Najmenší 4-miestny elektromobil? Wuling E5C má dĺžku len 2,9 m

5

Wuling, ktorý je značkou pre vozidlá zo spoločného podniku amerického koncernu GM a čínskej automobilky SAIC (SGMW), predstavil mestský elektromobil Wuling E5C. A ten by mohol byť najmenším 4-miestnym elektromobilom na svete.

Elektrický mini-hatchback Wuling E5C zaujme predovšetkým tým, že má rozmery, ktoré sú blízke 2-miestnym mestským vozidlám a ponúka 4 miesta na sedenie. Pomáha si však „fintou“.

Na dĺžku meria 2 917 mm, na šírku 1 493 mm a na výšku 1 621 mm. Dĺžka rázvoru sa zastavila na hodnote 1 940 mm. Pre získanie lepšej predstavy, uvádzame rozmery metských elektromobilov, ktoré sú známe našich končinách (dĺžka/šírka/výška/rázvor):

  • Smart Fortwo ED (2-miestny): 2 695/1 663/1 555/1 872 mm
  • Smart Forfour ED (4-miestny): 3 495/1 665 /1 554/2 492 mm
  • VW e-up/Škoda Citigoe iV (4-miestne): 3 597/1 645/1 478/2 422 mm

„Prekvapivo priestranný“ 🙂

Je teda jasné, že Wuling E5C je neštandardne malý aj na 4-miestne mestské vozidlo. A to vďaka tomu, že 2. rad sedadiel zaberá celý zadný priestor, a teda aj miesto, kde by sa mal inak nachádzať batožinový priestor. 4-miestnym vozidlom je teda len v prípade, že nepotrebujete zadný „kufor“.

Ak áno, zadná lavica sa dá sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 740 l (v prípade využitia celého priestoru – až po strop). V takomto prípade sa z neho stáva 2-miestne vozidlo. Takže je možné tento čínsky elektromobil prispôsobiť napr. na rozvoz/zvoz 2 malých detí do škôlky či školy, ako aj výjazdu na nákup s 2 osobami na palube.

Čínska automobilka tvrdí, že sa nechala inšpirovať japonskými „kei vozidlami“, výsledkom čoho má byť „prekvapivo priestranný“ interiér s 12 úložnými priestormi. Po sklopení zadného radu sedadiel sa majú do maličkého elektromobilu zmestiť 2 kufre s dĺžkou 66 cm či detský kočiar.

Základné špecifikácie

Čo sa týka základných technických parametrov, Carnewschina uvádza, že Wuling E5C s hmotnosťou 665 kg ponúka výkon 27 konských síl (20 kW), maximálnu rýchlosť 100 km/h a batériu s kapacitou 13,8 kWh. Dojazd ani cena zatiaľ nie sú známe. Na čínsky trh dorazí v 3. kvartáli tohto roka.

Zdroj: Carscoops

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota chystá mini-elektromobil s ľahko „znovu-použiteľnou“ batériou
Elektrická reinkarnácia mikro-vozidla „BMW“ Isetta ide do predaja
Najlacnejším elektromobilom na svete má byť táto mestská Mahindra

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. …….. asi by to chcelo vedieť, ako sa tie 4 osoby v interiéri v jednom i druhom autíčku cítia! Podobne ako je to s tými 7-miestnymi autami v zadnom rade. Jednoduché porovnanie „na papieri“ nebude to pravé, a určite to nebude to pravé pre postavy 180 cm a plus.

  2. Super.. Niečo, čo dáva naozaj zmysel.. Teda malý výkon, ktorý je v meste dostatočný úplne…
    Že sa to u nás neujme je pravdepodobné, ale je to škoda, že sme stále takí zadubení a „musíme“ vlastniť veľké autá, v ktorých sa vozíme po jednom..
    A pritom sharing je tak hrozne praktický a hlavne ekologický, ak sa dobre nastaví..
    Snáď budeme čoskoro uvedomelejsi, skôr než cez oblaky dymu neuvidíme slnko cez deň (ako v Indii a Číne) a nejakým spôsobom zamedzíme tomu trendu zvacsujucich sa áut a hlavne počtu.. Pre tzv. „náš komfort“, ktorý sa nám stane nekomfortnym..

Pridajte komentár