Volvo hovorí, že Tesla Model 3 ovplyvnila ich prvý elektromobil

2

Technologický šéf automobilky Volvo Henrik Green uviedol, že príchod Tesly Model 3 uprostred vývoja ich prvého elektromobilu Volvo XC40 Recharge mal vplyv na konečné parametre vozidla. A to na tie najdôležitejšie.

Keď sa spoločnosť Tesla rozhodla použiť v Modeli 3 batériu s kapacitou viac ako 70 kWh (cca 75 kWh), automobilka Volvo vedela, že na to musí reagovať, povedal Green. A tak „zväčšili“ pôvodne plánovanú batériu, o ktorej si predtým mysleli, že je dobre vyvážená z hľadiska pomeru ceny a kapacity.

Technologický šéf Volva v tejto súvislosti pre Autonews uviedol, že pôvodná batéria mala kapacitu cez 60 kWh. Teda podobne ako napr. modely Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro (64 kWh). Napokon však v kompaktnom elektrickom SUV Volvo XC40 Recharge nájdeme až 78 kWh akumulátor.

Dojazd na úrovni Modelu 3 SR+

Volvo do vozidla „jednoducho“ implementovalo batériové moduly „navyše“. To podľa Greena síce zvýšilo jeho cenu, zvýšil sa však aj dojazd. A to na takú úroveň, aby „boli v rovnakej oblasti“ ako Tesla Model 3. V tejto súvislosti však treba dodať, že Volvo XC40 (78 kWh) má ponúknuť dojazd cez 400 km (WLTP), čo je približne dojazd, akým disponuje Model 3 SR+ (zadný pohon – RWD) s cca 55 kWh batériou. Model 3 so 75 kWh (AWD ako XC40) batériou pritom ponúka až 530 km (WLTP).

Volvo XC40 Recharge je síce SUV, takže má horšiu aerodynamiku, čo negatívnym spôsobom ovplyvňuje efektivitu, pripravovaná SUV/crossover „verzia“ Modelu 3 – Model Y však ponúkne vo verzii so 75 kWh (AWD) batériou dojazd 505 km (WLTP). Model Y je pritom väčším vozidlom, takže sa zdá, že Volvo efektivitou moc neoplýva. A to aj v porovnaní so spomínanými elektromobilmi Hyundai a Kia. Tie sú však „naladené“ na podstatne nižší výkon.

Je vraj v perfektnej pozícii

Green ale svojmu vozidlu verí, veď povedal, že keď sa pred 3 rokmi rozhodli, že ich prvý elektromobil vzíde z modelu XC40, nebol si tým úplne istý. Myslel si, že je to do značnej miery hazard, avšak teraz je presvedčený, že toto vozidlo je v „perfektnej pozícii“.

Bude zaujímavé sledovať, ako Volvo XC40 Recharge obstojí v rámci konkurencie. Veď okrem spomínanej Tesly Model Y sa zdá byť silným hráčom aj Ford Mustang Mach-E, pričom tieto vozidlá sú väčšie a prídu na trh v podobnom období ako Volvo. Veľmi tak bude zrejme záležať aj od ceny.

Tú švédska značka zatiaľ oficiálne neprezradila. Šéf Volva Hakan Samuelsson sa však v minulosti vyjadril, že  cena ich prvého elektromobilu by sa mala blížiť k sume 50 000 $ (pravdepodobne bez DPH).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo/Polestar predstavilo reálneho konkurenta Tesly Model 3
Elon Musk vyjadril nadšenie z nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E
Elektromobil Volvo 360c má konkurovať letom na krátku vzdialenosť

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Šéf Volva aspoň chlapsky priznal, že sa snažia „okopčiť“ Teslu.
    Ale ináč je to stále tá istá pesnička: Je to ďalšia automobilka, ktorá má prvé elektroauto. Výkon, baterka, dojazd, všetko podobné ako vajce vajcu. Ja to samozrejme nekritizujem, je to správna cesta.
    Ale – čo takto pustiť sa inou cestou, ako sú vyjazdené koľaje?
    Napríklad – EV lacné, nenáročné, bez zbytočných „vychytávok“, fakt pre masové nasadenie?
    Ako taká prvá lastovička týmto smerom by sa mohol javiť napríklad – Renault/Dacia K-ZE v nedávnom článku
    https://www.teslamagazin.sk/renault-k-ze-europa-dacia-elektromobil-cena/
    Inak – viete, aká je rozdiel medzi vyjazdenými koľajami a hrobom?
    No predsa v hĺbke…

  2. Volvo má svoju klientelu, je to silné a perfektné autíčko… Nemusia sa obávať že sa to nebude predávať…

    Dojazd 530km je tiež super… A že by tesla ovplyvnila plány toho Samuela??? Tomu neverím… To chcú tým povedať že Volvo zamestnáva bandu amatérov, ktorý nevedia koľko je dva plus dva? To je nezmysel…
    Všetko sa točí okolo Muska a novináry automobilkam naschvál dávajú otázky, ktoré sa dajú vyvrátiť a následne používať v prospech jednej alebo druhej strany…. To sú inteligentný špekulanti…

Pridajte komentár