Zdá sa, že v koncerne VW Group nejde všetko podľa plánov. Po správe o problémoch s vývojom nového softvéru a „odložení“ niektorých elektrických modelov tu máme informácie o značnom oneskorení „cenovo dostupnej“ vlajkovej lode Volkswagen Trinity, zavedení novej platformy SSP či možnom zrušení továrne budúcnosti, ktorá má konkurovať novým „giga-továrňam“ spoločnosti Tesla. Tie prichádzajú krátko potom, čo koncern vymenil svojho šéfa.
Problém so softvérom a odložené elektromobily
Ako sme už informovali, v júli sa objavili správy, že koncernová vlajková loď novej generácie, ktorá vzíde z projektu Audi Artemis, sa má začať vyrábať až v roku 2027, t.j. o roky neskôr ako sa pôvodne plánovalo. Meškanie má tiež postihnúť elektromobily Porsche Macan „Electric“ a Audi Q6 e-tron či transformáciu Bentley na čisto elektrickú značku.
Za všetkým pritom má byť problém s vývojom softvéru novej generácie – „2.0“. Krátko na to VW Group oznámil, že Herbert Diess končí na poste šéfa koncernu. Jedným z dôvodov mali byť pritom spomínané problémy pri vývoji nového softvéru pre koncernové elektromobily novej generácie v rámci špeciálnej divízie CARIAD.
Za spomínanými pôvodnými plánmi stál dnes už bývalý šéf Volkswagen Group, Herbert Diess, ktorý je priateľom Elona Muska a obdivovateľom spoločnosti Tesla. Jeho koncernové plány boli pritom do značnej miery inšpirované práve Muskovou spoločnosťou.
Vlajková továreň v ohrození
Diess chcel okrem iného postaviť úplne novú inovatívnu továreň, ktorá by dokázala konkurovať novým závodom spoločnosti Tesla. Tie totiž bývalý šéf VW Group považuje za nový benchmark v automobilovom priemysle. Nová továreň VW mala priniesť vyrovnanie rýchlosti výroby elektromobilov v porovnaní s Teslou, a to vďaka tzv. megacastingu a vysokej miere automatizácie.
Web Manager Magazine po rozhovore s novým šéfom VW Group, ktorým je Oliver Blume, ale aktuálne uvádza, že pod Diessovým vedením schválená „vlajková“ továreň, určená na výrobu vlajkového elektromobilu novej generácie Volkswagen Trinity, napokon vôbec nemusí vzniknúť.
Aj nemenované zdroje agentúry Reuters pritom mali uviesť, že spomínaná továreň nemusí byť potrebná. A ako uviedol v liste pre zamestnancov nový šéf koncernu, aktuálne sa kontrolujú všetky naplánované projekty a investície, a to s cieľom overenia ich životaschopnosti.
Odklad vlajkového elektromobilu značky VW
Podľa Manager Magazine zvažuje Blume odložiť spustenie výroby vlajkového elektromobilu VW Trinity (z vyššej strednej triedy) z roku 2026 až na rok 2030, ako aj to, či vôbec vyrastie na chystanej úplne novej koncernovej platforme SSP.
Tento model je pritom veľmi dôležitým modelom značky, nakoľko pôjde o elektromobil novej generácie, ktorý sa stane prvým nositeľom nových technológií, vrátane platformy SSP, softvéru 2.0 či systému autonómneho riadenia. A navyše má ponúknuť zaujímavú cenovku, keďže táto technologická a celková vlajková loď značky má podľa slov niekdajšieho šéfa VW Ralfa Brandstättera začínať na cene 35 000 €.
Zdroje Reuters v tejto súvislosti uviedli, že nová softvérová platforma 2.0, ktorá bude základom pre elektromobil Trinity, bola doložená na rok 2029, čo by potvrdzovalo, že sa vlajkový elektromobil významne oneskorí. Podľa týchto zdrojov však má vyrásť na novej platforme SSP, ako sa pôvodne plánovalo.
A so súvisiacimi informáciami aktuálne prišiel aj portál Autocar, ktorý na základe rozhovoru s terajším šéfom značky Volkswagen Thomasom Schäferom uviedol, že Volkswagen Trinity sa dostane na trh v roku 2028 alebo 2029. Schäfer pritom dodal, že model by sa mohol vyrábať na existujúcich výrobných linkách pre spaľovacie autá, keďže v tom čase sa očakáva zníženie dopytu po spaľovákoch.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group má nového šéfa. Aké sú jeho plány ohľadom elektromobility?
Prvý obrázok elektrickej vlajkovej lode VW je symbolom novej stratégie značky
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
5 komentárov
Ide sa do recesie…
Tak tieto správy z koncernu VW sú nepríjemné! A čo ostatní EU výrobci áut?! ……
Casy ked nemecke automobilky boli ,,IN,, su davno preč…dnes je TOP značkou sveta TESLA…
co sa tyka poradia vo vyroba elektromobilov ich technickeho pokroku je to asi takto:
1. TESLA
potom dlhsie NIC
2. Hyundai
3. KIA
4. Cinske automobilky
potom zase daleko a daleko nic
5. Renault
Potom zase daleko a daleko NIC
6. mist…a nizsie su ZUFALCI !!!
Dovolím si opraviť kolegu, čínske automobilky už hromadnou výrobou predbehli Kórejcov, vrátane technológií. Líder je samozrejme Tesla. Kórejci zaspali dobu pri NMC a padajú im podiely na svetovom trhu producentov batérií. Nestíhajú ani inovačnému tempu Číňanov, vrátane základného výskumu. Všetko je prehľadne vidieť na aktuálnych predajných číslach BEV. Kórejci majú smiešne nízku produkciu relatívne dobrých, ale výrazne predražených výrobkov. Ľudia nie sú hlúpi a väčšina sa orientuje na čo najlepší pomer cena/výkon. A to je ich slabá stránka, v kombinácii s neschopnosťou škálovať výrobu.
ze nemecke automobily uz niesu IN? to mas odkial? VW sa tento rok stala najvacsia automobilka sveta so stvornasobnym obratom oproti tesle, ktora je az na 11-tom mieste. Takze pred teslou je 10 osvedcenych vyrobcov aut, ktori predavaju viac aut ako ona. Tak neviem v com nie su IN!?