Už skôr sa objavili správy, že veľmi očakávaný elektromobil Volkswagen ID.2, ktorý sa zaradí pod ID.3 a ktorý má sprístupniť elektromobilitu pre široký okruh ľudí, bude úplne prepracovaný v porovnaní s predstaveným konceptom. A to podporujú aj aktuálne neoficiálne informácie, ktoré získal Autocar. Z modelu ID.2 by sa pritom napokon mohol stať Volkswagen ID. Golf.
Volkswagen už dlhšiu dobu avizuje minimálne jeden menší a cenovo dostupnejší elektromobil pre masy veľkosti modelu Polo či T-Roc. Na rovnakých základoch pritom vyrastú aj príbuzné modely od koncernových značiek Škoda a Cupra.
Nemecká značka spočiatku hovorila o cene začínajúcej pod 20 000 € či na 20 000 €. Po inflačnej vlne však už nepredpokladá, že sa jej tento cenový cieľ podarí naplniť. Cena by mala začínať nikde medzi 20 000 až 25 000 €.
Predzvesťou tohto modelu, ktorého očakávaný názov je Volkswagen ID.2, mal byť koncept Volkswagen ID. Life predstavený v roku 2021. Takmer presne pred rokom sa však objavili neoficiálne informácie, že vedenie nie je spokojné s dizajnom koncepčného crossoveru, ktorý navrhol vtedajší slovenský šéfdizajnér značky Jozef Kabaň. Hovorilo sa pritom o jeho kompletnom prepracovaní.
Neoficiálne novinky
Aktuálne prichádza portál Autocar s neoficiálnymi infomáciami od „informátorov z Wolfsburgu (sídlo značky)“, ktoré taktiež hovoria o tom, že vyvíjaný model bol kompletne prepracovaný. Úplne nový dizajn exteriéru a interiéru má byť pritom predstavený prostredníctvom nového koncepčného modelu už budúci mesiac.
Podľa spomínaných zdrojov je novinka kompaktným hatchbackom, pričom sa má zvažovať premenovanie na Volkswagen ID. Golf. Vyrásť má na aktualizovanej platforme MEB, ktorá má niesť označenie MEB-Plus. To je zaujímavá informácia, keďže už pomerne dlho sa hovorí, že koncernový trojlístok menších elektromobilov od značiek VW, Škoda a Cupra vyrastie na „zmenšenine“ platformy MEB, ktorú vyvíja Seat („MEB Entry“).
Platforma MEB-Plus má podľa zdrojov Autocaru okrem iného zahŕňať aj LFP batérie a podporu rýchlonabíjania výkonom až 200 kW. Čo sa týka vonkajších rozmerov, „Volkswagen ID. Golf“ má byť na polceste medzi súčasnými modelmi Polo a Golf (odhaduje sa dĺžka 4 250 mm). Vnútorný priestor však má byť na úrovni o triedu väčšieho vozidla.
Spočiatku má byť chystaná novinka dostupná s pohonom prednej nápravy, neskôr vraj nemožno vylúčiť ani verziu s pohonom všetkých kolies či športovo ladenú verziu GTI. A „informátori z Wolfsburgu“ tiež spomenuli hmotnosť vyvíjaného modelu, a to niekde medzi 1 600 a 1 700 kg.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
VW ID.3 nesplnil nároky, uvádza výrobca. Dôsledkom je predčasná modernizácia
Plány VW Group v oblasti elektromobility zažívajú pod vedením nového šéfa veľké otrasy
2 komentáre
Malé BEV od EU výrobcov stále zostávajú v „Sľubotechne“!
A tá sľubotechna bude ešte dlho trvať. Ak nepotrvá väčne.