Volvo EX90 štartuje novú éru švédskej značky. Toto veľké, až 7-miestne SUV je jej prvým dedikovaným a zároveň prvým softvérovo orientovaným elektromobilom.
Volvo má jeden z najambicióznejších e-mobility plánov v priemysle, ale až teraz predstavilo svoj prvý elektromobil, ktorý bol postavený na platforme navrhnutej špeciálne pre plne elektrické modely. Ten podľa Švédov patriacich pod čínsky koncern Geely predstavuje začiatok ich novej éry, ktorá smeruje k plne elektrickej budúcnosti.
Počnúc modelom elektrického SUV Volvo EX90 má výrobca v pláne odhaliť 1 plne elektrický model každý rok. A do roku 2030 chce mať vo svojom portfóliu už len elektromobily. Toto portfólio bude pritom základom pre dosiahnutie klimatickej neutrality v rámci celej spoločnosti, a to do roku 2040.
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
Predstavená novinka je podľa výrobcu ich prvým softvérovo definovaným vozidlom a stane sa súčasťou širšieho ekosystému prepojeného s domácnosťou a ďalšími zariadeniami. Ako už býva u Volva zvykom, vysoký dôraz sa tiež kládol na bezpečnosť. Miera bezpečnosti má byť v prípade modelu EX90 vyššia ako v akomkoľvek predchádzajúcom vozidle značky.
Softvérový ekosystém elektromobilu Volvo EX90 je definovaný systémami NVIDIA DRIVE AI (Xavier + Orin), Snapdragon® Cockpit od spoločnosti Qualcomm, ako aj softvérom z vlastnej dielne, ktorý riadi väčšinu základných funkcií vozidla – od bezpečnosti a infotainmentu až po správu batérie.
Novinka tak má byť počítačom na kolesách, ktorú bude možné priebežne vylepšovať prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku (tzv. OTA).
Známe technické špecifikácie
Čo sa týka pohonného systému, spočiatku dostupná verzia modelu Volvo EX90 ponúkne pohon oboch náprav, výkon 380 kW, krútiaci moment 910 Nm, batériu s kapacitou 111 kWh, dojazd 600 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za menej ako 30 min.
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
Elektrická novinka je taktiež vybavená hardvérom, ktorý v budúcnosti umožní obojsmerné nabíjanie, ako aj autonómne riadenie „bez dozoru vodiča“. A podporovať tiež bude funkcionalitu plug & charge. Kedy sa tak stane, zatiaľ nevieme.
Volvo EX90 sa začne vyrábať budúci rok v Číne a neskôr v USA. Kedy sa dostane na trh, zatiaľ nie je známe. A nepoznáme ani cenu vozidla. Snáď sa už čoskoro dozvieme viac.
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
Zdroj: Volvo
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Len Volvo a VW majú byť pripravení na prechod k elektromobilom v rámci Európy, uvádza T&E
3 komentáre
Na prvý pohľad jednoduché čisté línie, avizované parametre na súčasnosť dostatočné, interiér až príliš jednoduchý – strohý! „Oživenie“ zrejme prinesie až zverejnenie ceny! 🙂 🙂 🙂
Cena je znama, minimalne pre Nemecko. Nasa nebude velmi ina.
„…ww.volvocar…“
cca 100k EUR
No a je to !!! Všetka krása pominula !!! To ako v tej bájke o kyslom hrozne! ….