VW včera predstavil koncepčný model ID. 2all, z ktorého vzíde subkompaktný elektrický hatchback s cenou začínajúcou pod 25 000 €. Šéf značky však avizuje ešte menší model „ID.1„, ktorý bude tiež lacnejší. S najväčšou pravdepodobnosťou sa pritom dočkáme podobných modelov aj od koncernových značiek Škoda a Seat/Cupra.
Koncern VW Group roky avizoval menší elektromobil s cenou začínajúcou pod 20 000 €. Po inflačnej vlne a ďalších problémoch však aktuálne hovorí, že subkompaktný hatchback, ktorý vzíde z včera predstaveného konceptu ID. 2all, bude štartovať na cene pod 25 000 €. Autocar ale na základe informácií od šéfa značky VW Thomasa Schäfera informuje, že sa predsa len dočkáme elektromobilu s cenou pod 20 000 €.
Podľa Schäfera sa už totiž pracuje na ešte menšom modeli „ID.1“, ktorý by teoreticky mohol niesť aj meno ID. Polo. Tento názov naznačuje, že nepôjde o úplne malé vozidlo. Na základe toho, čo Volkswagen uviedol na adresu modelu ID. 2all, teda že tento model ponúkne podobný vnútorný priestor ako súčasný Golf, a to pri kompaktnejších rozmeroch, sa dá predpokladať, že ID.1/ID. Polo bude mať vnútorný priestor veľkosti modelu Polo, avšak pri menších vonkajších rozmeroch vozidla.
Za cenu pod 20 000 € pri dostatočnom dojazde by to teda mohla byť veľmi zaujímavá ponuka. Ako sa však dalo tušiť, na tento model si ešte počkáme. Na trh by mal totiž prísť okolo roku 2027.
Škoda má vyvinúť novú e-platformu
Prekvapením môže byť, že novinka má vyrásť na novej platforme (teoreticky môže ísť ďalšiu odvodeninu od MEB), keďže sme očakávali, že využiteľná by v jeho prípade mohla byť nová platforma MEB Entry, na ktorej vyrastie model VW „ID.2“ (v hre je tiež meno ID. Golf).
Zaujímavé pritom je, že MEB Entry vyvíja Seat a vývoj novej platformy pre ešte menšie elektromobily má na starosti Škoda. To môže z časti súvisieť s možnou lokalitou produkcie najmenších elektromobilov koncernu Volkswagen Group. Podľa Schäfera je totiž veľmi náročné dosiahnuť cenu elektromobilu pod 20 000 € pri výrobe v Európe. Riešením by preto mohla byť produkcia v Indii. A práve Indiu má v rámci koncernu na zodpovednosti Škoda.
Je pritom viac ako pravdepodobné, že rovnako ako v prípade avizovaného „3-lístku“ elektromobilov, ktoré vyrastú na MEB Entry, tak aj na novej platforme vzniknú min. 3 elektrické modely od „masových“ značiek VW, Škoda a Seat/Cupra.
Schäfer aktuálne nepovedal o chystanom najmenšom elektromobile od VW nič konkrétne (teda s výnimkou cieľovej ceny základnej verzie). Podľa neho sa však dozvieme viac v nasledujúcich mesiacoch.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.2 má dostáť „SUV“ variant a padla aj prvá zmienka o cene e-modelu od novej značky VW
Škoda cieli aj na elektromobil za 20 000 €, hovorí šéf značky
VW chystá 2 menšie lacnejšie elektromobily, e-crossover veľkosti ID.3 a skorší koniec spaľovákov v Európe
5 komentárov
Len čakať, čakať a čakať! ….
Bratia to vtipne okomentovali 🙂
Slibem nezarmoutíš.
V roce 2018 VW sliboval, že nový lidový elektromobil VW ID.3 bude stát stejně jako dieselový Golf. Stojí o skoro půl milionu víc.
V roce 2020 VW sliboval, že do roku 2023 uvedne na trh malý lidový elektromobil ID.1 s cenou 20.000 EUR. Neuvedl.
Nyní slibuje, že v roce 2025 uvede na trh lidový elektromobil ID.2 za 25.000 EUR.
Na to by se dala aplikovat dnes už legendární věta jednoho politika:
„Naše sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce.“
Aj tak si to nekupim
Len aby v 2027 ešte bol VW. Asi bude pobočkou Tesly alebo BYD.
Škoda, že sa prestali vyrábať TRABANTY !!! To by bol super platforma pre lacné BEV z Nemecka! 🙂