VW hlási, že chystá vylepšenia svojej prvej dedikovanej platformy pre elektromobily MEB. Tie majú priniesť zaujímavý posun modelov, ktoré z nej vychádzajú. A to napr. v oblasti dojazdu, rýchlosti nabíjania či zrýchlenia.
Platforma MEB sa stala spúšťačom transformácie koncernu Volkswagen Group smerom k elektromobilite. Ide o prvú platformu, ktorá bola navrhnutá špeciálne pre elektromobily. Predtým nemecký koncern používal existujúce platformy pre spaľováky, ktoré upravil tak, aby v rámci nich mohol integrovať elektrický pohon. Vznikali tak v podstate elektrické verzie spaľovacích modelov.
Platforma MEB priniesla lepšie vlastnosti elektrických vozidiel či ich efektívnejšiu výrobu, a teda aj nižšie produkčné náklady. A VW Group ju ponúkol aj iným výrobcom elektromobilov. Na MEB pritom vyrastú minimálne 2 elektrické modely značky Ford. A povrávalo sa, že o MEB majú záujem aj e-mobility startupy ako Fisker či e.GO Mobile.
No a nedávno šéfka predaja a marketingu pre produkty z rodiny VW ID, Silke Bagschik, prezentovala plány aj ohľadom vylepšenia platformy MEB, na čo upozornil Electrek. Na tejto platforme pritom vyrástli elektromobily VW ID.3/ID.4/ID.5/ID.6/ID. Buzz, Škoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron či Cupra Born.
Konkrétnejšie čísla
Vylepšenia MEB majú priniesť elektromobily s dojazdom až 700 km zrejme podľa cyklu WLTP (aktuálne max. 550 km WLTP), maximálny nabíjací výkon cez 200 kW (aktuálne max. 135 kW) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h cca za 5,5 s (aktuálne najrýchlejšie za 6,2 s).
Zatiaľ nevieme, v akej podobe a kedy sa spomínaných vylepšení dočkáme. Dá sa však predpokladať, že nielen značka VW bude vylepšovať svoje existujúce elektromobily postavené na platforme MEB. A priamym nositeľom zásadných vylepšení by mohol byť napr. nový avizovaný model Volkswagen Aero B. Veď v prípade jeho konceptu VW spomínal práve dojazd 700 km (WLTP) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Do výroby sa má pritom dostať budúci rok.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“ a väčšiu automatizáciu
Šéf VW Group avizuje vylepšenia pre elektromobily či nové elektrické modely
Ford chystá pre Európu 7 elektromobilov. Pomôže mu pritom aj VW
7 komentárov
Nemci sa pekne rozbiehajú ale stále neviem, kto pre nich robí baterky ?? Vyrábajú si ich vo vlastnej réžii , alebo stále nakupujú od iných ?!
Aj, aj, ajajáj ……. 🙂
Tiež by ma zaujímalo , kto dodáva baterky pre Teslu Berlín ???
Výroba a dodávky batérií budú veľmi dôležitou strategickou položkou, ako je napr. teraz pre EU plyn a ropa ….
Najlepšie budú na tom tí, ktorý budú mať vlastnú výrobu a možnosť výrobu rozširovať!
Nemajú LFP, nemajú zisk, nie sú konkurencieschopný. Veľmi jednoduché v dnešnej dobe.
Stále som sa nedozvedel, ako je to s tými baterkami ??? Bla,bla bla ma nezaujíma !!!