VW potvrdil elektromobil za menej ako 20 000 €, keďže čínska konkurencia rastie

5

Volkswagen najskôr sklamal tým, že zo sľubovaného subkompaktného elektromobilu „ID.2“ s avizovanou cenou začínajúcou pod 20 000 € sa stal model s cenou začínajúcou pod 25 000 €. Následne však prišiel s „cenou útechy“, keď oznámil práce na ešte menšom a lacnejšom modeli VW ID.1 / „ID. Polo“. A aktuálne o ňom hovoril aj ďalší člen predstavenstva VW.

Automobilka Volkswagen roky avizovala elektromobil segmentu B, ktorého základná verzia bude stáť menej než 20 000 €. Následne však prišlo vyhlásenie, že túto cieľovú cenu nebude možné dosiahnuť, a to s odvolaním sa aj na vysokú infláciu.

Aktuálne však šéf vývoja značky VW Kai Grünitz pre magazín Auto Motor und Sport potvrdil slová šéfa značky VW z marca tohto roku, ktoré sa týkali malého elektromobilu VW „ID.1“ / „ID. Polo“ s cenou pod 20 000 €, informoval web Ecomento. A Grünitz doplnil, že lacnejší elektromobil je v podstate nevyhnutnosťou a že by sa nemusel vyrábať v Indii.

Lacnejšie elektromobily ako nevyhnutnosť

Šéf vývoja značky VW povedal, že „musia ponúknuť mobilitu základnej úrovne“, keďže čínska konkurencia predáva podstatne cenovo dostupnejšie elektromobily. My dodávame, že pre VW a ďalšie nielen európske automobilky je šťastím, že Číňania zatiaľ na starom kontinente, resp. celkovo mimo domáceho trhu predávajú najmä svoje drahšie modely a navyše za podstatne vyššie ceny ako doma. Dvojnásobná cena pritom nie je ničím výnimočným.

VW si však zrejme uvedomuje, že táto počiatočná politika čínskych automobiliek sa môže rýchlo zmeniť a nové modely z nižších segmentov za podstatne nižšie ceny môžu významne ovplyvniť vnímanie čínskych elektromobilov európskymi spotrebiteľmi. Z prieskumov verejnej mienky pritom vyplýva, že vozidlám z Číny sa napr. Nemci či Briti úplne nebránia ani teraz.

Ale späť k vyjadreniam šéfa vývoja značky VW. Ten totiž potvrdil cieľ ponúknuť elektromobil s cenou pod 20 000 €, pričom v tomto smere majú mať Nemci „veľmi konkrétne plány“. A dodal, že prijali výzvu čínskych konkurentov a že výroba elektromobilu s takouto cenou je možná aj v rámci Európy, vrátane Nemecka.

Šéf značky VW Thomas Schäfer pritom pred pár mesiacmi uviedol, že tento model, ktorý by mohol niesť označenie VW ID.1 či ID. Polo, keďže má ponúknuť podobný vnútorný priestor ako subkompakt Polo, by sa mohol vyrábať v Indii. A to z dôvodu, že „je veľmi náročné dosiahnuť cenu elektromobilu pod 20 000 € v rámci produkcie v Európe“. A na trh by sa mal dostať okolo roku 2027. Bude to v tom čase konkurencieschopná ponuka?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov. Tesla však začala skôr
Čínske automobilky sú hlavnou konkurenciou, nie Toyota či GM, hovorí šéf Fordu
VW Group chystá ešte menšie a lacnejšie elektromobily „ID.1“. Základy vyvinie Škoda
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Ak budú zákazníci v EU kupovať všetko a za vysoké ceny, budú výrobcovia, a to aj z Číny, ešte dlho „nenažratí !!! 🙂 ….

  2. VW už len tlmí pád.
    Ten ich XL1 môžu predávať aj za euro, aj tak si ho nekúpim. Taká hnusoba, čo dokázali stvoriť…
    A tie ich ID mokré sny nech si nechajú pre bezmozgov – sú v sektore drahé a nekvalitné.
    Je koniec, hošani Nemeckí…

Pridajte komentár