Zaujímavý 4-miestny mestský elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV s cenou cca od 3 800 € rozpútal v Číne mániu. Výrobca na to reaguje aj novými verziami. A jednou z nich bude „Long Range“ variant s vysoko nadštandardným dojazdom či väčším rázvorom.
Wuling Hong Guang MINI EV sa stal v Číne s vyše 424 000 ks najpredávanejším elektromobilom za rok 2021 a zároveň celosvetovo druhým najpredávanejším elektromobilom za rok 2021. Určite za to vďačí aj svojej cenovke a dostatočným „mestským“ vlastnostiam.
Značka Wuling, za ktorou stojí spoločný podnik koncernov SAIC a GM, na úspech zareagovala aj novými verziami či nadväzujúcim ešte menším modelom Wuling Nano EV. No a s klonmi tohto modelu prišli aj viacerí čínski konkurenti.
Zdá sa pritom, že Wuling si chce udržať svoju pozíciu, a to aj vďaka novej verzii s netypicky veľkou batériou na tento segment vozidiel. Prvé zmienky o „Long Range“ variante, ako sme už informovali, sa objavili v septembri minulého roka. A aktuálne tu máme vďaka dokumentom Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) nové informácie ohľadom tohto očakávaného modelu, o čom informoval web Car News China.
Novinky
Už skôr sa objavili správy, že nový Wuling Hong Guang MINI EV bude vybavený batériou s kapacitou 26 kWh, pričom sa špekulovalo o dojazde okolo 300 km (NEDC). Aktuálne z dokumentov MIIT vyplýva, že batéria bude mať kapacitu 26,5 kWh (115 V) a zabezpečí dojazd 280 km podľa nového čínskeho cyklu CLTC, ktorý je blízky „optimistickému“ cyklu NEDC.
Vzhľadom na to, že tento elektromobil by mal „behať“ najmä po meste či „okreskách“, reálny dojazd by nemusel byť až tak vzdialený od „papierových“ hodnôt. Každopádne s takouto kapacitou batérie si bude môcť vodič zrejme „trúfnuť“ aj na dochádzanie za prácou na dlhšie vzdialenosti s využitím diaľnice.
Údaj o maximálnej rýchlosti však zatiaľ nepoznáme. Prvé verzie vybavené elektromotorom s výkonom len 13 kW a krútiacim momentom 85 Nm však ponúkajú slušnú „maximálku“ 100 km/h. Aktuálne nie sú známe bližšie informácie ohľadom pohonu, podľa správ zo septembra by však novinka mala dostať elektromotor s výkonom 30 kW. Takže vozidlo by malo byť aj napriek podstatne vyššej hmotnosti (925 kg) použiteľné tiež na diaľnici.
Čo sa týka ďalších známych špecifikácií, poznáme dĺžku 2 997 mm a rázvor 2 010 mm, čo je cca o 80 mm, resp. 70 mm viac ako v prípade štandardnej verzie. Samozrejme budeme zvedaví aj na ďalšie parametre a údaje ohľadom modelu Wuling Hong Guang MINI EV „Long Range“, najmä na cenu.
Budeme pritom dúfať, že Wuling dokáže navýšiť produkčné kapacity tak, že časom budú k dispozícii aj vozidlá na oficiálny vývoz do Európy. A to aj v prípade verzií s nižším dojazdom a atraktívnejšou cenou.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Wuling Hong Guang MINI EV prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Wuling Hong Guang MINI EV naozaj dostane verziu „Cabrio“
5 komentárov
Keď sa trochu nasýti trh v Číne a začnú to valiť do Európy, bude sa to tu predávať ako teplé rožky. (A to trebárs aj za dvojnásobok čínskej ceny.)
Potom sa snáď európske automobilky spamätajú s cenami.
Ale logicky vzaté – načo by sa „spamätávali“ teraz, keď predajú všetko za terajšie ceny a ešte sa na dodávky áut čaká?
Nuž, podľa známeho príslovia – vyčkaj času ako hus klasu…
Oveľa viac by ma potešila správa , že Dacia Spring znížila predajnú cenu v Európe na 8 – 10 tis. eur !? Oproti čínskemu Wulingu sa mi Dacia javí o čosi praktickejšia a aj krajšia !
Podstatnou informáciou je, že hodnoty reálneho dojazdu Wuling Hong Guang MINI EV sú na rozdiel od konkurencie veľmi blízke proklamovaným číslam.
Táto nová verzia má vysoké šance uspieť aj v podmienkach EU.
takže budeme dúfať……viera, nadej, laska…….
Este by to chcelo info o nabijacich moznostiach LR verzie.