„Slovenské“ elektrické dodávky Voltia sa budú montovať aj vo Veľkej Británii

6

Mladá slovenská spoločnosť Voltia dosiahla ďalší úspech. Jej elektrické dodávky na báze Nissanu e-NV200 sa  totiž budú produkovať v licencii aj na Britských ostrovoch.

Britský výrobca automobilových karosérií Bevan Group a slovenská spoločnosť Voltia podpísali dohodu o výrobe elektrických dodávok Voltia eNV200. Ako už názvov napovedá, táto elektrická dodávka vychádza z modelu Nissan e-NV200. Na vývoji tohto modelu spolupracovala slovenská firma priamo s automobilkou Nissan.

Voltia realizuje prestavby základného modelu, pričom jej verzia ponúka až 2-násobný nákladný priestor. Na vozidlo sa vzťahuje štandardná záruka od Nissanu. A britská spoločnosť Bevan Group môže teraz na základe licenčnej dohody montovať a predávať elektromobily Voltia vo Veľkej Británii a Írsku.

„Lokálna výroba a distribúcia našich dodávok bude nielen šetrnejšia k životnému prostrediu, čím sa podporí úsilie britských miest ohľadom znižovania emisií, ale toto partnerstvo nám tiež zjednoduší proces dodávok na trh Veľkej Británie, a to aj po Brexite,“ povedal šéf Voltie, Juraj Ulehla.

2 verzie

V ponuke spoločnosti Voltia sú dve verzie modelu eNV200 s rôznym objemom úložného priestoru – 6 a 8 m³ a nosnosťou 580 kg (oba varianty). Pohonný systém ostal bez zmien, tzn. že pod „kapotou“ nájdeme elektromotor s výkonom 80 kW a krútiacim momentom 254 Nm.

Batéria má kapacitu 40 kWh, pričom Voltia hovorí o dojazde cez 200 km, nešpecifikuje však podľa akého testovacieho cyklu. Nissan v prípade originálu uvádza dojazd 280 km podľa zastaralej „optimistickej“ normy NEDC. Voltia eNV200 sa na DC nabíjačke s výkonom 50 kW nabije na 80 % za 50 min. Pri maximálnom využití palubnej nabíjačky (6,6 kW) potrvá plné nabitie 7,5 hod.

Nová produkcia dodávok Voltia eNV200 odštartuje v závode vo Wednesbury do konca tohto mesiaca. V pláne je pritom výroba 10 vozidiel týždenne. Spoločnosť Bevan Group bude konvertovať podvozok továrenského Nissanu e-NV200 za použitia panelov a komponentov, ktoré dodá Voltia.

voltia env200

Zdroj: Voltia

Zdroj: Bevan Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenské“ elektrické dodávky Voltia budú jazdiť po celej SR
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke
Amazon si objednal 100 000 elektrických dodávok od „druhej Tesly“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Perfektné. Firma Voltia už bola párkrát prezentovaná, je to fakt zaujímavý koncept.
    Vyzeralo to ako výborný „úlet“ – v tom dobrom slova zmysle. Však teda fajn.
    Ale že sa im podarí predať licenciu do Francúzska a teraz následne do Británie? Klobúk dole, palec hore!
    Krátke video:
    …outube.com/watch?v=G7bLHM-dJ4s…

  2. Je to super nápad, to súhlasím, ale prosím vás, prestaňte to nazývať slovenskými ev, aj v úvodzovkách je to pritiahnuté za uši.

    • A prečo, Lubo? Mne sa to náhodou páči.
      Veď si len predstav – my dvaja sa dáme dohromady a začneme vyrábať EV. Baterky kúpime z Ázie alebo od Tesly, motory nám dodá napr. Siemens alebo Bosch, atď. atď.
      A teraz – čo z toho by sme mali vyrobiť sami doma v garáži, aby to bolo naše EV, alebo „naše EV“?
      Veď predsa žiadna automobilka (zrejme) nevlastní pneumatikáreň, ale obúvajú gumy Michelin, Goodyear, Dunlop, Continental, Pirelli a ďalšie. Taktiež sklá, reflektory, brzdy, tlmiče, kabeláže, autorádiá a iné veci vyrábajú špecializované firmy.
      A kde je tá hranica, aby sme TO naše auto mohli nazývať NAŠE AUTO?
      A či?

    • Iba tak mimochodom, v novembri m.r. som bol v Prahe na výstave e-SALON. Stálo to fakt za to. Nechcem im robiť reklamu, nedajú mi za to ani 5 centov, ale tam si človek tú elektromobilitu mohol tak nejak „ohmatať“ naživo.
      Samozrejme tam bola aj dodávka Nissan e-NV200. Je to šikovné, ale také „maličké, drobučké, chutnučké“.
      Tá úprava od firmy Voltia tam fakt sedí, s prepáčením za výraz, ako „riťka na šerbel“.

  3. 😉 JD, ide hlavne o vývoj.. I keď pravda, aj ten sa dnes pekne zdieľa a možno sa o par rokov dozvieme, že to dizajnuje, kreslí, vyvíja jeden číňan skrytý v nejakej garáži 😉
    Ale k veci.. Je to proste Nissan env200 a žiadne naše slovenské ev i keď sa teším tej snahe aj vyhranym kontraktom v zahraničí. Len si to cele nejak neviem predstaviť.. To kupujú Nissany a následne odrezu strechu a nasadia novú väčšiu? Je to drastická prerabka, ktorou sa stráca rýchlosť výroby, plytva sa materiálom.. A nerozumiem, prečo to ten Nissan nekúpil ako patent a nevyrába priamo on tak vo fabrikách??

    • Lubo, nikto nekupuje hotové autá a neodreže z nich strechu karbobrúskou.
      Ja ti to tak trochu objasním na príklade autobusov Setra a Neoplan. Určite tieto značky poznáš. Akurát že nepoznáš tieto automobilky a vieš prečo? Výrobcovia týchto autobusov kupujú komplet podvozky (vrátane motora, prevodovky, riadenia, bŕzd…) od renomovaných výrobcov (nebudem menovať, všetko je na nete) a montujú na to vlastné nadstavby. Všeobecne sa to nevie, ale však načo aj?
      Na bežné podvozky náklaďákov sa taktiež montujú špeciálne nástavby – domiešavače, smetiari atď.
      Počuješ trebárs: „Kúpili sme betónpumpu Putzmeister“ – a zaujíma niekoho snáď podvozok?
      Sú to príklady trochu pritiahnuté za vlasy, ale dnes ti každý predá čokoľvek a zamontuj si to kam len chceš. Hlavne, aby si uspel a poslal ďalšiu objednávku…
      Je to proste obchod. Absolútne legálny. OK?

Pridajte komentár