Čínska elektromobilka „MajsterSveta“ sa chystá do Európy vďaka Enelu

0

Talianska spoločnosť Enel X a čínska spoločnosť Weltmeister podpísali dohodu, vďaka ktorej môžeme očakávať príchod elektromobilov značky Weltmeister, ktorá patrí pod automobilku WM Motor, na európsky trh.

Strategická dohoda spomínaných spoločností sa týka skúmania spolupráce v oblasti exportu a popredajného servisu elektrických vozidiel, rozvoja nabíjacej infraštruktúry, zlepšovania skúseností s nabíjaním, ako aj aplikovania technológie V2G, uvádza Enel X v o svojej tlačovej správe.

Automobilka WM Motor si pre svoje elektromobily zvolila naozaj zaujímavú značku. Nemecké slovo „weltmeister“ totiž môžeme preložiť ako „svetový šampión“ či „majster sveta“.

Značku Weltmeister založil WM Motor spoločne s nemeckou brandigovou agentúrou, pričom v Nemecku sa nachádza aj technologické centrum automobilky. Výskum a vývoj vozidiel značky tiež prebieha v centrách v Číne a USA.

Modely značky Weltmeister

Čínska automobilka má aktuálne vo svojom portfóliu dva plne elektrické modely typu SUV. Menší Weltmeister EX5 s dojazdom až 520 km (NEDC) sa predáva v prepočte za 19 500 až 26 000 € (po čínskych dotáciách). Väčší model Weltmeister EX6/EX6 Plus ponúka dojazd 408 až 500 km (NEDC). Jeho cena začína na sume pod 25 000 € (po dotáciách).

Minulý rok Číňania predstavili koncept elektrického sedanu Weltmeister Maven. Jeho sériová verzia sa má začať vyrábať tento rok a má ponúknuť dojazd 800 km. A to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne stále používa.

Model Maven bude disponovať elektrickým pohonom novej generácie a ponúkne autonómne riadenie na úrovni 3. Pre konkrétne scenáre, ako napríklad v prípade parkovania, to bude úroveň 4. Čínska značka sľubuje aj vysokú efektivitu vozidla, a to aj vďaka výbornej aerodynamike vyjadrenej koeficientom odporu vzduchu 0,23.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Lacný“ úžitkový elektromobil Kaiyun prichádza do Európy s oneskorením
Čínsky elektromobil Suda za 19 000 € predávaný v EÚ bol otestovaný. Ako dopadol?
„Aliexpress“ a najväčšia čínska automobilka založili „elektromobilku“ a predstavili prvé modely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár