Nové elektrické Volvo bolo predčasne odhalené vďaka dokumentom MIIT

7

Elektrické MPV Volvo EM90 sa svetu oficiálne predstaví budúci mesiac. Dokumenty čínskeho úradu však túto novinku čiastočne odhalili v predstihu, informoval web CarNewsChina.

Automobilka Volvo v auguste avizovala, že 12. novembra predstaví „svoje prvé plne elektrické MPV“ Volvo EM90. Uviedla pritom, že táto „škandinávska obývačka v pohybe“ bola navrhnutá tak, aby bolo možné čo najlepšie využiť čas strávený vo vozidle.

A vďaka dokumentom čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT), ktoré má na starosti aj homologizáciu vozidiel pre tamojší trh, sme aktuálne spoznali prvé špecifikácie elektromobilu Volvo EM90 a čiastočne aj jeho vzhľad.

Známe špecifikácie

Dokumenty odhaľujú, že model EM90 má rozmery 5 206 x 2 024 x1 859 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 3 205 mm, pohotovostnú hmotnosť 2 763 kg, možnú celkovú hmotnosť 3 245 kg či kolesá veľkosti 19 a 20″.

volvo em90

Zdroj: MIIT via Carnewschina.com

Dokumenty tiež odhaľujú, že dostupná bude aj verzia s pohonom zadnej nápravy a výkonom 200 kW či maximálnou rýchlosťou el. obmedzenou na 180 km/h. Výrobcom elektromotora je spoločnosť VREMT, ktorá rovnako ako Volvo patrí do čínskeho koncernu Geely.

volvo em90

Volvo EM90 vyrástlo na dedikovanej koncernovej platforme SEA, ktorá je základom aj pre elektromobily Polestar 4, Smart #1 a #3 či Zeekr 001 a 009. A práve s posledným menovaným modelom má Volvo EM90 spoločného viac ako dosť. Dalo by sa totiž povedať, že ide o variáciu tohto modelu na spôsob Volva. A aj rozmerovo sa tieto vozidlá líšia len minimálne.

zeekr 009

Zdroj: Zeekr

Dostane „revolučnú“ batériu CATL Qilin?

Zvedaví budeme na batériu, resp. batérie, s ktorými bude model Volvo EM90 dostupný. Blízky príbuzný Zeekr 009 má byť totiž prvým vozidlom vybaveným úplne novými batériami Qilin od najväčšieho výrobcu batérií pre elektromobily na svete – CATL.

V prípade modelu Zeekr 009 má mať batéria Qilin kapacitu 140 kWh a zabezpečiť dojazd 822 km zrejme podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC. Zvedavosť sa pritom bude opierať aj na údaje ohľadom nabíjania. Batéria CATL Qilin totiž umožňuje nabíjanie koeficientom až 4C, pričom výrobca uvádza, že z 10 na 80 % sa má nabiť len za 10 min.

catl qilin vs 4680

Zdroj: CATL

Či však dostane túto batériu aj Volvo EM90 je zatiaľ otázne. Dokumenty od MIIT totiž prezrádzajú len to, že batéria homologovanej verzie je ternárna a jej výrobcom je spoločný podnik spoločností Geely a CATL.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?
Voyah Dream má slovenskú cenu. Je to jeden z najdrahších elektromobilov z Číny
VW onedlho skoncuje s novými „eu-spaľovákmi“, Volvo končí s „dízlami“, Británia posunie zákaz spaľovákov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Ďalšie pekné rodinné auto.
    Ako kedysi koncernový BUS.
    Ten nový som videl, pekné. Ale cena…
    Volvo bude cenovo to isté…
    Škoda, že to nepokryjú napr. amorfnými solárnymi panelmi. V spojení s tou batériou by to bola elektráreň na kolesách…
    A dúfam, že tam budú normálne kľučky na dverách… Kolegu po dovolenke Alexa nepustila do domu. Stál tam pred dverami svojho technologického domu jak picino spolu s celou rodinou… Až kým neprišiel picino z Amazonu, a „nepresvedčil“ Alexu, aby ho pustila, že tam s ňou bývajú aj oni 🙂

      • Čítať s porozumením je výhoda :
        A dúfam, že tam budú normálne kľučky na dverách…
        Aj ten kolega mal niečo čo vyzeralo ako kľučka na vstupných dverách…

          • Vyzerajú tak.
            Keď ju chytím do ruky a otvorím auto, budem vedieť posúdiť, či to všetko nie je urobené cez napr.solenoidy, motorčeky alebo iné elektronické príšernosti. Skrátka namiesto kľúča mám plastovú kartičku či hliníkový telefón.
            Pod pojmom klasická-normálna som rozumel mechaniku.

  2. Zase auto veľké ako Voyah Dream. Len nemá vpredu mrežu ako žraločia papuľa! Nuž cesta k menším, praktickým, sympatickým a ekonomickým autíčkam na baterku je drahá a kostrbatá! 🙂

Pridajte komentár