Dočkáme sa pneumatík, ktoré vyrábajú elektrinu a karosérie, ktorá ju vie uskladniť?

0

Spoločnosti Goodyear a Volvo pracovali v nedávnej minulosti na technológiách, ktoré by sme dnes uvítali v rámci elektromobilov. Goodyear vytvoril prototyp pneumatiky, ktorá dokáže generovať elektrickú energiu. Volvo zas diely karosérie, ktoré vedia elektrinu uskladniť ako batéria. Dočkáme sa sériového nasadenia?

Karosárske diely Volvo s funkčnosťou batérie

V roku 2013 vyvinula automobilka Volvo diely karosérie, ktoré dokážu uskladniť elektrickú energiu. Plnia teda úlohu batérie. Vznikol dokonca prototyp vozidla Volvo S80, ktorý mal nabíjateľné veko kufra, kapotu, dvere a strešný panel. Toto riešenie malo priniesť úsporu hmotnosti v rámci batériou poháňaných vozidiel.

Ako vieme, Volvo sa chystá na elektrickú ofenzívu, takže uvidíme, či neopráši tento starší projekt. Treba však povedať, že v prípade poškodenia karosérie by sa oprava zrejme poriadne predražila. Problémom by mohlo byť aj zvýšené ťažisko vozidla a bezpečnosť. No a keďže hmotnosť nemá vďaka rekuperácii taký výrazný vplyv na dojazd elektromobilov ako sa v minulosti predpokladalo, ostane táto technológia zrejme len historickou zaujímavosťou.

volvo baterie karoseria

Zdroj: Volvo

Piezoelektrické pneumatiky Goodyear

Známy výrobca Goodyear vyvinul pneumatiky s označením BH03 za použitia piezoelektrickej zmesi. Ako je známe, pizoelektrické materiály generujú vďaka tlaku a treniu elektrickú energiu. A tá by mohla nabíjať batérie elektrifikovaných automobilov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bezdrôtová nabíjačka BMW: Nabíjanie je jednoduchšie ako tankovanie
Vo Švédsku spustili prvú elektrifikovanú cestu, ktorá nabíja elektromobily za jazdy
Volt je nabíjací dron pre elektromobily, ktorý si privoláte cez mobilnú aplikáciu

A to nielen počas jazdy, pri ktorej dochádza k rôznym nárazom a stáleprítomnému treniu pri kontakte s vozovkou, ale aj keď vozidlo stojí. A to kvôli materiálu, ktorý priťahuje slnečné žiarenie a premieňa ho na dodatočnú energiu. Spoločnosť Goodyear žiaľ uviedla, že sa jednalo o inžinierske „cvičenie“, ktoré by sa nemalo dostať do sériovej výroby.

Zdroj: CarBuzz

tesla magazin zdielanie 

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár