VW Group má nového šéfa. Aké sú jeho plány ohľadom elektromobility?

2

Koncern VW Group, jeden z dvoch najväčších výrobcov áut na svete a doteraz jedna z najambicióznejších tradičných automobiliek v oblasti elektromobilty, mení šéfa. Odišiel e-mobility „revolucionár“ a prichádza šéf značky Porsche, ktorý má blízko aj k e-palivám. Čo povedal o elektromobilite?

Doterajší šéf VW Group Herbert Diess prebral koncern po tzv. škandále DieselGate a nastolil jasné smerovanie k elektromobilite. Svojho času pritom presadil najambicióznejšie plány e-mobility transformácie v rámci tradičných automobiliek, pričom za najefektívnejšie a jediné riešenie dekarbonizácie dopravy považoval plne elektrický batériový pohon. A to na rozdiel od mnohých konkurentov, za čo získal uznanie aj od Elona Muska.

Otázkou pritom aktuálne môže byť, či sa doterajšie koncernové plány v oblasti elektromobility zásadnejšie zmenia po príchode nového šéfa Olivera Blumeho, ktorý doteraz viedol značku Porsche (a stále aj bude). Porsche taktiež už roky deklaruje transformáciu smerom k elektromobilite, čo podporuje aj skutočnými činmi. Na druhej strane, Oliver Blume je aj podporovateľom e-palív.

Koncern Volkswagen Group vo svojej tlačovej správe k aktuálnym zmenám v spoločnosti uvádza ohľadom elektromobility nasledovné:

„Dozorná rada a predstavenstvo spoločnosti v posledných rokoch nastavili správny strategický kurz smerom k elektromobilite a softvéru. Teraz nastal čas na realizáciu začatých opatrení so zefektívneným riadením skupiny. Na tento účel sa zníži zložitosť predstavenstva koncernu a prehĺbi sa jeho zameranosť. Oliver Blume spolu s vynikajúcim tímom predstavenstva a rozšíreným výkonným výborom zabezpečí, aby VW Group naďalej úspešne a rázne čelil výzvam transformácie.“

Elektromobilita prioritou, e-palivá doplnkom

A k elektromobilite sa vyjadril aj novopečený šéf koncernu. Oliver Blume hovorí, že je fanúšikom elektromobility a stojí si za touto cestou aj prostredníctvom svojej práce v Porsche. Podľa neho si koncern udrží súčasné tempo e-mobility transformácie a v oblastiach, v rámci ktorých to bude možné, tempo ešte zvýši.

Pár hodín po tomto vyjadrení VW Group zverejnil príspevok o dvojitom prístupe v rámci komplexného pohľadu na ochranu klímy. Elektromobilita má byť pritom prioritou a e-palivá doplnkovou technológiou. Podľa koncernu totiž bude mnoho spaľovacích motorov na trhu aj o 30 až 50 rokov. E-palivá tak majú byť využiteľné v rámci existujúcich vozových parkov či zberateľských a iných prémiových vozidiel, ako aj nevyhnutné pre lodnú a leteckú dopravu.

VW tiež uviedol, že e-palivá sa musia vyrábať v priemyselnom meradle a v lokalitách, kde je k dispozícii neobmedzené množstvo udržateľnej energie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily od VW Group sa údajne oneskoria kvôli problémom so softvérom
Avizované lacnejšie elektromobily od VW či Škody budú zrejme podstatne drahšie, ako sa čakalo
Šéf VW Group, ktorý presadil elektrifikáciu a obdivuje Teslu, končí

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Zarazila ma posledná veta článku:
    „VW tiež uviedol, že e-palivá sa musia vyrábať v priemyselnom meradle a v lokalitách, kde je k dispozícii neobmedzené množstvo udržateľnej energie.“ !!!

    … neobmedzené množstvo udržateľnej energie ?! Príliš optimistické, alebo ….. ?!

Pridajte komentár