Malý mestský elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV sa stal v priebehu krátkeho obdobia známym po celom svete. A to predovšetkým vďaka svojej výnimočne nízkej cene a predajnému úspechu na domácom čínskom trhu. A výrobca na to reaguje novými verziami, vrátane nečakaného kabrioletu.
Wuling Hong Guang MINI EV, ktorého cena v Číne začína na sume zhruba 3 500 €, je tamojším elektrickým bestsellerom už mnoho mesiacov po sebe. Koncern GM, ktorý tento model vyvinul spoločne s automobilkou SAIC, nedávno uviedol, že od júla 2020 sa predalo 270 000 ks, informuje CNN.
Wuling pritom na dopyt reaguje aj rozšírením ponuky o verziu Macaron, ktorá ponúkne navyše napr. airbag vodiča, ABS, EBD, systémy monitorovania chodcov a tlaku v pneumatikách či zadné parkovacie senzory s kamerou. Podľa CNN cena novej verzie po prepočte začína na sume okolo 4 800 €.
To však nie je všetko. Čínsky výrobca totiž na prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji predstavil koncept Wuling Hong Guang MINI EV Cabrio, čo už ako jeho názov napovedá, je kabriolet. Nemá pritom ostať len pri koncepte. CNN, ako aj viaceré čínske médiá totiž hlásia, že táto nečakaná verzia pôjde do výroby budúci rok.
- Zdroj: Wuling
- Zdroj: GM via CNN
Zrejme aj v Európe. Vďaka Dartz
Cena kabrioletu zatiaľ známa nie je, paradoxne sme však získali predstavu, koľko by mohla stáť jeho európska verzia, ktorú chce zabezpečiť lotyšská spoločnosť Dartz. Tej sa pritom podarilo dostať do Európy konvenčnú verziu čínskeho bestselleru, ktorú pod názvom FreZe Nikrob EV začala nedávno predávať na prvom európskom trhu (v Lotyšsku), a to s určitými vylepšeniami.
A zakladateľ spoločnosti Dartz a značky FreZe, Leonard F. Yankelovich, aktuálne sľubuje, že keď bude verzia Cabrio pripravená na vývoz, rozšíria svoju ponuku aj o tento model. Avizuje pritom už aj názov, a to FreZe Froggy, informuje Insideevs. Yankelovich predpokladá, že novinku by mohli začať dodávať do roku 2022, a to s kapacitne väčšou 13,8-kWh LFP batériou.
Cenu európskej verzie odhaduje na 20 000 €, čo je 2-krát viac ako stojí model FreZe Nikrob EV. Nuž, tým sa už dostávame do iných sfér. Na druhej strane, obrázok interiéru naznačuje, že pôjde o „prémiovejšie“ vozidlo. A napriek podstatne vyššej cenovke by išlo o jeden z najlacnejších kabrioletov, nielen elektrických. Smart EQ fortwo cabrio by tak dostal konkurenciu.

Zdroj: Wuling
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil BAIC EX3 má mať batériu s najvyššou e-hustotou na svete
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV prichádza do Európy v 7-miestnej konfigurácii
Čínske elektromobily nakopú niektorým tradičným automobilkám zadky, myslí si expert
5 komentárov
Toto je zrejme vzor pre úspešné mini BEV, ktoré by mohli „elektrizovať“ aj Európu! Avizované ceny sú však dosť proti, a „elektrizujú“ s opačným efektom!
V Číne je toto auto lacnejšie ako e-bicykel u nás, za jeden bicykel môžete mať dve autá. Európa go!
Ceny v EU „nastavujú“ EU-automobilky. Originál Číňania tiež nebudú lacní ako v Číne, ale zrejme budú len ceny EU-automobiliek podliezať! Riešenie? Kto chce lacný BEV, musí do Číny !!!!
Chce to osvetu a tlak zákazníkov na politikov a predajcov.
Keď tu idu predávať čínske EV auto 4x drahšie ako v Číne, niečo tu nesedí. Keď BEV predávajú európske automobilky 1,5-2x drahšie ako ICE , niečo tu nesedí.
Riešením sú povinné kvóty ako v Číne a Kalifornii. A nevyhnutne rozbitie korporácií, ktoré fúziami zdegenerovali. Inak si budú naďalej vytierať pozadie zákazníkmi a politikmi. A to už robia absolútne bezškrupulózne a dokonca manifestačne.
IK POZOR! Sršni !!! 🙂