Volvo má jeden z najambicióznejších plánov v oblasti elektromobility, pričom model Volvo C40 Recharge je len druhým elektromobilom značky. A táto novinka teraz prichádza do predaja na prvých trhoch, vďaka čomu sme spoznali aj prvé ceny.
Volvo C40 Recharge je plne elektrický crossover postavený na platforme CMA, ktorý má mať podľa výrobcu všetky výhody SUV, ale nižší a elegantnejší dizajn. Ide pritom o prvý model značky, ktorý bol navrhnutý ako čistokrvný elektromobil.
Elektrická novinka disponuje pohonom oboch náprav, o ktorý sa stará dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 300 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Vďaka tomu tento crossover dlhý 4,43 metra zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s.
Jeho batéria má kapacitu 78 kWh a mala by zabezpečiť dojazd 420 km (WLTP). Podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 150 kW, pričom na 80 % sa nabije cca za 40 min. Palubná nabíjačka je 3-fázová a má výkon 11 kW (nabitie z 0 na 100 % trvá okolo 8 hod). Na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr).
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
- Zdroj: Volvo
„First Edition“
Prejdime už ale k novým informáciám, ktoré sa týkajú ceny a výbavy vozidla. Volvo totiž spustilo konfigurátor modelu C40 Recharge na prvých trhoch, a to v uvádzacej verzii „First Edition“. Ako sa dalo čakať, tá nebude „najlacnejšia“, ponúka však pomerne bohatú štandardnú výbavu.
V Nemecku začína cena modelu Volvo C40 Recharge na 57 890 €, v čom je zahrnutý podiel výrobcu na „ekologickom príspevku“ (2 500 €) a vlastný bonus (1 660 €), ale nie tamojšie štátne dotácie. Pozrime sa pritom aj na „rakúsku“ cenu, ktorá je „prehľadnejšia“ – v základe 59 950 €.
Na oboch spomínaných trhoch je v cene vozidla aj 3-ročný balík starostlivosti, ktorý zahŕňa servis, poistenie a záruku na vozidlo.
Ako informuje Ecomento, vo výbave pre nemecký trh nájdeme aj najmodernejších jazdných asistentov, LED svetlomety, automatické diaľkové svietenie, hmlovky, infotainment na báze OS Android, prémiový zvukový systém od Harman Kardon s digitálnym rádiom, neobmedzenú dátovú konektivitu na 4 roky zdarma, OTA aktualizácie, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, systém pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov, športové pedále či vyhrievaný multifunkčný volant. A vyhrievané sú aj elektricky nastaviteľné predné sedadlá.
Nuž od Volva, ktoré sa radí medzi prémiové značky, sme v prípade úvodnej limitovanej edície zrejme nemohli očakávať „ľudovejšie“ ceny. Každopádne dúfame, že v rámci svojej cesty k čisto elektrickej značke (2030) ponúkne čo najskôr modely, ktoré sa obstarávacou cenou minimálne priblížia jej dnešným najdostupnejším spaľovákom. Veď napríklad podobne veľké SUV Volvo XC40 so spaľovacím motorom začína na rakúskom trhu na necelých 33 000 €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
Len Volvo a VW majú byť pripravení na prechod k elektromobilom v rámci Európy, uvádza T&E
4 komentáre
Pekné čínske auto, avšak prerábka z ICE znamená z podstaty zle navrhnuté BEV.
suhlasim,nikde v marketingu neukazuju tunel na podlahe..a dodnes ani elektricku verziu xc40 volvo na slovensko nedovaza…ajtak ten cenovy rozdiel je zvlastny, nakolko rozdiel je len v zadnej strane karoserie…….
Skús byť konkrétnejší. Čo je na tomto aute zle kvôli prerábke z ICE? Kde vidíš nejaké kompromisy?
Parametre aj výbava – veľmi slušné.
Cena – taktiež veľmi slušná.