VW avizuje ďalšie elektromobily. Onedlho predstaví sériové SUV „ID.4“

9

Elektromobily z rodiny ID štartujú obrovskú transformáciu automobilky Volkswagen smerom k elektromobilite. Prvým z nich je model ID.3, pričom ten bude už onedlho nasledovať SUV „ID.4“. A ďalšie modely na seba nenechajú dlho čakať.

Automobilka Volkswagen vo svojom prezentačnom katalógu k modelu ID.3 z decembra 2019 avizuje príchod ďalších plne elektrických modelov. Po hatchbacku ID.3 sa dočkáme koncom roka kompaktného SUV ID.4.

Volkswagen ID.4 dostane v roku 2021 „SUV-kupé“ verziu, ktorá bude vychádzať z konceptu ID. Crozz. Na prelome rokov 2021 a 2022 má prísť na trh veľké SUV Volkswagen ID. Roomzz. Po ňom bude v roku 2022 nasledovať veľký sedan ID. Vizzion.

Priaznivci elektrických „kombíkov“ sa dočkajú na prelome rokov 2022/2023, keď ich chúťky naplní model Volkswagen ID. Space Vizzion. V tom istom období možno očakávať aj van Volkswagen ID. Buzz, ktorý bude elektrickou reinkarnáciou kultového „Hippies“ modelu Bulli.

ID.4 zrejme už v Ženeve

Aktuálne sa objavili nové informácie ohľadom elektrického SUV, ktoré by malo niesť meno Volkswagen ID.4. Oficiálneho predstavenia by sme sa mali podľa Automobilwoche dočkať na marcovom autosalóne v Ženeve. Autocar zas informuje, že bude odhalené na newyorskom autosalóne, ktorý sa koná v apríli.

Je teda možné, že európsku a zároveň svetovú premiéru absolvuje v Ženeve a americkú v New Yorku. Ázia sa zrejme dočká premiéry na autosalóne v čínskom Šanghaji, a to taktiež v apríli. To by bolo pritom logické, nakoľko sa bude tento model vyrábať na všetkých troch spomínaných kontinentoch, uvádza Electrive.

Veď model Volkswagen ID.4 bude „Made in Germany“, „Made in USA“ aj „Made in China“. VW tak zrejme okrem iného ušetrí na nákladoch na prepravu, ako aj colné poplatky a dane. VW si pritom so svojím elektrickým SUV celkom verí, veď počas jeho životného cyklu chce vyrobiť celkovo 2 mil. kusov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen Group urýchľuje svoje plány v oblasti elektromobility
VW zrejme odhalil náčrt chystaného „vstupného“ elektromobilu „do 20 000 €“
Volkswagen predstavil systém mobilného robotického nabíjania elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. avizuje… dockame… dostane… ma prist… mozno ocakavat… by malo…je mozne… by malo…zrejme docka… vsetko len vlhke sny nemeckych sudruhov 🙂 a Tesla si zatial v tichosti vyraba 7000 aut tyzdenne a onedlho im zide z pasu kazdu minutu jedno nove auto 😉 a sudruhovia su kazdy den hlbsie v prdeli 🙂 a tak to ma byt

      • tak sa neskrab za pravym uchom lavou rukou junacik a skoc si do Viedne alebo do Prahy 😉 jaaaaj ty vlastne ziadnu Teslu nemas, takze to nemozes vediet 🙂 tak tu nevypisuj nezmysly…

  2. Chýba mi v tom výpočte modelov ten lacný elektromobil (trpazlíci Citigo a Up sa nerátajú) ktorý VW sľuboval:

    Hlavný stratég VW Michael Jos uviedol, že koncern pracuje na elektrickom mestskom vozidle, ktoré má stáť menej než 20 000 eur. „Chceme takéto vozidlo uviesť na trh v roku 2023 alebo 2024.“

    Vie niekto (pán Bakša?), či to už vzdali, alebo prečo o tom nehovoria?

    • S najväčšou pravdepodobnosťou preto, že tento model príde až po spomínaných modeloch, ktoré už boli predstavené minimálne v koncepčnej verzii, zatiaľ čo menší „vstupný“ model nie.

      • Veď práve, volajú sa Volkswagen (=ľudový voz), ale popierajú filozofiu, na ktorej vznikli, keď na začiatku transformácie firmy na elektromobilku pretláčajú drahé modely (trpazlíka e-Up nerátam) a ten lacný odsúvajú až na roky 23-24. A pritom práve v kategórii lacných modelov je diera na trhu. Žiadať za VW (ID.3 1ST Max) 50 000 €, čo je viac ako stojí Tesla M3 Standard (48 tis. €) , ktorá je oproti VW o roky vpredu (čo VW priznáva) je nezdravé. Peniaze síce nesmrdia, ako povedal rímsky cisár, keď mu vyčítali, že zdanil aj verejné záchody, ale s menom firmy sa nemá hazardovať.

        • A potom anti-elektromobilisti všade vypisujú, aké sú nedostupné, predražené, že elektro nemajú budúcnosť.. Atď. nehazardujú s len s menom firmy. Inak popravde ja som pred rokom veľmi váhal.. že si idem do toho a rezervujem ID3. Cena len 30 tis, bla bla.. dobre že som to nespravil. Všetci len sľubujú,, a realita nízky dojazd a šialená cena, termín kvôli SW? To je vtip? Robím svetu prezentáciu a nemám kompletný vyladený jediný prototyp. Čo robili celé tie roky. Chovanie ktoré by som čakal pri startupe.. a nie veľkej automobilke. Tep.čerpadlo len v MAX verzií? Nech tam eŠte nezabudnú dať 7kW palubku:)

  3. Vw a ich povestna nemecka (kvalita) ja robim automechanika 17 rokov a možem povedat že patria medzi tie čo sa najviac kazia a maju najviac vyrobnych vad čo sa tika konštrukcie motorov a niektorich karoserii a napriklad japonska značka ked najde daku vhybu zahaji zvolavaciu akciu a vw čuši jak voš pod chrastou a tym čo sa to prejavy v zaruke opravia a tym čo pozaruke maju smolu pekne si zacvakaju prilkad, prvy 3valvovy motor od vw daval sa aj do fabie samovolne preskakoval retazovy rozvod ,konštrukteri sa troška prepočitali.
    Druhý prillad 14tsi motor sa nadožil 30tisic km rosipali sa piesty zle naprogramovane vstrekovanie prepalili softver a že odstranene a ty chudaci čo sa im to rosipalo po zaruke ako jedna znama čo si našetrila a kupila noveho golfa za 850000korun a a pol roka po zaruke sa rosipali piesty auto malo 24000km a vo vw chceli od nej za opravu skoro 5 tisic euro hamba celemu wv a s elektroautami to dost zaspali a pojde to snimi dolu vodou. Karma je zdarma

Pridajte komentár