Automobilka Volvo hlási, že modernizovala svoje elektromobily Volvo XC40 a C40 Recharge, pričom sme sa dočkali aj zlepšenia dojazdu a nabíjania. „Švédi“ pritom po 25 rokoch zavádzajú model s pohonom zadnej nápravy. K tomu sa pridal úplne nový jednomotorový variant. Významnejšej aktualizácie sa dočkala aj verzia s pohonom oboch náprav. A Volvo tiež ohlásilo, že tento rok uvedie na trh elektrické MPV a potvrdilo blížiace sa menšie elektrické SUV Volvo EX30.
Jednou zo zaujímavých informácií z tlačovej správy automobilky Volvo je, že nahradila verzie s pohonom prednej nápravy novými verziami s pohonom zadnej nápravy („RWD“). Dodáva pritom, že vďaka tomu má v ponuke „zadokolky“ po 25 rokoch. Výkon priamej náhrady jednomotorového variantu („Single Motor“) s predným náhonom vzrástol o symbolických 5 kW na 175 kW. Ide však o úplne nový elektromotor s permanentným magnetom, ktorý vyvinulo Volvo a má ponúknuť vyššiu efektivitu.
Vďaka tomuto motoru, ako aj vylepšeniu účinnosti chladenia „pôvodnej“ 69-kWh batérie, kompaktné SUV Volvo XC40 Recharge Single Motor RWD ponúkne o 35 km vyšší dojazd – 460 km (WLTP). Kompaktný crossover Volvo C40 Recharge v rovnakej konfigurácii teraz disponuje dojazdom 476 km WLTP (predtým 438 km WLTP). Nabitie týchto modelov na 130-kW nabíjačke potrvá z 10 na 80 % cca 34 min.
- Zdroj fotografie: Volvo
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
Úplne nová verzia
Volvo ponúka aj úplne novú verziu modelov XC40 a C40 Recharge – „Single Motor Extended Range RWD“ s väčšou batériou (82 kWh) a výkonnejším elektromotorom (185 kW) poháňajúcim zadnú nápravu. Tie majú dojazd 515, resp. 533 km (WLTP) a podporujú nabíjanie výkonom až 200 kW (nabitie z 10 na 80 % za cca 28 min). Predtým bolo možné nabíjať batériu s kapacitou 82 kWh max. výkonom „len“ 150 kW.
Modernizácie sa dočkali aj verzie „Twin Motor AWD“ s pohonom oboch náprav. Ich výkon zostal zachovaný (300 kW), zmenila sa však konfigurácia elektromotorov. Vpredu po novom nájdeme 117-kW motor a vzadu novinku s permanentným magnetom a výkonom 183 kW (predtým 150 + 150 kW). Dojazd týchto verzií s 82-kWh batériou pritom vzrástol o 62 km na 500 km (WLTP), resp. o 56 km na 507 km (WLTP). A to aj vďaka vylepšenému chladeniu batérie.
Avizované nové elektromobily
Z Číny prichádzajú správy ohľadom chystaný elektromobilov značky Volvo, ktoré majú prísť na trh od tohto roku. Brífing čínskeho zastúpenia automobilky Volvo totiž odhalil plán elektrického MPV a tiež potvrdil menšie SUV Volvo EX30, informoval web CarNewsChina. Oba modely využívajú „novú“ e-platformu SEA od materského koncernu Geely.
Elektrické MPV bude vychádzať z prémiového koncernového modelu Zeekr 009. Úvodná verzia modelu značky Zeekr pritom ponúka pohon všetkých kolies, výkon 406 kW, dojazd 822 km (CLTC) a stojí po prepočte cca od 69 000 €. MPV od Volva má prísť na čínsky trh v 4. kvartáli tohto roku. Zatiaľ nie je známe, či sa bude dodávať aj mimo Číny.
- Zdroj: Zeekr
- Zdroj: Zeekr
Spomínaný brífing priniesol aj potvrdenie toho, že Volvo chystá na trh menšie SUV EX30, ktoré sa pravdepodobne zaradí pod model XC40. Z veľkej časti má pritom vychádzať z modelu Smart #1, za ktorým stojí spoločný podnik automobiliek Geely a Mercedes-Benz.

Zdroj: Smart
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovákov je podľa Volva blízko. Honda a Renault nesúhlasia
Volvo predstavilo svoj prvý softvérovo orientovaný elektromobil novej generácie
2 komentáre
No neviem, ak chcú preraziť s touto prerabkou ice auta, tak musia ísť s cenou výrazne nadol.. ak si dobre pamätám, tak za celý minulý rok predalo do 10000 kusov
„Cesty Pána sú nevyspytateľné“! ….