O tom, že značka VW pracuje na menšom elektromobile, ktorý sa zaradí pod model ID.3, vieme už dlhšiu dobu. A aktuálne správy hovoria aj o plánovanom cenovom rozsahu tohto vozidla.
Zástupcovia VW Group, vrátane šéfa koncernu, viackrát spomínali, že ich tím vyvíja subkompaktný elektromobil, ktorý vyrastie na „zmenšenej“ platforme MEB. Tú mal pôvodne pre koncern vyvinúť SEAT, vedenie však projekt Španielom napokon odobralo.
Ohľadom tejto platformy sa tiež spomínalo, že na nej vyrastú aj súrodenci od Škody, SEAT-u či dokonca Audi. Jedným z najväčších lákadiel vozidla, v ktorého prípade hovoril Volkswagen o veľkosti modelov Polo či T-Roc, bola určite avizovaná cena. Tá mala totiž začínať pod 20 000 €.
Aktuálne agentúra Reuters informuje, že na základe plánov VW, ktoré mala možnosť vidieť, bude tento elektromobil veľkosti modelu Polo dostupný v cene medzi 20 000 až 25 000 €.
Čo to znamená?
Tento cenový rozsah môže teoreticky znamenať, že v ponuke bude viacero verzií (pravdepodobne maximálne dve) s nielen kapacitne odlišnými batériami a rozdielnym dojazdom.
Základná verzia s menšou batériou by tak mohla začínať na sume okolo 20 000 €, resp. tesne pod touto sumou, aby sa VW podarilo naplniť svoje slová o elektromobile s cenou nižšou ako 20 000 €. Za verziu s väčšiu batériou, dojazdom a možno aj výkonom či rýchlejším nabíjaním by sme si pritom mohli priplatiť ďalších cca 5 000 €. A cenu vozidla by ešte mohla navýšiť „nevyhnutná“ príplatkový výbava.
To by bol zrejme ten lepší variant. V hre totiž môže byť aj teoretická možnosť, že v spomínanom cenovom rozsahu sa ukrýva cena základnej verzie, ktorá tak môže dosiahnuť až 25 000 €. Keď sa pozrieme na ponuku dostupných elektromobilov tohto segmentu, aktuálne by to síce znamenalo lepšiu cenu, stále však nepoznáme detaily či definitívu ohľadom plánovaného dojazdu a uvedenia na trh.
Prevádzkový riaditeľ VW, Ralf Brandstätter, minulý rok spomínal dojazd „vstupného modelu“ v rozmedzí 210 až 240 km. Snáď by to prinajhoršom bolo 240 km pre základnú verziu za 20 000 €.
Čo sa týka príchodu vozidla na trh, Volkswagen v minulosti naznačil, že by sa tak malo stať okolo rokov 2023 a 2024. Objavila sa tiež neoficiálna informácia o roku 2022. Dovtedy sa však môže veľa veci zmeniť a konkurencieschopnosť takéhoto vozidla zhoršiť.
Napríklad Tesla avizuje menší elektromobil s cenou od 25 000 $ (bez DPH), čo by teoreticky po prepočte a pripočítaní 20 % DPH mohlo znamenať takmer identickú koncovú cenu v eurách, vrátane dane – cca 25 200 €. Na trh má prísť cca o 3 roky a podľa Muska to bude presvedčivé a plne autonómne vozidlo. A v porovnaní s avizovaným modelom od VW, by mohlo ísť o vozidlo vyššej triedy, to je však zatiaľ len dohad.
Takže dúfame, že VW príde čo najskôr s „presvedčivým“ subkompaktným elektromobilom za cenu cca od 20 000 € a pomôže tak akcelerovať e-mobility expanziu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Triedny boj“ nových sub-kompaktných elektromobilov. Ktorý v čom vyniká?
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
Ideme pretekať s Teslou a chceme byť technologickou firmou, hovorí VW
6 komentárov
Toľko rečí okolo toho a nakoniec sa to vyšplhá aj tak nad 30 tisíc… ak nie viac.
Suhlasim.Stale iba bla,bla,bla…
Do 3 let tu bude již nejméně 5 aut tohoto zaměření Zeta,věřím v úspěch Nobe, GO, Dacia Spring a také se objeví nový segment skútrů, jako Twizy,Citroen Ami ,Piaggio,City S.
Je nespočet lidí co jezdí solo a jenom pár km, těm se neoplatí investovat do dopravy větší částky.
V Číne klesla cena LFP batérií pod úroveň 60$ za 1kwh. Parita ICE vs EV je cca. 80$ za 1kwh. Vzhľadom na nové produkčné kapacity LFP v Číne sa do konca roka 2021 môžme dostať k 40-55 $ za 1kwh. Zníženie celkovej ceny pomôže aj presadenie veľkých batériových článkov typu Blade od BYD, resp. Cell To Pack. Od tohto momentu môžeme v EÚ čakať útok Číny aj na lacné EV strednej a nižšej triedy. Naše šťastie je, že najprv budú saturovať vlastný trh a na export k nám v prvej vlne pôjdu hlavne autá v cene nad 30k€. Tie sú schopní doma predávať pod 20k€. Budú mať na tom vysokú maržu a ironicky vysokú podporu štátov EÚ prostredníctvom dotácií, čím ešte umocnia onu neskutočnú maržu. Autá typu Dacia Spring a Twingo EV sú schopní predávať na vlastnom trhu za 10-15k€ s batériou 25-30 kwh LFP. Záverom môžme povedať, že rok 2020 je zlomový z pohľadu ceny low cost batérií, ktorý sa prejaví v rýchlom nástupe EV podporenou koncovou cenovou v parite s ICE avšak iba v Číne v roku 2021-2022. Až potom budú nasledovať ostatní, ako pri 5G sieťach…
Pri cenovej politike koncernu sa cena ani len nepriblíži k 20k len aby to nebolo 30. Mal som možnosť skúsiť ID3 tvrdé plasty absencia reproduktorov v zadu sedadla na predvazaciom aute už zozmolene. Ok výkon a kapacita v pohode ale pri trosku vyššej spotrebe dojazd otázny. Odchádzajúci golf E je urcite na vyššej úrovni a v lepšej kvalite. V porovnani napr 208e od peugeotu kde je interiér spracovaný lepšie 3D kokpit vyzera super no výkon auta je menší a kpacita baterky tiež. Ak by 208e mala výkon 200hp tak by som určite na Id ani nepozrel. A to som koncernista už kopec rokov.
208 je ľahšie auto, nepotrebuje taký výkon, nie?