Elektromobil Wuling s cenou od 3 600 € láme predajné rekordy

13

Spolupráca amerického koncernu GM a čínskej automobilky SAIC priniesla malý mestský elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý je v Číne obrovským hitom. A niet sa čomu čudovať, veď jeho cena začína na sume okolo 3 600 €.

Mnohí motoristi neuvažujú o elektromobiloch, pretože tie majú podľa nich nedostatočný dojazd a treba ich nabíjať. Ukazuje sa však, že aj elektromobily s relatívne malým dojazdom a pomalým nabíjaním môžu mať obrovský úspech. Recept môže byť pritom „jednoduchý“, ponúknuť mestské vozidlo za nízku, resp. dostupnú cenu.

V novembri sa v Číne predalo 33 094 kusov modelu Wuling Hong Guang MINI EV, čím bol prekonaný prechádzajúci predajný rekord, informuje Pushevs. Maličký 4-miestny mestský elektromobil prišiel na trh v priebehu júna, pričom jeho predaje každým mesiacom stúpajú:

  • Jún: 1 048 ks
  • Júl: 7 348 ks
  • August: 9 150 ks
  • September: 14 495 ks
  • Október: 20 631 ks
  • November: 33 094 ks
  • Celkovo k 30. novembru: 85 766 ks

A zdá sa, že môžu stúpať aj naďalej, pretože hore ide aj produkčná kapacita, ktorá bola v októbri 25 000 a novembri 30 000 áut. Tento mesiac má byť Wuling schopný vyrobiť 33 000 ks. Batérie pre vozidlo dodávajú až 4 výrobcovia, vrátane CATL, aby sa predišlo výpadkom v dodávateľskom reťazci či problémom pri zvyšovaní produkčnej kapacity.

Minimálne do mesta určite postačí

Čo sa týka špecifikácií, Wuling Hong Guang MINI EV meria na dĺžku 2 917 mm, na šírku 1 493 mm a na výšku 1 621 mm. Dĺžka rázvoru sa zastavila na hodnote 1 940 mm. Zadná lavica sa dá sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 741 l (v prípade využitia celého priestoru – až po strop).

Na jeho pohon má vystačiť elektromotor s výkonom 13 kW a krútiacim momentom 85 Nm, ktorý zabezpečí maximálnu rýchlosť 100 km/h. Vybrať si bude možné z dvoch kapacitne odlišných batérií. Tá základná ponúka 9,2 kWh a zabezpečí dojazd 120 km (NEDC). Vyššia disponuje kapacitou 13 kWh a postará sa o dojazd 170 km (NEDC).

Cena modelu Wuling Hong Guang MINI EV sa pohybuje v rozmedzí 3 600 až 4 900 € (po prepočte). Malo by ísť pritom o cenu bez tamojších „hlavných“ štátnych dotácií, keďže tie sa po novom vzťahujú len na vozidlá s dojazdom vyšším ako 300 km (NEDC).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Čo hovorí expert Sandy Munro na elektromobil Changli za 1 200 $?
Dacia Spring novinky: Cena od 15 000 € (?), výbava, dostupnosť, interiér

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Už 25.10.2020 sme dostali správu o úspešnosti tohoto Wuling Hong Guang MINI EV. Asi sa trafili do situácie a vkusu kupujúcich. Potom nie sú desaťtisíce v Číne „žiadne veľké čísla“! Ak je kvalita dostatočná, bol by servis, tak za uvedené ceny plus dovoz, by sa Wuling dobre predával aj v EU! Ale keď ide v Číne na dračku, tak to k nám nik nedovezie!

  2. Zabudate na to, ze u nas auta musia splnovat urcite normy a mat roznych asistentov v zaklade… Preto u nas nikdy taka cena nebude, vid dacia spring.. a aj keby bola, auto bude jedno/dvojmiestne, tym padom nikto to nekupi v EU, pretoze europan chce velke auto a najlepsie aby v nom dokazal aj skrine prenasat…

    • Myslím, že sa mýliš Anonym, eu auta nemusia mať asistentov, len istú bezpečnosť. V tomto prípade by to znamenalo, že cena stupne max o 1000eur.
      A som si istý, že v EÚ by bol obrovský záujem o mini mestské EV s dojazdom 100km, ale „dohody“ automobiliek a vlád jednoducho takú vec nepovolia, lebo by to znamenalo ich koniec, pripadne obrovské straty.
      Veď sa stačí prizriet na ultra rýchly predaj mestského citigoe za 17k, ktorého predaj aj výrobu radšej rýchlo stopli, keď videli aký je dopyt.. A hlavne vedeli, že im predaj 1000ks zabezpečí hladký priechod novými normami predajov nízko emisných áut.
      U nás (tým myslím celý východný blok) ľudia ešte vedia veľmi dobre počítať a vedia, že každé EV pod 18k i keby malo dojazd 100km je z dlhodobého hľadiska jasná ekonomická výhoda oproti akémukoľvek spalovaku (a àno aj nejakej dacii za 9k).

      • Netreba zabúdať, že to nie je auto, ale ťažká štvorkolka. Konkurent je Twizzi, Ami a pod. Pravdepodobne ľahko (lacno) splní EÚ normy. Obávam sa že jasne deklasuje rozdielom dvoch tried nielen cenou, ale aj kvalitou výroby či premysleného technického návrhu produkciu z EÚ.

    • Že si nikto v EÚ nekúpi 2 miestne auto? Pekná somarina, ANONYM! A čo tie množstvá elektrických Smartov?
      Ako druhé auto v rodine – ideálne. Na nákupy a pod. Zaparkuje sa s tým hocikde, neplatí sa parkovné (teda ako v ktorom meste, v Nemecku nikde). Pri veľkej väčšine jázd je obsadenosť 1 – 2 osoby v aute.
      To odkiaľ máš informácie, ANONYM?

    • Ja hneď dva keby sa jedno náhodou vybilo 🙁 Ale vážně za 5k ako druhý automobil hneď, mám do roboty 5km a Superb…..isto by som ho ani neštartoval

  3. Neviem,či sa vôbec tohoto roku dostane do Európy?Skôr nie a to hlavne pre tú nízku cenu!V Európe by zapríčinil kolaps ostatných automobiliek!Nemci vyrábali Citigo za 15-17 tisíc a to im zrejme vôbec finančne nestačilo,preto ho zrejme stiahli z výroby.A cena 5—8 tisíc je pre nich zrejme totálne nerentabílna v momentálnej situácii.Otvorene, strašne by som ho chcel ale snívajme ďalej,všetci kto ho chceme–a malo nás nebude!!

  4. cely cas to tu vypisujem, ze by to bola pecka !!!! cistejsie ovzdusie , ekologicke jazdenie !!!
    ale mocnym tohto sveta maju asi ine plany…..

  5. Určitě bych to autíčko bral. Ale evropani budou radši vyrábět velký SUV vážící 2,5 tuny, hlavně , že budou stát 1500000 Kč, což si normální člověk nemůže dovolit. Jim nejde o ekologii, ale o kšeft.

Pridajte komentár