Greenpeace obviňuje VW z umelých „samoregistrácií“ e-áut. Koncern sa bráni

8

Koncern VW Group, ako aj značka Volkswagen sa chvália vysokými predajmi elektromobilov za rok 2020. Greenpeace však upozorňuje, že značná časť vozidiel bola registrovaná na samotnú automobilku či jej dílerov, pričom ju obviňuje z emisných hier, s cieľom vyhnúť sa pokutám. Nemecký koncern sa to snaží vysvetliť.

Volkswagen Group už dlhšiu dobu avizuje, že sa chce stať lídrom v oblasti elektromobility. Minulý rok bol pritom prvým, ktorý nemeckému automobilovému gigantu priniesol v tejto oblasti zaujímavé čísla:

  • 231 600 predaných elektromobilov (medziročne + 214 %)
  • 190 500 predaných plug-in hybridov (medziročne + 175 %)

K významnému rastu určite prispeli nové modely ako napríklad Volkswagen ID.3 (koncernový e-bestseller) a celkovo stúpajúci záujem o tento druh automobilov. Greenpeace však upozorňuje, že to nemusia byť jediné dôvody.

Ich analýza totiž mala ukázať, že až 65 000 vozidiel do zásuvky spoločnosť zaregistrovala na seba a svojich predajcov, informuje nemecký Spiegel. V prípade elektromobilov to bolo 20,5 % zo všetkých zaregistrovaných koncernových áut tohto druhu. Podiel „samoregistrovaných“ plug-in hybridov bol ešte o niečo vyšší, a to 21,7 %.

Podľa Greenpeace to výrazne ovplyvnilo celkové priemerné emisie koncernovej flotily, vďaka čomu sa mal VW Group vyhnúť v rámci európskeho trhu pokute vo výške 140 000 mil. €. Nemecký koncern pritom oficiálne nesplnil stanovené limity, ktoré prekročil tesne o 0,5 g CO2 na 1 km. Pokuta ho aj tak neminie, tá však mohla byť podľa Greenpeace vyššia, ak by VW Group „neoptimalizoval“ registrácie svojich e-áut.

Ďalší nemecký portál Ecomento v tejto súvislosti na základe analýzy Greenpeace dodáva, že koncern Volkswagen Group na seba zaregistroval obzvlášť veľký počet modelu Volkswagen ID.3. A to až 24 % z celkovo 56 500 ks zaregistrovaných v roku 2020. A v Nemecku to bolo dokonca 35 %.

Analýza tiež zistila, že konkurenční výrobcovia e-áut „samoregistrovali“ v Európe v priemere 14 % elektromobilov a 19 % plug-in hybridov. To sa tiež nezdá byť málo, VW Group však mal v rámci „predajov“ áut do zásuvky v Európe najväčší trhový podiel, čo znamená aj výrazne väčší počet „samoregistrovaných“ elektrických a plug-in hybridných vozidiel.

Reakcia VW Group

Na analýzu Greenpeace a obvinenia z „umelých“ registrácií áut do zásuvky s cieľom zníženia priemerných flotilových emisií, nemecký koncern vyjadril odmietavé stanovisko. Uviedol pritom, že minulý rok boli uvedené na trh niektoré nové elektrické modely, a tak predajcovia potrebovali predvádzacie vozidlá. „Samoregistrácie“ tiež mali byť dôsledkom systematickej transformácie vlastnej firemnej flotily VW Group smerom k elektromobilite. Nemecký koncern žiaľ nekomentoval konkrétne čísla.

Objavili sa tiež informácie, že v ponuke inzertných autoportálov sa nachádza veľké množstvo v podstate nových vozidiel Volkswagen ID.3. Napríklad v rámci švajčiarskeho, holandského a nemeckého trhu, na čo upozornil Youtube kanál BestInTesla. A to by mohlo teoreticky minimálne z časti nahrávať spomínaným tvrdeniam Greenpeace.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Základný VW ID.3 dostal prvé cenovky. Ponúkne väčší ako avizovaný dojazd
Audi pracuje na harmonograme ukončenia výroby spaľovacích áut
VW zavádza úplne nový predajný model pre elektromobily ID

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Už som sa zľakol, že sa firme VW niečo stalo! Toľko času ubehlo a nič, žiaden podvod!
    Ako ale vidím, nezmenilo sa nič.
    Predsa len – nebude zo psa slanina a ani z vlka baranina!!!

      • jasne že pracujem, preto aj viem že aktuálne dochádza k obnove celej flotily. VW ma celosvetovo 670 000 zamestnacov závody veľké ako malé mestá. Na to všetko treba tisícky áut na presuny pre admistratívu. plus minus viem odhadnúť počet služobných áut, to číslo nieje až tak nerealne.

        Ale žite si vo svojom fanboy svete tesly. Niektory nevidia lebo nechcú …

  2. „Aj tí naši pijávali, aj my píjať budeme“! … Úradníci v Bruseli často píšu „smelé čísla“, ktoré sa v praxi ťažko dosahujú, a potom všetky automobilky tak trochu, alebo viac podvádzajú! …

  3. je docela správné, že tisícovky ID3, které celé měsíce hnily bez hnutí odstavené (kvůli SW) jsou tlačeny zaměstnancům, nebo jako bazarovky…

Pridajte komentár