VW vyvíja ultra-rýchle bezdrôtové nabíjanie a ľahké materiály s cieľom predĺžiť dojazd

0

Inovačné centrum koncernu VW Group v USA predstavilo viacero projektov, na ktorých pracuje. Tie sa týkajú predovšetkým elektromobility, pričom medzi ne patrí vývoj ultra-rýchleho systému bezdátového nabíjania, ako aj špeciálnych materiálov pre odľahčenie vozidiel s cieľom predĺžiť dojazd elektromobilov.

Aj keď bezdrôtové nabíjanie elektromobilov nepatrí ku kľúčovým aspektom konvenčnej elektromobility, venujú sa mu mnohé spoločnosti či vedecké tímy. A aktuálne sa dozvedáme, že k ním patrí aj Volkswagen Group. Nemecký koncern pritom informuje, že si nechal patentovať súvisiacu technológiu.

Táto technológia na báze karbidu kremíka má mať „jedinečnú konštrukciu cievky a nabíjacej podložky“ a má optimalizovať rýchlosť a bezpečnosť bezdrôtového nabíjania. Výkon prototypu sa pritom doteraz podarilo zvýšiť z pôvodných 6,6 kW na 120 kW.

VW žiaľ neuvádza účinnosť systému, spomína len „vysokú efektivitu“. Každopádne zaujímavá je aj cieľová hodnota, a to 300 kW, ktorá by umožnila naozaj expresné nabíjanie elektromobilov vybavených príslušnou technológiou.

vw bezdrotove nabijanie elektromobilov

Zdroj: VW Group

Nové materiály

Volkswagen Group tiež uvádza, že americké inovačné centrum pracuje aj na nových materiálových štruktúrach optimalizovaných umelou inteligenciou. A to najmä kvôli zvýšeniu dojazdu elektromobilov.

Keďže aj hmotnosť znižuje efektivitu / zvyšuje spotrebu, čím sa znižuje dojazd, mnohí výrobcovia elektromobilov sa pri vývoji zameriavajú na váhu. A VW Group chce svoje elektrická vozidlá odľahčiť aj vďaka novým materiálom.

Prvý zo súvisiacich pilotných projektov sa zaoberá ochranným rámom batérie. V rámci neho bol vyvinutý materiál s „modulárnou opakujúcou sa štruktúrou v tvare malých pyramíd“. Táto štruktúra sa podľa VW dá vyrábať z tekutých živíc prostredníctvom 3D tlače a má udržať 30 000-násobok svojej vlastnej hmotnosti. Ochranný rám z tohto materiálu má byť pritom o 60 % ľahší a zároveň odolnejší ako bežný oceľový rám.

vw material

Zdroj: VW Group

Ďalším z vyvinutých materiálov je kompozit, ktorý tvorí plast vytúžený sklenenými vláknami. Vďaka nemu sa podľa VW podarilo vyrobiť o 35 % ľahší mechanizmus zdvíhania piatych dverí. Nemecký koncern taktiež informoval, že vyvíjajú recyklovateľné materiály na báze papiera, ktoré môžu nahradiť napr. plastové prvky interiéru.

Zdroj: VW Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje „prelomovú inováciu“ pre výrobu lacnejších elektromobilov
Tesla zdá sa kupuje nemecký startup. Zrejme kvôli indukčnému nabíjaniu áut a robotov
Toyota chce, aby sa jej elektromobily dokázali nabíjať indukčne počas jazdy
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár