Elektrické Renaulty nebudú o 5 rokov drahšie ako spaľováky, predpokladá manažér značky

10

Kedy sa vyrovnajú ceny elektromobilov a spaľovacích áut, sa snažia odhadnúť mnohí analytici či automobilky. A aktuálne svojím názorom v tejto veci prispel aj vývojový šéf Renaultu.

Cenová parita elektrických a spaľovacích áut je jednou z veľkých tém. To je samozrejme pochopiteľné, keďže práve vo všeobecnosti vyššie obstarávacie ceny sú jednou z najväčších prekážok pre skutočne masové rozšírenie elektromobilov.

A k tejto téme sa pre magazín Auto Motor und Sport vyjadril aj šéf vývoja značky Renault, Olivier Brosse, informuje Ecomento. Brosse očakáva, že elektromobily francúzskej značky nebudú o 5 rokov drahšie ako spaľovacie autá. A to si dali za cieľ. Šéf vývoja Renaultu pritom dodáva, že „cenová vojna v oblasti elektromobility sa práve začína, a to v prospech zákazníkov“.

Na ceste k vyrovnaniu cien elektromobilov a spaľovacích áut vidí možný problém v cenách surovín, najmä lítia. Nová dcérska spoločnosť koncernu Renault, Ampere, však má urýchliť vývoj smerom k cenovo dostupnejším elektromobilom.

Renault v podstate ani nemá na výber. A to aj s ohľadom na svoj plán, podľa ktorého chce od roku 2030 predávať v Európe už len čisto elektrické vozidlá. A bez cenovo dostupnejších elektromobilov to samozrejme nebude možné.

Čo ďalší?

Renault nie je jedinou automobilkou, ktorá predikuje cenovú paritu elektrických a spaľovacích áut. Napríklad Volvo, ktoré vyrába „prémiovejšie“ vozidlá, odhaduje, že k vyrovnaniu cien dôjde okolo roku 2025. Honda zas nepredpokladá, že to bude skôr ako po roku 2028, pričom sa spolieha na vlastné solid-state batérie. A aj Ford odhaduje dosiahnutie parity na koniec tohto desaťročia.

Každý z týchto výrobcov pritom zrejme vychádza z vlastných pomerov, čo môže a nemusí naznačovať, ako sú na tom z hľadiska optimalizácie výrobných nákladov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily budú už onedlho lacnejšie ako spaľováky z hľadiska TCO, tvrdí slovenský IEP
Menšie európske elektromobily za 25 000 € sú podľa analýzy možné. S akými parametrami?
Ceny menších elektromobilov a spaľovákov sa majú vyrovnať už onedlho, predikuje IEA
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. V aktuálnej celosvetovej situácii nepočítajme s „prudkým“ znižovaním cien BEV! Skôr sa budú na ceny BEV „doťahovať“ klasické autá! Smutné, ale reálnejšie ako naopak …..

    • Nemusí to byť tak! Aj TESLA so stúpajúcou produkciou narazí na rôzne prekážky a limity, ktoré jej smelé plány pribrzdia. Ak má teraz vyššie marže, za 5 rokov sa to tiež niekam posunie! Veď uvidíme!

      • Narazia asi iní ako Tesla a už aj narazili, VW zastavil výrobu a v USA majú Ford, GM a Chrysler existenčné problémy, Ford bol už doteraz kvôli cenovej vojne nútený predávať emobily so stratou 3 mld ročne a tí zvyšní asi tiež a teraz ešte tie štrajky za rovno 40 %-né zvýšenie platov. Tesla bude kraľovať.

  2. Ceny emobilov sa nemusia nutne znižovať, ako to vidíme dnes na príklade VW, ich drahé emobily nejdú na odbyt, ale oni neznížili ceny, ale zastavili výrobu. Je to na vyhadzov šéfa a šéfky odborov, namiesto cenovo dostupných áut, vyrobených lacnou pracovnou silou niekde v strednej Európe (SK) vyrábali predražené, preasistencované autá v drahom Nemecku drahou energiou. Podľahli tlaku odborov vedených nejakou premotivovanou seňorou Cavallo, vyhodili Diessa, ktorý presne vedel, čo treba robiť a teraz to majú. Odbory zničili VW tak ako teraz v USA ničia naraz tri automobilky.

  3. Plánovanie je v každej vedomej aj zdanlivo nevedomej činnosti. Chyba je opäť v systéme.
    O 5 rokov uvidíme, čo bude o päť rokov.
    Podľa mňa traja velikáni : Nobel, Openheimer a Musk priniesli späť znalosti, ktoré ľudstvo už kedysi malo. Viď. historicky ťažko vysvetliteľné nálezy.
    Nechcem byť neustále kritický, myslím že ideme rovnakou cestou ako tí pred nami.
    Minimálne kopírovanie 20-teho storočia v 21-vom storočí mi to potvrdzuje.
    Je jedno, čo si povie manažér nejakej Francúzkej značky. O ničom nerozhoduje. Ani o tej značke, ktorú akože manažuje. Rozhodnú Ľudia…

Pridajte komentár