifický nielen svojimi vymeniteľnými batériami, ale aj „širokou personalizovateľnosťou“, a to vďaka 3D tlači. Výrobca pritom bude ponúkať aj novo štylizované diely, takže si bude možné vozidlo dodatočne prispôsobovať, ale aj nahrádzať či opravovať poškodené časti.

Ďalšou zaujímavosťou tohto mestského elektromobilu je jeho batériový systém. Li-ion batéria s chémiou LFP a celkovou kapacitou 10,39 kWh sa skladá z 3 modulov s hmotnosťou 3 x 24,5 kg, ktoré je možné vybrať a vymeniť za plne nabité.

To dáva tušiť, že k dispozícii budú „stanice“ na výmenu batériových modulov. Na rozdiel od výmeny veľkých a ťažkých batérií, ktorú dokáže previesť len špeciálny mechanizmus (napr. systém spoločnosti Nio), batériové moduly elektromobilu XEV Yoyo bude možné vybrať manuálne, a to z priestoru pod vekom kufra. Ako informuje spoločnosť XEV, prvé „kabinety“ umožňujúce výmenu vybitých batériových modelov za nabité budú rozmiestené v rámci mnohých európskych čerpacích staníc ENI.

A keď už je reč o batérii, tá má zabezpečiť dojazd 150 km. Nabitie z 30 na 100 % má pri 230-V zdroji potrvať menej ako 4 hod. Na stránke výrobcu sa tiež uvádza, že na batériu sa vzťahuje 3-ročná záruka. To však pravdepodobne len v prípade nemenenej či nevymeniteľnej batérie. V tejto veci však nepoznáme detaily.

Bezpečnostné prvky

Čo sa týka konštrukcie ľahkého vozidla XEV Yoyo s hmotnosťou od 450 kg, ktoré sa radí do kategórie L7e, to je postavené na „vysokopevnostnom oceľovom ráme a je plne v súlade s európskymi bezpečnostnými normami“. Štandardom v rámci bezpečnostných prvkov je aj ABS, pričom Auto, Motor und Sport (AMS) uvádza, že v základe nájdeme napr. aj kotúčové brzdy.

Mestský elektromobil od XEV tiež ponúkne klimatizáciu, el. ovládané okná a spätné zrkadlá, panoramatickú strechu, LED svetlomety či centrálny 7″ displej. A za príplatok je dostupný aj 10″ dotykový displej.

Zabudnúť samozrejme nemôžeme ani na výkonnostné parametre. Elektromotor vozidla má výkon 7,5 kW, ktorý môže krátkodobo vzrásť na špičkových 15 kW. Maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 80 km/h.

Cena a dodávky

Spoločnosť XEV uvádza, že model Yoyo začína na cene 13 900 € (napr. v Taliansku). Podľa AMS je však cena základného modelu v Nemecku o niečo nižšia – 13 000 €. Dodávky na nemecký trh pritom začnú už pomerne onedlho, a to v októbri tohto roku. Pre zaujímavosť dodávame, že v roku 2019 XEV avizoval cenu začínajúcu na 10 499 €.

Zdroj: XEV

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Predstavená bola sériová verzia elektromobilu Microlino 2.0. Začne na cene cca 12 500 €5
Opel predstavil cenovo dostupný „koncernový“ elektromobil Rocks-e pre mestské využitie
Tento mestský elektromobil s dojazdom 225 km môže vyjsť v Nemecku na 5 490 €, avšak…

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. Je ťažké odhadnúť úspech takýchto „hračkárskych“ autíčiek. Ak budú kupci, tak nech sa im darí! Toto aspoň vyzerá lepšie, ako to škaredé Microlino 2.0 za podobnú cenu!!!

  2. Všimnite si, ako zúfalo nedokážeme konkurovať čínskemu Wuling Hong Guang MINI EV. Trojnásobná cena a aj tak technicky výrazne horšie auto. Je to obraz neskutočného úpadku Európy.

  3. Úplne naživo si ho viem predstaviť ako druhé auto v rodine. Dokonca nepotrebujem ani garáž na nabíjanie, ak bývam v paneláku. Zopárkrát sa povozím na nákupy, prípadne do práce a batérie si odnesiem v nákupnej taške na dvoch kolesách domov na nabitie.
    Potom ich „švihnem“ pod veko kufra a tradá ďalej.
    A mám to aj s „fitkom“…

  4. Super, dokonca aj za 6k by to bolo ultra atraktívne. Možno by to dávalo zmysel pre carsharingu, ktorý nie a nie rozbehnúť sa. Pritom vo väčšine európskych miest by to bolo priam vykúpenie z parkovneho. Na sk by snad ľuďom pomohlo k premýšľaniu len vyššie parkovné a obmedzenie miest. Čo na západe celkom jednoducho motivuje aj bohatších zadubencov. Len tí chudobnejší si stále myslia, že sú milionári ;(

Pridajte komentár