Volvo XC40 Recharge je prvým elektromobilom švédskej značky. K zákazníkom pritom dorazí do konca tohto roka. A konečne sme spoznali jeho prvú cenovku, a to pre nemecký trh.
Ako už napovedá názov, Volvo XC40 Recharge vychádza zo „spaľovacieho“ modelu XC40, ktorý sa stal „Európskym autom roka 2018“. Jeho platforma však bola navrhnutá s tým, že na jej základoch budú vznikať aj elektrifikované vozidlá.
Plne elektrické SUV nižšej strednej triedy ponúkne výkon 300 kW, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4,9 s. Disponuje pritom ťažnou silou 1 500 kg. Batéria vozidla dosahuje kapacitu 78 kWh a má zabezpečiť dojazd viac ako 400 km (WLTP).
Čo sa týka nabíjania, Volvo XC40 Recharge podporuje rýchlonabíjanie max. výkonom 150 kW. Na príslušnej nabíjacej stanice sa nabije z 10 na 80 % cca za 40 min. „Doma“ to z 0 na 80 % zvládne najrýchlejšie za 5,5 hodiny (11 kW).
„Zatiaľ“ jediná verzia
V rámci špecifikácií nám však doteraz chýbal veľmi dôležitý údaj, a to cena. Tá však zrejme nepoteší. Volvo totiž informuje, že model XC40 Recharge „P8 AWD R-Design“ bude na nemeckom trhu stáť od 62 000 €. Pôjde o (zatiaľ?) jedinú dostupnú verziu na tomto trhu, pričom R-Design znamená, že bude niesť balík „športových“ doplnkov.
V rámci základnej výbavy tejto verzie nájdeme napríklad 250 W audiosústavu s 8 reproduktormi a DAB +, Bluetooth hands-free systém, hlasové ovládanie, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, kožený volant a „radiacu páku“, vyhrievané sedadlá a volant, elektricky nastaviteľné, sklopné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky otvárateľné dvere batožinového priestoru či bezplatné dáta na 4 roky, uvádza Ecomento.
Automobilka Volvo sa minulý mesiac vyjadrila, že o elektromobil XC40 Recharge prejavili záujem desaťtisíce zákazníkov a že otvorenie objednávok na vybraných trhoch prinieslo niekoľko tisíc objednávok. Zaujímalo by nás pritom, či vtedy poznali cenu svojho vozidla.
Tá totiž naznačuje, že to nemusí mať toto elektrické SUV nižšej strednej triedy ľahké. Veď na trh začínajú pomaly prichádzať modely ako Škoda Enyaq a Volkswagen ID.4 či o triedu väčšie modely Tesla Model Y a Ford Mustang Mach-e. Aj keď je pravda, že tieto značky nemajú status „prémiové“, ako je tomu zrejme v prípade Volva. „Značkovými“ konkurentmi pritom budú napr. modely Audi Q4 e-tron či Mercedes-Benz EQB.
Nuž, sme veľmi zvedaví, či Volvo ponúkne časom aj lacnejšie verzie, ako aj na ceny spomínaných elektrických SUV nižšej strednej triedy, ktoré by mohli byť konkurenciou pre model Volvo XC40 Recharge.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo hovorí, že Tesla Model 3 ovplyvnila ich prvý elektromobil
Volvo/Polestar predstavilo reálneho konkurenta Tesly Model 3
Volvo Polestar 1: Plug-in hybrid s najväčším dojazdom na svete dostal cenovku