Modely VW ID.3 a ID.4 je možné vylepšovať ako smartfóny. Cez OTA aktualizácie

7

Automobilka VW dnes oznámila, že novo vyrobené elektromobily Volkswagen ID.3 a ID.4 podporujú tzv. OTA aktualizácie (Over-the-Air). Tzn., že sú schopné prijímať vylepšenia, opravy či nové funkcie na diaľku, a to  prostredníctvom softvérových aktualizácií, ako je tomu napr. v prípade smartfónov či elektromobilov Tesla.

Zdá sa, že VW neustále dolaďuje softvér svojich nových elektromobilov z rodiny ID, ktorý bol spočiatku veľkým problémom. Aktuálne hlási ďalší posun, pretože podpora OTA aktualizácií je novinkou. Tá je dostupná v rámci modelov ID.3 a ID.4 vyrobených od 8. kalendárneho týždňa. Zúfať však nemusia ani majitelia starších vozidiel.

Za OTA aktualizáciami stojí nová verzia softvéru ID.2.1, ktorá ustanovuje technické predpoklady pre prijímanie aktualizácií na diaľku, prostredníctvom W-LAN alebo mobilnej siete. Prvá hromadná OTA aktualizácia je naplánovaná na leto tohto roku, pričom VW sľubuje, že aktualizácie bude vydávať pravidelne každé 3 mesiace.

Aj nové funkcie

Nemecká značka uvádza, že okrem optimalizácie softvéru vozidla môžu OTA aktualizácie zahŕňať nové funkcie a možnosti customizácie. Nezdá sa však, že VW takto dokáže napr. zvýšiť výkon, dojazd či rýchlosť nabíjania svojich vozidiel, ako je tomu v prípade Tesly.

Každopádne sľubuje, že všetky dodané modely z rodiny ID budú po celú dobu svojej životnosti udržiavané na rovnakej softvérovej úrovni ako nové vozidlá. A ako sme už uviedli, hlavu smútku nemusia mať ani majitelia starších modelov Volkswagen ID.4 a ID.3.

Aj pre staršie vozidlá

Nemecká značka tiež informuje, že nový softvér, ktorý umožňuje okrem iného aj OTA aktualizácie, bude dostupný taktiež pre vozidlá vyrobené pred 8. kalendárnym týždňom. Nutná však bude jedna návšteva dílera. Tento upgrade pritom bude sprístupňovaný postupne.

Volkswagen ďalej uvádza, že OTA aktualizácie sa v súčasnej dobe testujú v rámci viac ako 3 000 firemných áut. Takže zákazníci by už mohli dostať vyladený „produkt“.

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Základný VW ID.4 „Pure“ (52 kWh) dostal slovenský cenník aj cenový bonus
Autá Tesla „zrejú ako víno“: Súhrn bezplatných vylepšení za rok 2019
VW má zvýšiť ceny svojich spaľovacích áut na základe prevádzkových emisií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Aktualizácie v rozsahu, ako má Tesla, VW nemôže mať ani omylom. Ide iba o multimediálny systém! VW má software jednotlivých komponentov dodávaný externe. Je v podstate decentralizovaný. Software Tesly je centralizovaný a vie si zmeniť cez OTA všetko. Napríklad aj parametre brzdenia. Extrémny náskok v IT Tesly je na úrovni 10+ rokov.

    • Pri ich softverovych schopnostiach to určite bude pravda . Otazka je , kedy? Ked budu ine značky vyrabat lietajuce auta tak wv možno dovtedy aj toto zvladne

  2. Na úrovni 10 rokov, ale hlavne je tu už 10rokov, čo VW teraz pri svojej okliestenej verzii ospevuje ako ultra novinku! Medzi dinosaurami to ale novinka je.

  3. No to bude sranda až niekto hackne SW Tesly a zastaví všetky ich autá (alebo napr. ako vojenské či politické rozhodnutie). Alebo ich v prípadne nasmeruje do priekopy. Ja nechcem, aby ma ovládal niekto iný aj keď to vyzerá pokrokovo a „progresívne“.
    Takže aktualizácia multimédií vo VW mi bohate stačí. Riadiace jednotky majú byť dostupné len v autorizovaných servisoch, nie cez wifi.

    • Preto nie je nič lepšie, ako byť súčasťou oligopolov. Pomerne komfortne vedeli blokovať vstup novej konkurencii desiatky rokov. Až príde zlom a potom sa to môže vypomstiť…

      Na druhej strane Tesla ešte nesplnila hlavný cieľ. Stále má problém dostatočne škálovať výrobu batérií. To dáva šancu dinosaurom na odrazenie útoku. Tesla však nie je jediná z nových automobiliek. A hlavne je tu nový silný hráč na úrovni superveľmocí. Čína, ktorej strategický cieľ je preraziť na svetovom trhu s vlastnými výrobcami EV.

      • Čínu postavili na nohy Američania a Európa nízkymi až žiadnymi dovoznými clami. Potom zákazkami na lacnú výrobu toho a onoho, a Čína kradla a budovala technológie. Dnes už má v mnohom navrch, a bude to pre nás stále horšie a horšie !!!
        Niet významného svetového výrobcu, ktorý nevyrába, alebo si nedáva vyrábať v Číne ….. „A o tom to je“!

Pridajte komentár