VW vyvíja nástupcu mestského elektromobilu e-Up pre 2. polovicu dekády

7

Niekdajší najlacnejší elektromobil na európskom trhu VW e-up sa nedávno prestal vyrábať. A aktuálne VW avizuje jeho nástupcu, ktorý má začínať na cene pod 20 000 €. Technický šéf značky VW pritom pre Autocar prezradil viacero nových informácií.

Šéf koncernu VW Oliver Blume koncom roka uviedol, že ešte nerozhodli o tom, či uvedú do výroby elektromobil, ktorý sa zaradí pod subkompaktný hatchback Volkswagen ID.2. Ten sa v médiách zvykne označovať ako VW ID.1, nemožno však zrejme vylúčiť ani názov e-up, resp. ID. Up.

Na základe správy od portálu Autocar, ktorý citoval vyjadrenia technického šéfa VW Kaia Grünitza, sa však zdá, že tohto modelu sa dočkáme. Z jeho slov tiež vyplýva, že by mohlo ísť o nástupcu modelu Volkswagen e-up, čo bol mestský hatchback zo segmentu A.

Výroba a nová platforma

V súčasnosti Volkswagen pracuje na tom, aby sa nový e-up či „VW ID.1“ dostal do výroby v priebehu nasledujúcich 3 rokov. Vozidlo má byť odhalené „niekoľko rokov pred koncom tejto dekády“. Podľa Grünitza sú už hotové prvé dizajnové skice a vývoj vozidla pokračuje. Model má byť pritom blízky pôvodnému e-upu a zdieľať s ním niektoré dizajnové prvky a atribúty.

Technický šéf VW tiež potvrdil, že ich cieľom je, aby ich najmenší elektromobil začínal na cene pod 20 000 €. Zaujímavou informáciou je aj to, že Volkswagen ID.1 / Up vyrastie na inej platforme ako chystaný subkompakt VW ID.2, ktorého základom je MEB Entry.

To môže teoreticky naznačovať, že mestský elektromobil by mohol vzniknúť v spolupráci s koncernom Renault, resp. jeho e-mobility „divíziou“ Ampere, ktorá má vlastnú platformu pre malé elektromobily. Grünitz túto spoluprácu pritom aktuálne nevylúčil a povedal, že táto možnosť je otvorená.

Zameranie na cenu a vnútorný priestor

Najmenší elektromobil od VW bude zameraný na cenovú dostupnosť. A tak máme očakávať jednoduchšie vozidlo po stránke technológií a výbavy (v hre je napr. integrácia smartfónu namiesto vstavaného infotainmentu), ako aj nižší dojazd a pomalšie nabíjanie. Viac ako na tieto atribúty sa bude VW zameriavať na to, aby vozidlo ponúklo čo najväčší vnútorný priestor pri malých vonkajších rozmeroch.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW poodhalil svoje najlacnejšie elektrické SUV. Je to „brat modelu ID.2“
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
„Cenovo dostupné“ elektromobily sa konečne chystajú na trh. Akých modelov sa dočkáme?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Keď výrobcovia uvádzajú predpokladanú cenu, „ktorá má začínať na cene pod 20 000 €“, a auto príde na trh o 3 roky, myslia tým cenu v roku príchodu na trh, teda o 3 roky ???!

    • Ja nemám pocit, že VW o 3 roky nebude existovať! to, že Dacia Spring stojí dnes v Nemecku od
      12.700 Eur nič neznamená. Je to zatiaľ len sólo akcia…… Neradujme sa zlomyseľne z pádu automobiliek v EU! Taký pád, čo i len jednej automobilky, zasiahne cele hospodárstvo EU. Pri páde VW by to zasiahlo priamo aj SR.

      • Ide o to ze iny su uz dnes kde VW chce byt o 3-4roky. Svet nebude cakat na VW a dalsie prispate EU automobilky spoliehajuce sa na to ze patrioticky budeme kupovat ich predrazene vyrobky. VW a jemu podobni zial maju na kahanku.

        • To chápem, VW sa bude trápiť, ale to neznamená, že o 3 roky nebude existovať! A znovu opakujem: Neradujme sa zlomyseľne z pádu automobiliek v EU! Taký pád, čo i len jednej automobilky, zasiahne cele hospodárstvo EU. Pri páde VW by to zasiahlo priamo aj SR.

          Tak asi tak! 🙂 ….

  2. Riešiť tu či padne VW,alebo podobné automobilky je tu smiešne ,ale to že v Nemecku,kde sú platy aj dôchodky omnoho vyššie ako na Sk ,sa predáva Dacia Spring za 12 700 eur a na Sk za 22000 eur -to je v poriadku to nikoho nezaujíma!? Slováci zobudte sa,ved sme v EU -je nám úúúžasne !

Pridajte komentár