Nissan avizuje aj vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovacích áut

4

Automobilka Nissan predstavila svoj nový plán „The Arc“. V rámci neho okrem iného chystá 16 a neskôr celkovo 34 elektrifikovaných modelov, významné zníženie nákladov na elektromobily či vylepšené aj úplne nové batérie. Avizuje pritom vyrovnanie cien elektrických a spaľovacích áut. Na to si však ešte počkáme.

Nissan uvádza, že ich nový plán sa zameriava na širokú produktovú ofenzívu, zvýšenú mieru elektrifikácie, nové prístupy k inžinierstvu a výrobe, zavádzanie nových technológií a využívanie strategických partnerstiev. Pripravuje pritom zrýchlený prechod k elektrickým vozidlám, dodáva však, že chce mať vyvážené portfólio z hľadiska elektrických a spaľovacích modelov.

Elektrifikácia

V nasledujúcich 3 rokoch plánuje Nissan uviesť na trh 30 nových modelov, z čoho bude 16 elektrifikovaných. A do roku 2030 chce japonská automobilka pokryť všetky segmenty prostredníctvom 34 elektrifikovaných modelov. Žiaľ neprezradila, koľko z týchto vozidiel bude plne elektrických. Nissan tiež očakáva, že jeho „modelový mix elektrifikovaných vozidiel bude do roku 2026 predstavovať celosvetovo 40 % a do konca tohto desaťročia 60 %“.

Zníženie nákladov a cien elektromobilov

Nissan tiež uvádza, že svoju produktovú ofenzívu podporí novými vývojovými a výrobnými prístupmi, ktoré sú zamerané na zvýšenie dostupnosti a ziskovosti elektromobilov. Náklady na elektromobily novej generácie sa majú pritom v porovnaní so súčasným modelom Nissan Ariya znížiť o 30 %. A Nissan do roku 2030 očakáva vyrovnanie cien elektrických a spaľovacích modelov.

Zníženie nákladov a cenovú paritu elektromobilov a spaľovákov má zabezpečiť vývoj elektrických áut „v rodinách“, integrácia pohonných jednotiek, využívanie modulárnej výroby novej generácie, skupinové obstarávanie a inovácie v oblasti batérií.

Rôzne druhy batérií

Automobilka Nissan uvádza, že vo svojich autách bude používať LFP, NMC aj solid-state batérie, „aby poskytla diverzifikované elektrické vozidlá, ktoré budú spĺňať rôzne potreby zákazníkov“. Avizuje pritom vylepšené NMC batérie, ktoré budú mať o 50 % vyššiu energetickú hustotu a o 50 % rýchlejšie nabíjanie v porovnaní s batériou modelu Ariya.

Nové LFP batérie zas majú byť o 30 % lacnejšie ako batérie z modelu Sakura EV. Na zavedenie vylepšených NMC a LFP batérií, ako aj na úplne nové solid-state batérie si však ešte počkáme. Vozidlá s týmito batériami totiž budú podľa Nissanu uvedené na trh v roku 2028.

Zdroj: Nissan 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan chystá pilotnú výrobu „vysnených“ solid-state batérií. Očakávania sú naozaj veľké
Elektromobily majú byť onedlho lacnejšie na výrobu ako spaľováky, ale drahšie na opravu
Xpeng a NIO prichádzajú s lacnejšími EV značkami, Honda a Nissan skúmajú EV partnerstvo
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pri čítaní tohoto článku ma napadla takáto myšlienka: Ak sa v súčasnosti používa, či zneužíva, umelá inteligencia na rôzne nekalé praktiky a mystifikácie, stalo by za to, dať jej z dostupných zdrojov vypracovať „objektívne“ náklady a k tomu zisk automobiliek na výrobu klasických a elektrických áut! ……

    P.S. 1 Nech sa AI ukáže, čo pre nás dokáže, keď už je tu !!!! 🙂
    P.S. 2 Nie diplomovky pre pochybné tituly, ale užitočné spracovania toho čo nás trápi, alebo na čom nám záleží
    aj v ostatných oblastiach nášho života!

    • Existuju firmy ktore sa živia tým že robia reverzne inzinierstvo (YT: Munro live). Na jeho kanaly je pekne rozobrata každa Tesla a tiež ine elektromobily, tiež ich porovnava. A niekde aj spomena naklady na vyrobu.
      Tiež som niekde videl porovnanie priemerneho zisku na jedno auto z najvatsich automobiliek EU, CIna , USA, tam bola aj Tesla a ta mala zisk len o trocha mensi ako Porshe.

  2. Treba na ceny spaľovákov pripočítavať aj náklady na liečenie chorôb z výfukových plynov vrátane odškodnenia príbuzných a štátu za zomrelých, ďalej náklady na odstránenie škôd z povodní, lesných požiarov, stúpania hladín oceánov atď. atď. a hneď bude parita a nielen parita, ale ukáže sa, že spaľováky sú vlastne cenovo úplne nedostupné.

    • Zabúdaš na to, že aj BEV „majú svoje výfuky a iné emisie“, len sú skryté v pozadí, a tiež škodia zdraviu. A je pritom zbytočné hádať sa o percentá, ktoré viac a ktoré menej …….

Pridajte komentár