Novinka VW ID.5 ide do slovenského predpredaja. Spoznali sme pritom aj ceny

9

Automobilka Volkswagen dnes oznámila, že na Slovensku spustila predpredaj svojho najnovšieho elektromobilu VW ID.5. Ide v podstate o SUV-kupé verziu modelu ID.4, ktorá sa však dočkala niekoľkých vylepšení.

Elektromobil Volkswagen ID.5 teda vychádza z už dobre známeho elektrického SUV ID.4, má však o niečo väčšie rozmery, a to 4 599 x 1 852 x 1 613 x 2 766 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) oproti rozmerom 4 584 x 1 852 x 1 612 x 2 770 mm staršieho súrodenca. A napriek športovejšie strihnutému zadku má o 6 l väčší objem batožinové priestoru, a to 549 l.

Dostupné verzie

Na Slovensku je už možné predobjednať VW ID.5 vo verziách Pro a Pro Performance s pohonom zadnej nápravy, ako aj „štvorkolku“ GTX. „Zadokolky“ disponujú výkonom 128/150 kW, krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,4/8,4 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, batériou s kapacitou 77 kWh (využiteľná) či dojazdom 516 km (WLTP).

Verzia GTX s pohonom oboch náprav je najvýkonnejšou verziou. Vyznačuje sa výkonom 220 kW, krútiacim momentom okolo 470 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,3 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, batériou s kapacitou 77 kWh či dojazdom 480/491 km (WLTP).

Avizované vylepšenia

VW uvádza, že vďaka novému tvaru karosérie v porovnaní s modelom ID.4 má ID.5 lepšiu aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,26, resp. 0,27 (verzia GTX) oproti 0,28 pri modeli ID.4. To sa podľa výrobcu v praxi prejaví na vyššom dojazde pri vyšších rýchlostiach.

Zvláštne však je, že VW tiež uvádza, že v prípade verzií so zadným náhonom sa to neukáže na certifikovanom dojazde podľa cyklu WLTP. Pri „štvorkolke“ GTX sa však zdá, že áno. Aj keď informácie o jej dojazde sú dosť zmätočné. Slovenské zastúpenie VW totiž uvádza hodnoty 480 (napr. v TS a na blogu) aj 491 km WLTP (napr. v rámci cenníka). Pre porovnanie, v slovenskom cenníku modelu ID.4 GTX nájdeme údaj „461 – 478 km“ (WLTP).

Čo sa týka ďalších vylepšení, Volkswagen ID.5 dostal najaktuálnejšiu verziu infotainmentu a asistenčných systémov. Nabíjací systém novinky podporuje max. nabíjací výkon 135 kW (ID.4: max: 125 kW), vďaka čomu má byť možné za ideálnych podmienok získať počas 30 min nabíjania dojazd 390 km. Spomínaných vylepšení by sa však časom teoreticky mohol dočkať aj model ID.4, uvidíme.

Slovenské ceny

Ceny elektromobilu VW ID.5 vo verziách s pohonom zadnej nápravy začínajú na Slovensku na 46 890 € (Pro), resp. 48 390 € (Pro Performance). Pre porovnanie, rovnaké verzie modelu ID.4 u nás stoja od 43 790 €, resp. 45 290 €. Najvýkonnejšia verzia s pohonom oboch náprav ID.5 GTX začína na cene 56 290 €, zatiaľ čo ID.4 GTX vyjde na min. 54 290 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.3 stojí v Číne od 22 000 €. A obstarávacia cena môže byť ešte nižšia
VW ID.6 so 7-miestami na sedenie by sa mohol dostať aj na európsky trh
Mercedes-Benz EQB vstupuje do predaja. Známe sú aj slovenské ceny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Ako-tak sa dajú čítať správy, či informácie o vylepšeniach parametrov novších verzií, až kým nepríde na informáciu cena od …. ! Keď ešte aj potom máte chuť pozrieť si konfigurátor a pridať si čo-to z doplnkovej výbavy, tak v záverečnom zhrnutí s výslednou cenou prídete o všetky ilúzie … !!! Som zvedavý ako sa ostatní o ID.5 pobijú! 🙂

  2. Mnohí nadávajú na čínanov ale ja sa ich už neviem dočkať !! Prečo ?! Europske automobilky doslova kašlú na“ radových “ občanov a Čína nie !! A to je hlavný rozdiel medzi čínskymi a ostatnými automobilkami ! 90 % prezentácii na tomto vlogu sa predvádzajú elektroautá nad 40-tisíc eur !!! Dúfam, že takýto lahostajný prístup sa európskym automobilkám vráti ako bumerang v podobe nezáujmu budúcich zákazníkov !

  3. Tie autá idú na slovenský trh s rovnakými cenami ako sú v Nemecku. Lenže u nás sú platy (niekde som začul) tretinové. Nemci si také autá môžu dovoliť, my väčšinou nie. Ale kvôli nám cenu na tretinu predsa neznížia. Keď som sa v autosalóne pýtal prečo nemajú žiadnu ID.3 tak mi povedali, že neobjednávajú, lebo ľudia to nechcú. Ale bazáre u nás sú plné starých „smraďochov“. Ale verím, že časom prídu aj elektro ľudovky.

  4. Som odpadol!!! Aký dizajnér dá lakťovú opierku do novinky elektro auta z roku pána. Hodinová výpoveď…to je ako starý Sharan z 99 roku do psej matere. To už aj ja kuchár by som sa zamyslel nad tým… detail mínus bodov.

  5. Už aj v USA prví majitelia po dlhšej dobe zisťujú rozdiel medzi VW ICE a BEV. Pri ICE máte solídne auto. BEV je zaostalá šunka, ktorá nemá schopnosť naplniť očakávania zákazníkov. Výsledkom je často predaj a prechod k Tesle. Jednoducho sa hanbia, že vlastnia VW ID. Veľmi zaujímavé bude sledovať zmenu nákupných preferencií nacionalistických Nemcov po otvorení Tesly Berlín, ktorú s radosťou blokujú. Rok 2022 bude pre BEV v EU mimoriadne prelomový. Konečne by mali výrazne narásť dodávky!

Pridajte komentár