VW predstavil svoj najvýkonnejší e-hot-hatch a spustil jeho predpredaj. Poteší aj dojazdom

9

VW rozširuje ponuku športovo ladeného „hot-hatch“ modelu ID.3 GTX o ešte výkonnejšiu verziu s označením VW ID.3 GTX Performance. Ide pritom o najvýkonnejší hot-hatch s pohonom jednej nápravy od VW, zrejme aj historicky. Napriek tomu ponúka nadštandardný elektrický dojazd.

Zdá sa, že tzv. hot-hatche sa nechystajú vymrieť ani v ére elektromobility, čoho dôkazom môžeme byť aj aktuálne predstavená novinka VW ID.3 GTX Performance. Tá nadväzuje na model ID.3 GTX, ktorý sa nedávno začal predávať aj na našom trhu.

Špecifikácie

Tento kompaktný elektrický hatchback ponúka tak ako „základná hot-hatch verzia“ GTX pohon zadnej nápravy, avšak ako prvý model ponúka vylepšený elektromotor s pôvodným výkonom 210 kW. Verzia „Performance“ má vďaka tomu výkon 240 kW. Max. krútiaci moment zostal zachovaný, a to 545 Nm.

vw id.3 gtx performance

Zdroj: VW

Pre porovnanie, najvýkonnejšia verzia spaľovacieho Golfu GTI ponúka pohon prednej nápravy, výkon 221 kW a max. krútiaci moment 400 Nm. Najvýkonnejší plug-in hybridný Golf, GTE, zas disponuje pohonom prednej nápravy, výkonom 200 kW či max. krútiacim momentom 400 Nm. Jediným Golfom, ktorý výkonom, ale aj zrýchlením prekonáva Volkswagen ID.3 GTX Performance je verzia R s pohonom oboch náprav, výkonom 245 kW a max. krútiacim momentom 420 Nm.

Ale späť k aktuálne predstavenej elektrickej novinke. Jej pohonný systém umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 s a el. obmedzenú maximálnu rýchlosť 200 km/h. Napriek pomerne vysokému výkonu a rýchlej akcelerácii ponúka nové GTX-ko nadštandardne vysoký dojazd 601 km (WLTP). A to vďaka batérii s využiteľnou kapacitou 79 kWh. Tú je možné nabíjať max. výkonom 185 kW, pričom nabitie z 10 na 80 % trvá 26 min.

Športové naladenie

VW prostredníctvom tlačovej správy tiež uvádza, že aj vďaka usporiadaniu batérie a pohonnej jednotky ponúka VW ID.3 GTX Performance športovo nízke ťažisko, ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami či zábavnú jazdnú dynamiku a ovládateľnosť. A k tomu prispieva aj špecifický podvozok so silnejšími stabilizátormi a voliteľným systémom adaptívneho podvozku Sport DCC či progresívny systém riadenia.

vw id.3 gtx performance

Zdroj: VW

Cena

A spoznali sme aj cenu modelu ID.3 GTX Performance pre domáci nemecký trh. Tá začína na 52 295 €. Pre porovnanie, napr. kompaktný elektrický hot-hatch MG4 Xpower s pohonom oboch náprav, výkonom 320 kW, max. krútiacim momentom 600 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s, max. rýchlosťou 200 km/h, dojazdom 385 km (WLTP) a nabitím z 10 na 80 % za 26 min sa u nás predáva za cenu 45 000 €, resp. 43 200 € s aktuálnym bonusom.

vw id.3 gtx performance interier

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hot-hatch verzia Renaultu 5 vstúpila do predaja a odhalila ceny
„Cenovo dostupný“ VW ID.2 príde na trh aj vo verzii GTI
Do SR smeruje elektrický hot-hatch MG4 XPower so zaujímavou cenou
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Už vidím fronty nedočkavých kupujúcich, ktorí za bagateľ 50.000 éčiek kupujú novinku VW ID.3 GTX Performance, aby zlepšili klímu na celom svete ……

    • ??
      Aj VW Golf GTX R stal 50 tisic. Ked si zratas nizsie prevadzkove naklady ID3, tak celkove naklady vlatnictva su lepsie pre tuto ID3.
      Pre porovnanie aj mala, 2-miestna Mazda MX5 stoji minimalne 45 tisic a to ma len 180 koni.

      • Milanko, to, čo si napísal je pravda! Mňa ale škrie, že výrobcovia neprichádzajú s lacnými BEV s len najnutnejšou výbavou, aby si ich mohli kúpiť široké masy, ktoré sa chystajú vyradiť staršie autá, spravidla so spaľovákmi, a tak účinne prispieť aj k tomu zlepšovaniu ovzdušia!

  2. Elektromobily, ktoré sa u nás vyrábajú, sú vždy určené pre „bohatú elitu“ v danej kategórii! Tak akáže ekológia elektromobilitou ……

  3. Dnes bola v TV správa, že nemecké automobilové kapacity sa využívajú len na 70 % a prepúšťa sa. VolksWagen namiesto ľudového voza do 15 tis. novo ponúka malé auto za 53 tis. v základnej výbave. Týmto ľuďom nejde o elektromobilitu, ale o zisk aj za cenu prepúšťania a likvidácie tovární – a klímy. Ďalšia správa dnes totiž hovorí, že škody zo zničujúcich búrok v Nemecku prudko stúpajú. Darmo sa nemecká mládež prilepuje na cesty a letiská a rôzne inak protestuje – túto zničujúcu ziskuchtivosť priemyslu a neschopnosť politikov nezastaví asi nič, len ľudové povstanie, aké zvíťazilo v Thajsku a aké sa rysuje v Británii.

    • Ja si dovolím doplniť, že cena ID3 v Číne bola od 15 000€.

      Problémom je drzé a arogantné navýšenie cien malých lacných áut pre strednú a nižšiu triedu. Bohatí dostávajú dotácie na drahé Tesly, drahé európske EV a na spaľovacie autá. Chudobní naopak clá na lacné EV! Toto je perverznosť najvyššieho stupňa.

Pridajte komentár