VW chystá 2 menšie lacnejšie elektromobily, e-crossover veľkosti ID.3 a skorší koniec spaľovákov v Európe

3

VW oznámil, že v rámci Európy ukončí výrobu všetkých druhov vozidiel vybavených spaľovacími motormi skôr, ako pôvodne avizoval. A šéf značky načrtol ďalšie chystané elektromobily, vrátane dvoch menších, cenovo dostupnejších modelov, ako aj kompaktného crossoveru na báze modelu ID.3.

Šéf značky Volkswagen, Thomas Schäfer, v rozhovore pre Autocar uviedol, že do roku 2026 uvedú na trh „10 nových elektrických vozidiel“ (toto číslo však zahŕňa aj súčasné modely po budúcom facelifte), čím budú mať najširšie portfólio elektromobilov v odvetví. A to od „vstupného“ modelu za menej ako 25 000 €, cez van ID.Buzz, až po vlajkovú loď – sedan vyššej strednej triedy ID. Aero.

Úplnou novinkou je, že VW pracuje na kompaktnom elektrickom crossoveri na báze modelu ID.3, ktorý bude pochopiteľne menší ako model ID.4. Podľa Schäfera sa bude táto novinka od ID.3 značne líšiť. Nepôjde tak len o iný karosársky variant existujúceho modelu. Na tento crossover si však zrejme ešte počkáme, keďže na trh príde „pred rokom 2026“.

Šéf VW tiež potvrdil, že ponúknu 2 verzie svojho dlhšie avizovaného „vstupného“ elektromobilu s cenou začínajúcou pod 25 000 € (spočiatku bola avizovaná cena od 20 000 €), ktorý by mohol niesť meno ID.2, príp. ID.1 a ID.2. Prvý variant má byť podľa neho „malým autom“ a druhý „športovým crossoverom“. Čo sa týka veľkosti, mali by spadať do rovnakého segmentu ako modely Polo a T-Cross.

Z ďalších Schäferových slov vyplýva, že vývoj týchto, ako aj ďalších menších elektromobilov má na starosti Seat so svojou „podznačkou“ Cupra. Menšie elektrické modely, ktoré budú zdieľať spoločnú platformu a zrejme aj techniku, pritom avizujú aj značky Škoda a Cupra.

Skorší koniec spaľovacích motorov v Európe

Aktuálne sa objavila aj ďalšia zaujímavá správa súvisiaca so značkou Volkswagen. Agentúra Reuters totiž na základe včerajších vyjadrení Thomasa Schäfera informuje, že VW bude od roku 2033 vyrábať v Európe už len elektrické autá. To má znamenať posun, keďže pôvodne k tomu malo dôjsť (zrejme postupne) v rámci rokov 2033 až 2035, pričom ako vieme, od roku 2035 nebude možné v prípade nových áut predávať v EÚ iné ako lokálne bezemisné modely.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rast cien spaľovákov zatraktívni elektromobily z nižších segmentov, uvádza VW
VW Group má nového šéfa. Aké sú jeho plány ohľadom elektromobility?
Avizované lacnejšie elektromobily od VW či Škody budú zrejme podstatne drahšie, ako sa čakalo

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. hejteri tvrdili,ze ked koncil predposledny sef,tak to bolo kvoli podpore elektromobility… scasti mali pravdu,,skoncil,.ze ju nepresadil dostatocne rychlo….

  2. Aktéri bojových umení pred zápasom, alebo aj jednotlivými pohybmi v boji, vydávajú pre protivníka odstrašujúce zvuky a pokriky. Automobilky sa správajú podobne. Ony vydávajú rôzne vyhlásenia! 🙂 ……..

Pridajte komentár