Menší súrodenec čínskeho elektrického bestselleru bol predstavený a prekvapuje

4

Koncern GM, ktorý je súčasťou čínsko-amerického spoločného podniku stojaceho za elektromobilmi značky Wuling, predstavil nový model Wuling Nano EV. Ten sa veľkosťou zaradí pod už tak drobný čínsky e-bestseller Wuling Hong Guang MINI EV. Prekvapujúco však ponúkne lepšie parametre a výbavu ako súčasné verzie modelu Hong Guang MINI EV, z čoho vyplýva aj vyššia cena.

Wuling Hong Guang MINI EV sa stal v podstate hneď po uvedení na trh predajným hitom a množstvo mesiacov po sebe dominuje čínskemu trhu s elektromobilmi. A to najmä vďaka svoje cene (cca 3 800 až 5 100 €) a dostatočným „mestským“ vlastnostiam.

Preto sme boli zvedaví na avizovaný nový menší model Wuling Nano EV. A ten bol nedávno predstavený aj prostredníctvom oficiálnej tlačovej správy (TS) amerického koncernu GM. Na rozdiel od svojho úspešného brata Hong Guang MINI EV ponúka namiesto 4 miest na sedenie 2-miestnu konfiguráciu. To však nie je ani zďaleka jediný podstatný rozdiel.

Nadštandardný dojazd

GM sa v prípade tohto „nano“ elektromobilu chváli dojazdom až 305 km (NEDC), čo je na tak malé vozidlo naozaj netradične vysoká hodnota. A veľmi slušná je aj maximálna rýchlosť 100 km/h. V TS sa tiež spomína „voliteľná rýchlonabíjačka“ s výkonom 6,6 kW, ktorá umožní úplné nabitie vozidla za 4,5 hod.

Taktiež sa oficiálne dozvedáme, že rázvor novinky je 1 600 mm, čo je o 340 mm menej ako v prípade staršieho 4-miestneho súrodenca. Ďalšie rozmery sa v TS nespomínajú, a tak si musíme pomôcť dokumentom od Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT), v ktorom sa uvádzajú rozmery 2 500 x 1 526 x 1 616 mm (dĺžka x šírka x výška).

Pre porovnanie, aktuálne ponúkaný model Hong Guang MINI EV disponuje rozmermi 2 917 x 1 493 x 1 621 mm (dĺžka x šírka x výška). Oficiálnou novinkou však je údaj o polomere otáčania, a to 3,8 m.

Taktiež sa dozvedáme, že Wuling Nano EV je vybavený systémom pre správu batérie (BMS), technológiou predohrevu batérie pri nízkych teplotách či „batériovou izoláciou“. Vozidlo tiež získalo certifikáciu IP67, alarm upozorňujúci na poruchu izolácie, ochranu proti skratu či monitoring batérie prostredníctvom aplikácie pre smartfóny.

40 % karosérie elektrickej novinky pozostáva z „vysokopevnostnej ocele a vysokopevnostnej ocele formovanej za tepla“. O bezpečnosť sa tiež starajú systémy ako ESP, EBD, asistent rozjazdu do kopca, systém monitorovania tlaku v pneumatikách či „cúvací radar“.

wuling nano ev

Zdroj: GM

Prvá cenovka zrejme až tak nepoteší

Wuling Nano EV vstupuje na domáci trh v špeciálnej limitovanej edícii Disney Zootopia, a to ako pocta „animáku“ z produkcie Disney. Cena (cca 8 000 €) tejto „limitky“, ktorá je špecifická zrejme len detailmi s tematikou filmu, pritom naznačuje, že aj štandardné verzie budú drahšie ako súčasné verzie úspešného staršieho súrodenca Wuling Hong Guang MINI EV.

Ide však o modernejší elektromobil s podstatne väčším dojazdom, na ktorý sa vďaka dojazdu cez 300 km (NEDC) vzťahujú čínske dotácie (okolo 1 700 €). Je pritom možné, že k dispozícii budú aj cenovo dostupnejšie verzie s kapacite menšou batériou či nižším stupňom výbavy (aj keď bez nároku na dotácie).

Taktiež pripomíname, že model Hong Guang MINI EV by sa už čoskoro nemal po stránke dojazdu cítiť menejcenný v porovnaní s mladším súrodencom, nakoľko sa chystá nová, rozmerovo o niečo väčšia verzia s 26-kWh batériou, ktorá by mala zabezpečiť dojazd cez 300 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Čínskeho „e-bestselleru“ v novej verzii Cabrio sa zrejme dočkáme aj v Európe

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Wuling Nano EV má už typické rysy trpaslíka! Výrobca sa pritom vydal aj cestou špekulácie zarobiť viac a viac !…
    Ja by som volil inovovaný Hong Guang MINI EV. Dúfam, že to nepokazia tým chtíčom, zarobiť viac a viac !…

  2. a kedy sa tieto elektromobily budu predavat u nas ??? mam si kupit stareho automata za 4000 eur alebo sa uz dockam do 5000 eur nejakeho maleho elektromobilu ?

  3. Európa ma prakticky 0% výrobných kapacít pre LFP batérie. Celosvetovo je ich podiel pre BEV autá viac ako 50% a stále prudko rastie. Pritom sú ekonomicky nevyhnutné pre lowcost autá, až strednú triedu. Megaprúser, že?

    Privážané čínske autá do Európy sú zatiaľ hlavne vo vyššom cenovom pásme a v malých množstvách. To eliminuje úspory z rozsahu pri importe.

    Výsledkom je zaostávanie Európy (malé množstvá BEV v kombinácii s vysokou cenou) a súčasne otvorené dvere pre čínskych výrobcov. Zlom bude pri prelomení hranici 1 milión čínskych BEV v Európe. To už bude bolestivé pre naše spiace Šípové Ruženky a prinesie to cenovú vojnu na ich domácom ihrisku. Časový odhad 3-5 rokov.

    Zároveň treba zdôrazniť, že európsky trh nie je prioritou pre lacné čínske značky. Veď bez problémov obsadzujú celú Južnú Ameriku, Afriku a Austráliu. A úspešne vytesňujú západné značky. Zároveň tam nie sú extrémne konzervatívny zákazníci, ako v Európe. Stačí im racionálny pomer cena/kvalita, s dôrazom na cenu. Na druhej strane s chudobnejúcou strednou triedou v Európe, sa môže opakovať podobný úspech, ako má Dacia, avšak s BEV. Chudobní Európania musia časom nevyhnutne prejsť na racionálnejšie nákupne správanie…

    • o.k, chcel by som sa ešte poradiť, mám si kúpiť takmer dvadsaťročný automat(smart, fiat panda), ktorý stojí okolo troch-4 tisíc…..alebo ísť do takéhoto elektromobilu :velor-x-trike (…coauto.sk/stvor…), je na to záruka, servis……do práce dochádzam 15 km ….niečo pojazdím po meste…takže max denne by som spravil 40 km……a do elektromobilu by som nechcel dať viac ako 5000 ečok…..dík 🙂

Pridajte komentár