Volvo XC40 Recharge je prvým elektromobilom švédskej značky. Na prvý pohľad ide o staré známe kompaktné SUV, ktoré sa stalo „Európskym autom roka 2018“. Má však úplne novú architektúru či palubný systém. Čo všetko ponúkne?
Okrem toho, že Volvo XC40 Recharge je prvým elektromobilom značky, je aj prvým modelom z produktového radu „podznačky“ Recharge. V nasledujúcich 5 rokoch pritom Volvo predstaví každý rok 1 plne elektrický model patriaci do tohto nového radu.
Elektrická novinka od Volva sa bude môcť pochváliť aj unikátnym palubným systémom, postaveným na operačnom systéme Google Android. Spoločne s koncernovým elektromobilom Polestar 2 tak budú môcť vodiči a posádka využívať známe služby ako Google Maps, Google Assistant či Google Play Store bez nutnosti použitia smartfónu.
Rozmery modelu XC40 Recharge by sa nemali líšiť od spaľovacej verzie, ktorá disponuje nasledujúcimi mierami: 4 425 x 1 863 x 1 652 x 2 702 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Ide tak o elektrické SUV nižšej strednej triedy.
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
Výkon, batéria, dojazd a nabíjanie
Avšak nejde o hocaké SUV nižšej strednej triedy. Veď ktoré vozidlo z tohto segmentu ponúka v základe výkon 300 kW (408 k)? Aj vďaka nemu zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4,9 s. Disponuje pritom ťažnou silou 1 500 kg. Elektromobilistov však bude určite viac zaujímať dojazd modelu XC40 Recharge. Jeho batéria má rovnakú kapacitu ako spomínaný koncernový model Polestar 2 – 78 kWh.
To je pritom o 3 kWh viac ako ponúka Tesla Model 3 LR. Vzhľadom na kapacitu je však dojazd menším sklamaním. Volvo v tejto súvislosti hovorí o viac ako 400 km (WLTP), pričom kompaktný sedan Polestar 2 s rovnakým výkonom zvládne na jedno nabitie 500 km (WLTP) a Model 3 LR 560 km (WLTP).
Samozrejme, ide o SUV s horšou aerodynamikou, a teda aj efektivitou, ale napr. nie o moc menšie SUV Kia e-Niro dokáže zo svojej 64 kWh batérie „vydolovať“ dojazd 457 km (WLTP). Je však pravda, že kórejský elektromobil má „len“ polovičný výkon.
Čo sa týka nabíjania, Volvo XC40 Recharge podporuje rýchlonabíjanie max. výkonom do 150 kW. Na príslušnej nabíjacej stanice sa pritom nabije z 10 na 80 % cca za 40 min. „Doma“ to z 0 na 80 % zvládne najrýchlejšie za 5,5 hodiny (11 kW, 32A).
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
Možná cena
Prvý elektromobil značky Volvo sa dostane do sériovej výroby na jeseň budúceho roka, takže neprekvapí, že švédska automobilka zatiaľ mlčí o jeho cene. Avšak šéf Volva Hakan Samuelsson sa v minulosti vyjadril, že jeho cena by sa mala blížiť k sume 50 000 $ (pravdepodobne bez DPH).
Zdroj: Volvo
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Švédsky konkurent Tesly Model 3 dostal prvé cenovky
Volvo sa pridáva k Tesle a ďalším. Predstavilo elektrický ťahač, ale bez kabíny
Elektromobil Volvo 360c má konkurovať letom na krátku vzdialenosť
7 komentárov
len dalsi trapny pokus dobehnut nedobehnutelnu TESLU…
Baterii musí mít větší než nízká Tesla 3, protože taková krabice bude generovat slušný odpor vzduchu.
K nabíjaniu, tak 11kw(16A) alebo 32A (22kW) ?
Volvo uvádza, že dané parametre (11 kW, 32A) sa vzťahujú k ich domácemu nabíjaciemu wallboxu
Jasné lenže pri 11kW/400V tečie 16A…potom to zle uvádzajú
Jednoducha matika, 230V x 16A = 3680VA a tak 3680VA x 3 fázy = 11040VA, čiže 11kW.. niekto to zle napisal, asi za to mozu novinari… ale niekto si asi neuvedomil, ze ak budem takymto vykonom nabijat doma auto, nebudem moct zapnut vysavac, rychlovarnu konvicu, pracku, el.pec alebo ruru a podobne… standardny dom dostame od elektrarne pripojku troch faz a blokovaci istic o velkosti 25A.. a vsak aby spravne fungovalo istenie, musime znizit v dome blokovaci istic o velkosti 20A – „kaskadova ochrana“ … ak by som mal doma 11kw, a nabijam pocas dna, nemozem si uzit vseliake vymozenosti, a ak pride necakana situacia, ze potrebujem cez den nabit a rychle niekde ist, tak to nedopadne dobre… ja to vidim na maximalne 7.7kW domacu nabijacku a tym padom budem mat aj rezervu aku taku, ale plne vybite auto bude dost dlho nabijat… a ty ktory by chceli poziadat o zvysenie hodnoty istica budu musiet platit viac za elektrinu a taktiez, elektraren vam to nemusi schvalit ak na vasej ulici nedostacuje kapacita najbliziseho transformatora.. takze male baterie su myslim buducnost, nie velke a sialene hodnoty vykonov rychlo nabijaciek….
No super, len tak ďalej Číňania švédsky 😉 Možno to Volvo celkom zachránilo, že ho kúpili, inak by snáď ostali niekde v diesloch, ako Nokia s ich vlastným OS.. Inak to vôbec nevypadá zle, aj cenovo.. Len ten dojazd, resp.ked už nie dojazd, tak aspoň nabíjanie mohlo byť aspoň 200-250 kW, to by snáď už o rok nemuselo nikomu vadiť, že má malú baterku, ak ju nabije za 10min aspoň na 150km.. Nuž dúfajme, že ponuknu aj to neskôr, alebo aspoň nejakú LR verziu. Lebo SUV by som už počítal ako plnohodnotné auto na diaľkové cesty aj do mesta. Teda človek už nebude potrebovať dve. Ale jeseň budúceho roka je ešte ďaleko, to snáď už aj tesly m3 ojazdené sa budú dať zohnať pod 25000e.