VW mal priznať, že je nekonkurencieschopný. A plánuje škrty

9

Môže sa zdať, že transformácia smerom k elektromobilite odhaľuje slabé miesta značky VW. A to by mohli podporovať aj aktuálne tvrdenia agentúry Reuters, podľa ktorej malo vedenie značky v rámci interných rokovaní priznať svoju nekonkurencieschopnosť.

Najskôr „strecha v plameňoch“

Ako sme informovali, už júli sa v nemeckých médiách objavili správy, podľa ktorých mala byť značka VW v pomerne vážnych problémoch. Šéf značky Thomas Schäfer mal pritom v rámci online stretnutia globálnych manažérov VW uviesť, že „strecha je v plameňoch“, že „budúcnosť značky Volkswagen je ohrozená“, že nasledujúce týždne a mesiace budú pre spoločnosť veľmi ťažké a že súčasné prostredie nie je „nič menej ako dokonalá búrka“.

A finančný šéf VW mal doplniť, že obchod s vozidlami je „chorý“ a že z hľadiska zisku ich drží na vodou len obchod s Čínou a náhradnými dielmi.

V tom čase začal VW s prerušovaním výroby v jednom zo svojich nemeckých závodov, kde vyrába výlučne elektromobily. Najskôr sa odvolával na nedostatočný dopyt po elektrických vozidlách. A nasledujúce pozastavenia produkcie odôvodňoval aj chýbajúcimi komponentmi. Problém mal byť pritom predovšetkým s elektromotormi.

Nekonkurencieschopnosť, šetrenie a otvorenosť k zmenám

Aktuálne agentúra Reuters, s odvolaním sa na príspevok uverejnený na intranete spoločnosti VW, prichádza s tvrdením, že šéf VW Thomas Schäfer v rámci stretnutia so zamestnancami povedal, že značka už nie je konkurencieschopná. A to kvôli množstvu existujúcich štruktúr a procesov, ako aj vysokým nákladom.

Reuters pritom uvádza, že sa tak stalo uprostred rokovaní s podnikovou radou ohľadom znižovania nákladov v snahe zvýšiť efektivitu v rámci prechodu smerom k elektromobilom.

Reuters tiež uvádza, že VW chystá program úspor vo výške 10 mld. €. Časť úspor má byť dosiahnutá znížením počtu zamestnancov. A to prostredníctvom dohôd o čiastočnom alebo predčasnom odchode do dôchodku. Prevažná časť úspor má byť však dosiahnutá inak. Ako, má byť známe do konca tohto roka.

Šéf pre ľudské zdroje značky VW Gunnar Kilian podľa Reuters povedal, že jeho spoločnosť musí byť konečne odvážna a úprimná, aby dokázala hodiť cez palubu nepotrebné duplicitné veci a balast.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Oficiálne: Koncernu VW pomôžu s elektromobilmi čínske automobilky Xpeng a SAIC
Čínske automobilky nie sú pre „Európu“ hrozbou, tvrdí šéf VW Group. Z čoho vychádza?
Elon Musk tvrdí, že VW a ďalší môžu skrachovať, ak rýchlo neprejdú na autonómne elektromobilyv
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Znížiť platy v nemeckých fabrikách na úroveň tých slovenských a hneď budú konkurencieschopní,alebo zavrieť montované v Nemecku, bulhari to budú robiť za lacnejšie ako na Slovensku.

      • Oni si snáď myslia, že keď naservírujú zapredaným servilným médiám srdcervúce priznanie, tak sa zrazu rozplačem a pobežím si kúpiť ich plastový odpad.
        Žijete v klamstve a zmeškali ste vlak. Zostane vám len ten predaj náhradných dielov. Aj to pravdepodobne Čínskych.
        Začnite vracať to, čo ste tu nakradli.
        A nehrajte sa pri tom na samaritánov.
        Takto som si spoluprácu rozhodne nepredstavoval.

  2. Mali škrtať na zlatých padákoch, stovky miliónov odstupných (v sume to bude možno aj niekde okolo miliardy) a kráľovské penzie pre prepustených riaditeľov im teraz chýbajú.

Pridajte komentár