Inovačné centrum koncernu VW Group v USA predstavilo viacero projektov, na ktorých pracuje. Tie sa týkajú predovšetkým elektromobility, pričom medzi ne patrí vývoj ultra-rýchleho systému bezdátového nabíjania, ako aj špeciálnych materiálov pre odľahčenie vozidiel s cieľom predĺžiť dojazd elektromobilov.
Aj keď bezdrôtové nabíjanie elektromobilov nepatrí ku kľúčovým aspektom konvenčnej elektromobility, venujú sa mu mnohé spoločnosti či vedecké tímy. A aktuálne sa dozvedáme, že k ním patrí aj Volkswagen Group. Nemecký koncern pritom informuje, že si nechal patentovať súvisiacu technológiu.
Táto technológia na báze karbidu kremíka má mať „jedinečnú konštrukciu cievky a nabíjacej podložky“ a má optimalizovať rýchlosť a bezpečnosť bezdrôtového nabíjania. Výkon prototypu sa pritom doteraz podarilo zvýšiť z pôvodných 6,6 kW na 120 kW.
VW žiaľ neuvádza účinnosť systému, spomína len „vysokú efektivitu“. Každopádne zaujímavá je aj cieľová hodnota, a to 300 kW, ktorá by umožnila naozaj expresné nabíjanie elektromobilov vybavených príslušnou technológiou.

Zdroj: VW Group
Nové materiály
Volkswagen Group tiež uvádza, že americké inovačné centrum pracuje aj na nových materiálových štruktúrach optimalizovaných umelou inteligenciou. A to najmä kvôli zvýšeniu dojazdu elektromobilov.
Keďže aj hmotnosť znižuje efektivitu / zvyšuje spotrebu, čím sa znižuje dojazd, mnohí výrobcovia elektromobilov sa pri vývoji zameriavajú na váhu. A VW Group chce svoje elektrická vozidlá odľahčiť aj vďaka novým materiálom.
Prvý zo súvisiacich pilotných projektov sa zaoberá ochranným rámom batérie. V rámci neho bol vyvinutý materiál s „modulárnou opakujúcou sa štruktúrou v tvare malých pyramíd“. Táto štruktúra sa podľa VW dá vyrábať z tekutých živíc prostredníctvom 3D tlače a má udržať 30 000-násobok svojej vlastnej hmotnosti. Ochranný rám z tohto materiálu má byť pritom o 60 % ľahší a zároveň odolnejší ako bežný oceľový rám.

Zdroj: VW Group
Ďalším z vyvinutých materiálov je kompozit, ktorý tvorí plast vytúžený sklenenými vláknami. Vďaka nemu sa podľa VW podarilo vyrobiť o 35 % ľahší mechanizmus zdvíhania piatych dverí. Nemecký koncern taktiež informoval, že vyvíjajú recyklovateľné materiály na báze papiera, ktoré môžu nahradiť napr. plastové prvky interiéru.
Zdroj: VW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov
Tesla zdá sa kupuje nemecký startup. Zrejme kvôli indukčnému nabíjaniu áut a robotov
Toyota chce, aby sa jej elektromobily dokázali nabíjať indukčne počas jazdy
ODBER NOVINIEK