Nedávne prudké zníženie cien elektromobilov Tesla označili niektorí analytici za „rozpútanie cenovej vojny“. Niektorí výrobcovia sa už pridali, VW Group sa však podľa vyjadrení šéfa nemeckého koncernu nepripojí. Snaží sa pritom vysvetliť prečo.
Ako sme už informovali, spoločnosť Tesla nedávno znížila ceny elektromobilov o cca 1 až 23 %. Odvoláva sa pritom napr. na zníženie nákladov vplyvom zefektívnenia výroby či dodávateľských reťazcov. Viacerí analytici v tom ale vidia snahy o oživenie dopytu, ktorý má upadať vplyvom ekonomickej situácie a ďalšieho ekonomického výhľadu.
Reuters pritom na základe svojej analýzy marží viacerých automobiliek uvádza, že Tesla výrazným zlacnením elektromobilov rozpútala „cenovú vojnu“. Na toto zníženie cien začínajú pomaličky reagovať prvé automobilky. Napr. Ford aktuálne znížil v USA ceny modelu Mustang Mach-E o 600 až 5 900 $ (bez DPH), informoval Insideevs. Z rozhovoru šéfa VW Group Olivera Blumeho pre Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) však vyplýva, že tento nemecký koncern sa nepripojí, informuje Teslamag.
„Ziskový rast“
Blume uviedol, že ich cieľom nie je rast za každú cenu. Zameriavať sa majú na ziskový rast. Volkswagen Group má mať tiež jasnú cenovú stratégiu, pričom si zakladá na dôveryhodnosti. Podľa Blumeho totiž tí, čo často menia ceny, strácajú na dôveryhodnosti. To si však VW Group na základe svojho obchodného modelu nemôže dovoliť, aj keby chcel. Na rozdiel od Tesly, ktorá predáva svoje vozidlá priamo zákazníkom a môže tak pružne reagovať na dianie na trhu.
Otázne tiež je, či ide o skutočné dôvody, prečo sa VW Group nechystá zlacňovať svoje elektromobily. Spomínaná analýza agentúry Reuters (v rámci Q3/2022) totiž naznačuje, že Nemci v tomto smere nemajú priestor. Veď VW Group má mať podľa analýzy priemerný hrubý zisk na jedno vozidlo 6 034 $ a čistý zisk len 973 $, zatiaľ čo Tesla 15 653 $, resp. 9 574 $.
Každopádne, najpodstatnejšie asi je to, že ak Blume tieto slová dodrží, záujemcovia o elektromobily od VW Group nemusia odkladať kúpu vozidla z dôvodu očakávaného zníženia cien.
FAZ tiež prichádza s ďalšou zaujímavou informáciou ohľadom koncernu VW Group. Blume mal totiž údajne v rámci decembrového stretnutia s manažérmi spoločnosti zhodnotiť koncernové elektromobily ako zaostávajúce za konkurenciou. Tento týždeň má pritom šéf nemeckého koncernu odcestovať na služobnú cestu do Číny, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete a v ktorej dominujú elektromobily domácich značiek spoločne s Teslou. A to s cieľom zistiť možnosti ofenzívy na tamojšom trhu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zarábala na autách násobne viac ako tradičné či čínske automobilky, ukazuje analýza Reuters
Plány VW Group v oblasti elektromobility zažívajú pod vedením nového šéfa veľké otrasy
Tesla výrazne znížila ceny elektromobilov už aj pre Slovensko
12 komentárov
Napriek správam v tomto článku odkladám nákup elektromobilu TESLA a aj VW ! Tiež jasná správa! 🙂 ….
No dobre, a čo tým chcel básnik povedať?
Nic, a aj sa mu to podarilo…
Že nie som zatiaľ spokojný s tým, čo a za aké ceny nám tieto firmy v súčasnosti ponúkajú! ….
Na srote VW by som nejazdil, ani keby mi za to platili… a uz vobec by ma v zivote nenapadlo si taky odpad kupit…
A na šrote Tesla by si jazdil?
Predpokladám, že obaja robíte v kovošrote, a len sa tak vyťahujete! 🙂
Ja som už jazdil, na TMY a bola to najlepšia jazda môjho života. To treba zažiť. Syn povedal (tiež si to vyskúšal), že iné auto už nekupujme.
Tak že teraz máte ich máte dva a denne na nich jazdíte do práce a za zábavou?
jazdil, P85D, v dobe ked si ty este ani netusil ze nieco ako Tesla vobec existuje…
pre tvoje info 760PS cca 😉
Zadupal si ho do čiernej zeme !!!
Svätá pravda