Volta Zero je elektromobil z organického „vesmírneho“ materiálu

0

Švédsky startup Volta Trucks pracuje na plne elektrickom nákladnom vozidle Volta Zero, vyrobenom zo špeciálneho kompozitu, ktorý je extra šetrný k životnému prostrediu. Ten bol pritom vyvinutý aj v spolupráci s Európskou vesmírnou agentúrou.

Šéf spoločnosti Volta Trucks, Rob Fowler, hovorí, že udržateľnosť nie je len o emisiách z výfuku. Preto sa zamerali aj na to, aby ich elektromobil využíval materiály, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu.

16-tonový nákladiak Volta Zero má karosériu vyrobenú z kompozitného materiálu, ktorý tvoria hi-tech ľanové vlákna a biologicky rozložiteľné živice. Za materiálom stojí švajčiarska spoločnosť Bcomp, ktorá pri jeho vývoji spolupracovala s Európskou vesmírnou agentúrou.

Volta Trucks v tejto súvislosti hovorí o plne prírodnej, extrémne ľahkej a vysokovýkonnej vláknovej výstuži, ktorá je počas svojho životného cyklu takmer CO2 neutrálna. Panely vozidla pritom môžu po stránke vlastností zodpovedať tuhosti a hmotnosti uhlíkových vlákien, avšak ich výroba vygeneruje o 75% menej CO2.

 Známe špecifikácie

Čo sa týka špecifikácií elektrického nákladiaka, tie prezrádzajú, že pôjde o vozidlo určené pre lokálnu prepravu. Bude totiž vybavené batériou s kapacitou 160 – 200 kWh, ktorá podľa výrobcu zabezpečí dojazd 150 – 200 km pri maximálnej rýchlosti 90 km/h.

Volta Zero disponuje rozmermi 9.46 x 2.55 x 3.4 m (dĺžka x šírka x výška) a maximálnym užitočným zaťažením 8.6 tony. Vodič vozidla bude sedieť nižšie ako býva pri tomto type vozidiel zvykom a zároveň v centrálnej pozícii. Vďaka riešeniu presklenia kabíny bude mať širokouhlý výhľad, a to až v rozsahu 220 stupňov. O zvyšok sa postarajú kamery.

Aktuálny stav a plány

Švédsky startup v súčasnosti stavia prvé kusy vozidla Volta Zero. Predstavené má byť koncom tohto roka, pričom prvé pilotné testy s prvými potenciálnymi zákazníkmi majú začať v prvom kvartáli budúceho roku. Prvými partnermi v tejto oblasti budú spoločnosti Bring a Posten.

Spoločnosť Volta Zero zatiaľ nemá žiadne „megalomanské“ produkčné plány ako mnohé e-mobility startupy. V strednodobom horizonte totiž plánuje vyrábať „realistických“ 2 000 vozidiel ročne.

Zdroje: Electrive, Volta Trucks

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Česko-slovenská“ AVIA zmrazila projekt elektrických nákladných áut
Prvý hasičský elektromobil odhalil prvé technické parametre
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár