Volvo predstavilo svoj najmenší elektromobil EX30. Je to najlacnejšie Volvo z hľadiska TCO

15

Automobilka Volvo predstavila svoj najmenší elektromobil Volvo EX30, ktorý je zároveň jej najmenším SUV, ako aj modelom s najnižšou uhlíkovou stopou a najnižšími nákladmi na vlastníctvo (TCO). A aj vďaka cene Švédi očakávajú, že bude patriť k najpredávanejším modelom značky.

Subkompaktné elektrické SUV Volvo EX30, ktoré je od dnes možné objednať na prvých trhoch, má byť jedným zo základných kameňov transformácie Volva na plne elektrickú značku. Stať sa tak má do roku 2030, kedy chce spoločnosť predávať už len modely s čisto elektrickým pohonom.

3 verzie

Najmenšie SUV od Volva má rozmery 4 233 x 1 837 x 1 549 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 650 mm. Je tak len o pár cm väčšie ako napr. Hyundai Kona. A k dispozícii bude v troch verziách.

Základný variant s kapacitne menšou batériou, ktorá má chémiu LFP, kapacitu 51 kWh a zabezpečuje dojazd 344 km (WLTP), disponuje rovnako ako „stredná“ verzia „Extended Range“ pohonom zadnej nápravy, výkonom 200 kW a krútiacim momentom 343 Nm. Aj tento najdostupnejší model pritom ponúka zaujímavé zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za 5,7 s.

Verzia „Extended Range“ používa batériu s chémiou NMC a kapacitou 69 kWh, ktorá vozidlu zabezpečí dojazd 480 km (WLTP). Tento variant má pritom o niečo lepšiu akceleráciu, keď z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,3 s.

Top verzia modelu Volvo EX30 nesie označenie Performance. Ponúka pohon oboch náprav, výkon 315 kW, krútiaci moment 543 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 s či maximálnu rýchlosť 180 km/h (rovnako ako v prípade ostatných verzií). Používa rovnakú batériu ako stredná verzia, dojazd je však o niečo nižší, a to 460 km (WLTP).

Čo sa týka nabíjania, Volvo EX30 podporuje maximálny nabíjací výkon 134 kW (základná verzia), resp. 153 kW (ostatné verzie). Vďaka tomu sa má z 10 na 80 % nabiť za cca 26 min. Štandardná palubná nabíjačka je 3-fázová a ponúka výkon 11 kW.

Na palube Google aj OTA

Volvo tiež uvádza, že elektromobil EX30 má infotainment so zabudovaným systémom od spoločnosti Google. Zákazníci tiež môžu počítať s bezdrôtovými softvérovými aktualizáciami (tzv. OTA). Volvo sa tiež chváli vysokou úrovňou bezpečnosti a najnižšou celkovou uhlíkovou stopou spomedzi svojich modelov (menej ako 30 t CO2 od počiatku výroby po nájazd 200 000 km).

volvo ex30 interier

Zdroj: Volvo

Švédska značka patriaca pod čínsky koncern Geely vyzdvihuje tiež celkové náklady na vlastníctvo („TCO“) modelu EX30. Podľa jej analýz v rámci 2 vybraných trhov majú byť totiž najnižšie spomedzi jej modelov, bez ohľadu na druh pohonu. Cena elektromobilu Volvo EX30 pritom začína na cca 36 000 €. A k dispozícii bude aj predplatné od 599 € mesačne.

Zdroj: Volvo

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovákov je podľa Volva blízko. Honda a Renault nesúhlasia
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

      • MG 4 zacina na 32000€. Nevidim zidny rozdiel medzi MG4 a EX30, Cina ako Cina.
        Nie je dovod platit viaz.
        Nemam ziadne iluzie ze EX30 je nieco lepsie.

          • Nechcem na nikoho utocit, nikomu nebudem vyvracat ci Spring sa da porovnat s EX30.
            No Volvo je len europsky brand cinskej znacky Gely a MG je len europsky brand cinskej znacky SAIC.
            MG4 je maly mestsky model a EX30 bude tiez maly mestsky model.
            Takze ohanat sa ze Volvo je lepsie, nema ziadny zaklad.
            Volvo a aj MG skrachovali a v nejakom case ich kupili cinania, ktory teraz idu zacat dodavat na europsky trh a potrebuju sa trochu zapacit v europe.
            Preto nevidim ziadny dovod kupovat drahsie kedze obaja su cinania.
            PS: za tu cenu by som o inom ako o TM3 RWD ani nerozmyslal.

          • „Takze ohanat sa ze Volvo je lepsie, nema ziadny zaklad.“
            Akurat ze to volvo ma 100koni viac, je luxusnejsie a v neposlednom rade je to luxusnejsia znacka. Za vsetky tieto veci si musis priplatit. Alebo ty bezne chodis do audi showroomu a vravis im ze ta nezaujima ze ta A3 ma 250 koni a ze je to audi, mala by stat to co stoji octavia so 150 konmi? Vsak je to rovnaky koncern a rovnaka trieda, mali by stat rovnako!!

        • Tak tak.A treba si uvedomit ze vyvoj a vyroba volva zostala v europe,Cina je len majitel a investor,takze treba sa nato pozriet realne,nie stylom ze Cina a hotovo.

        • Volvo nie je dacia, to mas pravdu, ale ani cena od 36tis nie je lacna. Ak by som mal volit medzi mg4 a ex30 tak asi to volvo,aj ked mg4 ma ovela viac miesta vzadu a za tu cenu mas vacsiu bateriu=dojazd.

  1. Mám „atómovku“ !!! Volvo EX30 by na jeseň za účasť na voľbách dostať voliči a MG4 voličky od Matoviča! 🙂

    P.S. Tento spor vážení komentátori komentármi nevyriešime! Len to kto a koľko EX30 a MG4 v EU kúpi, ukáže skutočný záujem, aj keď neporovná kvalitu!

    • Ja navrhujem neťahať sem politiku.
      Elektromobil by mali dostať všetci spôsobilí obyvatelia, ktorí majú Slovenské občianstvo a sú vlastníkmi VP.
      Rovnako ako bývanie a stravu.
      Inak sa na tejto planéte pozabíjame, dnes je lukratívny už aj prd, nieto obyčajné auto.
      Bezodkladne.

      • Hovoríš „Elektromobil by mali dostať všetci spôsobilí obyvatelia, ktorí majú Slovenské občianstvo a sú vlastníkmi VP.“ !!! Ale od koho dostať !!! …. a to už je politika !!! Politika je všade okolo nás, a ovplyvňuje to čo robíme a čo máme !!!

        Ako chceš bez „politiky“ tvoje varovanie: „Inak sa na tejto planéte pozabíjame, dnes je lukratívny už aj prd, nieto obyčajné auto.“ ?!

Pridajte komentár