Čínsko-americký Wuling prichádza s väčším e-hatchbackom za 9500 €

5

Dnes už asi väčšina z tých, čo sledujú dianie v oblasti elektromobility, pozná čínsko-americkú značku Wuling. Tá si totiž vyslúžila pozornosť naozaj lacným mestským mini-elektromobilom s cenou od cca 3 600 € (v čase uvedenia na trh). A teraz prichádza s praktickejším a výkonnejším hatchbackom Wuling Bingo, ktorý by mohol byť „bingom“ opäť vďaka cenovke.

Wuling je pomerne mladá značka, za ktorou stoja čínske automobilky SAIC a Wuling, ako aj americký koncern GM. Už ich prvý model, maličký mestský elektromobil Hong Guang MINI EV, vzbudil veľký záujem, pričom sa rýchlo stal čínskym elektrickým bestsellerom. A zároveň rozpútal na tamojšom trhu konkurenčný boj s „lacnými“ mini-elektromobilmi.

Novinka z vyššieho segmentu

Wuling začína rozširovať svoje portfólio aj o väčšie elektrické vozidlá. A jedným z nich je 4-miestny elektrický hatchback Wuling Bingo s rozmermi 3 950 x 1 708 x 1 580 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 560 mm, informuje CarNewsChina na základe údajov, ktoré zverejnil zamestnanec spoločnosti Wuling cez čínsku sociálnu sieť Weibo. Novinka je tak o málo menšia ako Renault Zoe.

Taktiež sme sa dozvedeli, že model Bingo bude dostupný s 30 a 50-kW elektromotorom, ako aj 17,3 a 31,9-kWh batériou. Jeho dojazd sa má pohybovať v rozmedzí 203 až 333 km (v závislosti od batérie), zrejme podľa čínskeho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky NEDC.

wuling bingo interier

Zdroj: Weibo via CarNewsChina.com

Wuling Bingo má prísť na čínsky trh v marci. A to za cenu 70 000 až 100 000 RMB, čo je v prepočte cca 9 500 až 13 600 €. Wuling sa týmto vozidlom zrejme snaží konkurovať najmenšiemu elektromobilu od druhého najväčšieho výrobcu plne elektrických áut na svete, spoločnosti BYD.

Model BYD Seagull je síce kratší, ale celkovo má podobné rozmery, ponúkne 55-kW elektromotor a batériu aj s kapacitou okolo 30 kWh. V čínskych médiách sa pritom hovorí o cene 60 000 až 100 000 RMB, čo je v prepočte cca 8 200 až 13 600 €. Aj keď nepredpokladáme, že sa tieto modely (najmä ten od Wulingu) dostanú na európsky trh (minimálne v blízkej dobe), ukazujú, že je možné robiť cenovo dostupné elektromobily, s ktorými si vystačí mnoho vodičov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický bestseller od Wulingu stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
„Elektrická Panda“ za cca 5 400 € pochádza od výrobcu, ktorý vstupuje na slovenský trh
Na slovenský trh prichádza ďalšia čínska automobilka – Geely. Začne s elektrickým crossoverom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Potrebujeme lacný elektromobil, ale nie pre trpazlíkov. Nech už niekto urobí emobil normálnej veľkosti cca ako Oktávia alebo Kamiq bez dvadsiatky zbytočných asistentov a navigácie za tisíce (všetci máme navi zadarmo v mobile) a bude to svetový hit!

  2. Prekvapila ma radikálna zmena dizajnu oproti Wulingu Hong Guang Mini EV! Nový dizajn až príliš pripomína Fiat 500, a má horšie využitie zastavaného priestoru, ako Hong Guang ….

Pridajte komentár