Koncern VW Group nedávno informoval ohľadom svojej stratégie v oblasti platforiem pre elektromobily. Budúci rok sa dočkáme úplne novej platformy PPE. Krátko na to prídu cenovo dostupnejšie elektromobily postavené na modernizovanej platforme MEB Plus (MEB+), ktorá má preniesť vyšší dojazd či rýchlejšie nabíjanie. A potom bude nasledovať platforma SSP, ktorá má byť prelomová.
MEB Plus
Zdá sa, že pre koncern Volkswagen Group bude v rámci krátkodobého horizontu veľmi dôležitá modernizovaná platforma MEB, ktorú Nemci nazývajú MEB Plus, resp. MEB+. Vylepšenia svojej prvej platformy avizujú už nejakú dobu, doteraz sme však nepoznali konkrétny časový rámec ani prvé modely, ktoré na nej vyrastú.
Aktuálne sa pritom dozvedáme, že platforma MEB+ bude uvedená na trh v roku 2025. Tá má podľa slov nemeckého koncernu priniesť zvýšenie efektivity vozidiel a ich dojazdu o 10 %, rýchle nabíjanie za menej ako 20 min vďaka novému unifikovanému batériovému článku s technológiou Cell2Pack (alias Cell-To-Pack/CTP), ako aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 5 s (pravdepodobne ide o možné top parametre).
Zaujímavé je, že prvými modelmi, ktoré budú postavené na platforme MEB+, sa stanú dlhšie avizované subkompaktné cenovo dostupnejšie elektromobily od značiek Volkswagen, Škoda s Cupra s cenou začínajúcou pod 25 000 €. Na základe doterajších informácií sa pritom zdalo, že tie budú využívať „zmenšeninu“ platformy MEB s názvom MEB Entry.
Premium Platform Electric (PPE)
Ešte pred MEB Plus, v roku 2024 bude zavedená úplne nová platforma Premium Platform Electric (PPE), ktorú spolu vyvíjajú značky Porsche a Audi. Na základe jej názvu a vývojárov nemôže prekvapiť, že tá bude určená špeciálne pre prémiové elektromobily.
Platforma PPE zahŕňa 800-V elektrickú architektúru umožňujúcu rýchle nabíjanie aj novú softvérovú platformu od koncernovej spoločnosti CARIAD a má priniesť elektromobily s dojazdom cez 600 km (WLTP). A prvým z nich bude elektrické SUV strednej triedy Audi Q6 e-tron.
- Zdroj: Porsche
- Zdroj: Porsche
Scalable Systems Platform (SSP)
Najzásadnejšou platformou v ére elektrifikácie koncernu VW Group má byť Scalable Systems Platform (SSP), na ktorej má vyrásť 40 miliónov vozidiel všetkých segmentov od všetkých koncernových značiek. Koncern pritom uvádza, že pôjde o nosnú platformu s integrovanou elektrickou a elektronickou architektúrou a „obrovským potenciálom štandardizácie a škálovania“.

Zdroj: VW Group
Nemci predpokladajú, že platforma SSP zníži investičné a vývojové náklady na elektromobily o 30 % v porovnaní s MEB, „čo umožní väčšine plne elektrických modelov dosiahnuť rovnakú maržu ako v prípade ich náprotivkov s konvenčným pohonom“. Nuž dúfame, že sa to zásadne premietne aj od spotrebiteľských cien. Kedy príde platforma SSP na trh, je však stále otázne. VW Group totiž aktuálne v tejto veci uvádza, že sa tak stane „v strednodobom horizonte“.

Zdroj: VW Group
„Lacné“ batérie
Pre nižšie ceny elektromobilov budú samozrejme dôležité aj nové batérie, ktoré by mali byť lacnejšie až o polovicu v porovnaní s batériami pre prvú generáciu platformy MEB. A to vďaka unifikovaným batériovým článkom od koncernovej spoločnosti PowerCo, štandardizovanej továrni na výrobu batériových článkov, technológii suchých elektród či „nízkonákladovej chémii článkov bez kobaltu a niklu“ (zrejme LFP).

Zdroj: VW Group
Zdroj: VW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plány VW Group v oblasti elektromobility zažívajú pod vedením nového šéfa veľké otrasy
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov. Tesla však začala skôr
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
ODBER NOVINIEK
16 komentárov
Dobre sa to číta, len či bude VW schopný včasnej a ekonomickej realizácie?! Veď aj ostatní výrobcovia majú skvelé plány …
nie, nebude… dalsia otazka?
Nie, tebe nie ….
lebo nechces pocut pravdu 🙂
Čiu pravdu, tvoju?! Právd je viac ako majú Nemci pohlaví!
pravda je len jedna dilino…
Nechaj ho, evidentne nie je v stave ničo poznať.
Tak či tak ho v dohľadnej dobe čaká poznanie pravdy.
Asi áno, kto vidí v ostatných dilinov, má len jednu pravdu! 🙂
lebo pravda je len jedna, dilino 😉
Je tu ešte nádej, že to kúpi Čína.
Sami to evidentne nedajú. Hlavne mladý „Nemci“ majú problém s pohlaviami a nacifikáciou Európy.
Do 25? Akoze dalsi Dacia Spring killer? Taaak urciteee. :))))
V základe do 25, ale keď chcete aj kolesá, tak 35.
Čo je smutné a majú s tým problem aj ostatní výrobcovia, že nové platformy budú mať iný software a teda nečakajte, žeby sa soft pre meb dlhodobo aktualizoval.. proste s novou platformou sa na to vw vykasle…
VW je banda idiotov, ktorá až teraz zistila, že MEB je drahá a neúčinná. Odteraz nefunguje to základné V2H. Ide má z nich potom akí sú neschopní, mám 2roky ID4.
uprimnu sustrast, mame ju v robote… dojazd tak 200km…
Ini výrobcovia sú na tom podobne, jediná výnimka je Tesla.. Jediná na dlhodobú bezproblémovú softwarovu podporu a unifikovany soft, výhoda pre zákazníkov aj pre automobilku na šetrení nákladov