Inovačné centrum koncernu VW Group v USA predstavilo viacero projektov, na ktorých pracuje. Tie sa týkajú predovšetkým elektromobility, pričom medzi ne patrí vývoj ultra-rýchleho systému bezdátového nabíjania, ako aj špeciálnych materiálov pre odľahčenie vozidiel s cieľom predĺžiť dojazd elektromobilov.
Aj keď bezdrôtové nabíjanie elektromobilov nepatrí ku kľúčovým aspektom konvenčnej elektromobility, venujú sa mu mnohé spoločnosti či vedecké tímy. A aktuálne sa dozvedáme, že k ním patrí aj Volkswagen Group. Nemecký koncern pritom informuje, že si nechal patentovať súvisiacu technológiu.
Táto technológia na báze karbidu kremíka má mať „jedinečnú konštrukciu cievky a nabíjacej podložky“ a má optimalizovať rýchlosť a bezpečnosť bezdrôtového nabíjania. Výkon prototypu sa pritom doteraz podarilo zvýšiť z pôvodných 6,6 kW na 120 kW.
VW žiaľ neuvádza účinnosť systému, spomína len „vysokú efektivitu“. Každopádne zaujímavá je aj cieľová hodnota, a to 300 kW, ktorá by umožnila naozaj expresné nabíjanie elektromobilov vybavených príslušnou technológiou.
Nové materiály
Volkswagen Group tiež uvádza, že americké inovačné centrum pracuje aj na nových materiálových štruktúrach optimalizovaných umelou inteligenciou. A to najmä kvôli zvýšeniu dojazdu elektromobilov.
Keďže aj hmotnosť znižuje efektivitu / zvyšuje spotrebu, čím sa znižuje dojazd, mnohí výrobcovia elektromobilov sa pri vývoji zameriavajú na váhu. A VW Group chce svoje elektrická vozidlá odľahčiť aj vďaka novým materiálom.
Prvý zo súvisiacich pilotných projektov sa zaoberá ochranným rámom batérie. V rámci neho bol vyvinutý materiál s „modulárnou opakujúcou sa štruktúrou v tvare malých pyramíd“. Táto štruktúra sa podľa VW dá vyrábať z tekutých živíc prostredníctvom 3D tlače a má udržať 30 000-násobok svojej vlastnej hmotnosti. Ochranný rám z tohto materiálu má byť pritom o 60 % ľahší a zároveň odolnejší ako bežný oceľový rám.
Ďalším z vyvinutých materiálov je kompozit, ktorý tvorí plast vytúžený sklenenými vláknami. Vďaka nemu sa podľa VW podarilo vyrobiť o 35 % ľahší mechanizmus zdvíhania piatych dverí. Nemecký koncern taktiež informoval, že vyvíjajú recyklovateľné materiály na báze papiera, ktoré môžu nahradiť napr. plastové prvky interiéru.
Zdroj: VW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov
Tesla zdá sa kupuje nemecký startup. Zrejme kvôli indukčnému nabíjaniu áut a robotov
Toyota chce, aby sa jej elektromobily dokázali nabíjať indukčne počas jazdy
ODBER NOVINIEK