VW priblížil interiér chystaného elektromobilu ID.2 s cenou pod 25 000 €

4

VW sa ku koncu roka pripomína predstavením interiéru aktuálneho prototypu ID. 2all, z ktorého vzíde sériový subkompaktný hatchback pravdepodobne s menom Volkswagen ID.2, príp. ID. Polo.

Aktuálne zažívame obdobie elektromobility, v ktorom čoraz viac automobiliek avizuje menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily. Jednou z prvých značiek bol pritom VW. A ten napokon v marci tohto roku predstavil koncepčný hatchback segmentu B Volkswagen ID. 2all.

Nemci pritom avizujú, že ich cieľom je cena základnej verzie pod 25 000 €. Za túto cenu by sme podľa výrobcu mali dostať elektromobil veľkosti subkompaktu [koncept má rozmery 4 050 x 1 812 x 1 530 x 2 600 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)]s vnútorným priestorom o triedu väčšieho modelu. A to sa má prejaviť aj v rámci batožinového priestoru.

Nadštandardný batožinový priestor

Koncepčný VW ID. 2all ponúka na svoj segment vysoko nadštandardných 490 l a po sklopení zadných sedadiel 1 330 l. A to zrejme aj kvôli novej koncepcii pohonu, ktorú prinesie nová platforma MEB Entry, v rámci ktorej sa v základe presúva motor zo zadnej nápravy na prednú.

Zdá sa, že to prinesie napr. dodatočný pomerne hlboký priestor v rámci „druhého dna“ batožinového priestoru, kde sa zmestia aj prepravky s vyššími fľašami. A aj to aktuálne v rámci videa od šéfdizajnéra VW Andreasa Mindta vyzdvihuje dizajnér značky VW, Darius Watola, ktorý je zodpovedný za dizajn interiéru modelu ID. 2all. V prípade aktuálneho prototypu síce nespomína presné údaje ohľadom objemu, hovorí však o veľkom „kufri“ na pomery tak neveľkého vozidla.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andreas Mindt (@andreas_mindt_2023)

Interiér aktuálneho prototypu

Na prvý pohľad sa zdá, že interiér súčasného prototypu sa v základe vôbec nezmenil. Jediný pre nás viditeľný rozdiel, ak nerátame neštandardné športové sedadlá, je ovládací panel pod centrálnym displejom, kde pribudli ďalšie tlačidlá. Keď už je reč o displejoch, z videa sa dozvedáme, že digitálny prístrojový štít pred vodičom má uhlopriečku 11″ a centrálny dotykový displej infotainmentu ešte o 1″ viac.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andreas Mindt (@andreas_mindt_2023)


Dizajnér interiéru VW ID.2 tiež ukazuje, že otočné zariadenie v mieste, kde pri konvenčných vozidlách nájdeme radiacu páku, slúži aj na prepínanie vizuálnych režimov v rámci digitálnej prístrojovej dosky. Na výber sú pritom aj módy „Classic“, ktorý odkazuje na obdobie modelu VW Beetle a „Vintage“, ktorý odkazuje na VW Golf prvej generácie.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andreas Mindt (@andreas_mindt_2023)

Šefdizajnér VW Andreas Mindt v rámci interiéru chváli materiály, ktoré boli napr. v prípade pôvodného modelu ID.3 veľmi kritizované. Nuž uvidíme, čo nielen po stránke interiéru prinesie sériový elektromobil, ktorý by mal niesť meno Volkswagen ID.2, príp. ID. Polo a ktorý má byť predstavený v roku 2025.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andreas Mindt (@andreas_mindt_2023)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW poodhalil svoje najlacnejšie elektrické SUV. Je to „brat modelu ID.2“
VW má rokovať s Renaultom ohľadom spolupráce na elektromobile za 20 000 €
Nástupca Renaultu Zoe sa postupne odhaľuje aj po stránke ceny, dojazdu či dizajnu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ak to stihnu vyrabat i so ziskom aspon do roku 2025, tak snad neskrachuju. Pripadne si viem predstavit aj tzv. Geely id.2 za mensiu cenu po „zachrane“ kupenim, pripadne spojenim sa s velmi silnou konkurenciou. Pretoze je vzdy lepsie ked aspon kvapka, akoby malo byt totalne sucho.

Pridajte komentár