Slovenská Voltia vyvinula špeciálnu chladiarenskú elektro-dodávku

1

Slovenská spoločnosť Voltia, ktorá robí licenčné konverzie elektrickej dodávky Nissan e-NV200, vyvinula v spolupráci s partnermi nový produkt. A to chladiarenskú verziu bezemisnej dodávky, ktorá má aj veľký ekonomický potenciál.

Špeciálna chladiarenská verzia vznikla na báze modelu od Voltie, ktorý oficiálne prijal pod svoje krídla a začal pod svojou značkou predávať výrobca pôvodnej verzie vozidla, a to Nissan. Ide teda o model „Nissan eNV200 XL Voltia„.

Voltia spolu s partnermi, ako aj jej prvý zákazník už testujú funkčný prototyp na rakúskych cestách. Model sa vyvíja v rámci dvoch projektov podporovaných Rakúskou agentúrou na podporu výskumu. Ďalšími partnermi sú Johannes Kepler University of Linz, IESTA, AIT Austrian Institute of Technology, Technische Universität Wien, PRODUCTBLOKS, HiWiTronics, i-log či Energie Ingenieure Consulting.

Dodávka má mať podľa Voltie potenciál uspieť vo farmácii a doručovaní potravín. Peter Scheuermann, ktorý vedie výskumnú skupinu v Rakúskom technologickom inštitúte AIT zas uvádza, že je dôležité napájať chladiaci systém priamo z vysokonapäťovej batérie, aby bola účinnosť čo najvyššia.

Unikátna chladiarenská technológia

Elektrická dodávka od Voltie sa môže pochváliť  „prvou certifikovanou a komerčne dostupnou transportnou chladiacou technológiou R290 (propán)“ od spoločnosti PRODUCTBLOKS, ktorá je priamo poháňaná trakčným akumulátorom vozidla.

„Toto riešenie je jediné svojho druhu. Nahrádza v súčasnosti na trhu používané chladiace látky GWP a skutočne zabezpečuje prevádzku s nulovými emisiami,“ vysvetľuje Filip Kitanoski, šéf PRODUCTBLOKS.

Na zabezpečenie čo najväčšej efektivity, využíva vozidlo aj „inteligentné prediktívne ovládanie otvárania dverí“. Očakáva sa, že tento pilotný projekt poskytne priestor pre prelomový vývoj v segmente elektrických dodávok s regulovanou teplotou.

Súčasné dodávky, ktoré sú prerobené na chladiarenské vozidlá, poháňajú naftové motory, pričom integrácia chladiarenského systému podľa slovenskej spoločnosti Voltia vo všeobecnosti zdvojnásobuje ekonomickú a environmentálnu stopu. A to kvôli zvýšeniu spotreby niektorých vozidiel z 11 na 22 l na 100 km.

Zdroj: Voltia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenské“ elektro-dodávky Voltia mali dosiahnuť historický míľnik ohľadom ceny lízingu
Elon Musk hovoril o dodávke Tesla so solárnymi panelmi a vznášajúcom sa Roadsteri 2
„Slovenské“ elektro-dodávky sa osvedčili v rámci londýnskeho e-mobility projektu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Uvítal by som nejakú základnú informáciu o spotrebe chladiaceho agregátu, koľko km dojazdu to uberie a tak. Je jasné, že sa to nedá nejako exatne vyjadriť, záleží to na mnohých okolnostiach – vonkajšia teplota, frekvencia otvárania chladiaceho priestoru atď. Ale niečo by sa predsa len „hodilo“.
    Ono by asi najlepšie bolo vyskúšať to v praxi. A hneď sa zistí, či je to pre naše potreby to „pravé orechové“…

Pridajte komentár