Značka Volkswagen predstavila nový plán, v rámci ktorého oznámila akceleráciu svojej e-mobility transformácie a zameranie na softvér, digitalizáciu a autonómne riadenie. Prezradila pritom, akých nových elektromobilov sa dočkáme v najbližšej dobe a prvýkrát poodhalila svoju budúcu elektrickú vlajkovú loď Trinity.
Šéf VW Ralf Brandstätter hovorí, že v nasledujúcich rokoch sa ich značka zmení ako nikdy predtým. Nemci pritom uvádzajú, že urýchľujú svoju transformáciu na softvérom riadeného poskytovateľa mobility. Ich nová stratégia ACCELERATE má viesť smerom k udržateľnej a digitálnej budúcnosti, ktorej kľúčom je softvérová integrácia. Z vozidla sa podľa VW stane produkt na báze softvéru.
VW tiež zjednoduší svoju ponuku, aby zefektívnil produkciu. Jeho vozidlá budú obsahovať všetok dostupný HW, pričom na požiadanie zákazníka bude možné kedykoľvek pridať akékoľvek dostupné funkcie. Oznámená transformácia do roku 2025 zhltne 16 mld. €, pričom táto suma pôjde do elektromobility, hybridizácie (VW sľubuje plug-in hybridy s e-dojazdom 100 km) a digitalizácie.
Nasledujúce elektrické modely
VW zásadne mení plány ohľadom podielu elektrických áut v rámci vlastných predajov. Tie majú v Európe do roku 2030 tvoriť cez 70 %. T.j. 2-krát väčší podiel, ako tomu bolo v pôvodných plánoch. V Číne a USA to má byť 50 %. Na dosiahnutie tohto cieľa nemecká značka predstaví každý rok minimálne jeden nový model.
Tento rok sa pritom dočkáme modelov Volkswagen ID.4 GTX (v prvej polovici tohto roka), ID.5 (v druhej polovici roka), SUV ID.6 X / CROZZ (v Číne na jeseň). Prvé 2 modely sú však „len“ nové verzie vozidla ID.4 (športový a SUV-kupé variant).
Potom VW skáče až na rok 2025 (dovtedy by sme sa ale mali dočkať min. vanu ID. Buzz a kombíka na báze konceptu ID. Space Vision), nakedy avizuje elektromobil, ktorý sa zaradí pod ID.3. V prípade viackrát spomínaného sub-kompaktu to znamená oneskorenie o 2 roky.
Nová generácia elektromobilov
Volkswagen tiež uvádza, že svoju platformu pre elektromobily MEB bude vylepšovať, a to z hľadiska akcelerácie, nabíjania a dojazdu. Nemci spomínajú aj novú generáciu platformy pre elektromobily. Prvý model, ktorý na nej vyrastie, vzíde z projektu Trinity, pričom na trh sa dostane v roku 2026.
V tomto elektromobile budú dostupné všetky nové technológie. Pôjde tak o vlajkovú loď značky Volkswagen. Šéf VW však nedávno uviedol, že bude mať cenu, ktorú sú schopní zaplatiť ich typickí zákazníci. A spomenul sumu 35 000 €.
„Volkswagen Trinity“ má pritom nastaviť nové štandardy v oblasti dojazdu, rýchlosti nabíjania a digitalizácie. Spočiatku ponúkne autonómne riadenie úrovne 2+. V budúcnosti to má byť úroveň 4, tzn. plnú autonómiu pod dohľadom človeka. A to vďaka strojovému učenie s vyžitím neurónovej siete. VW sa tak opäť inšpiruje Teslou.
No a VW aktuálne zverejnil prvý obrázok, resp. skôr obrys modelu „Trinity“. Ten aspoň trochu naznačuje, aké vozidlo očakávať. Zdá sa, že by mohlo ísť o sedan, presnejšie liftback/fastback na spôsob modelu Arteon.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Modely VW ID.3 a ID.4 je možné vylepšovať ako smartfóny. Cez OTA aktualizácie
VW má zvýšiť ceny svojich spaľovacích áut na základe prevádzkových emisií
VW ID.5 je v pilotnej výrobe. Na trh príde v 2. polovici tohto roka
8 komentárov
Trocha neskoro prišla sebareflexia zvýšenia EV z 35% na 70%. Bohužiaľ až v roku 2030! Malé autá, kde je nákladovo výhodnejšie EV s LFP, ako ICE dokonca posúvajú (viď cena 5100€ Volkswagen Sihao E10X).
Ako inak, vyhlásenie nesprevádzajú žiadne informácie o spúšťaní nových tovární na batérie (termíny, kapacity). Prípadne o aké batérie pôjde. To je prúser a preto bobrík mlčanlivosti…
Slušné plány. Snáď to myslia vážne.
nemyslia
Zaujal ma ten elektrický dojazd 100 km pri PHEV.
Dúfam, že budú mať aj rýchlonabíjanie DC.
Už teraz ich PHEV používajú batériové packy s napätím 400 Voltov. To je slušný základ na rýchle dobíjanie.
Len to nie. Hybrid nech si cucá AC nech aj 40kw ale DC nech nechá voľný pre EV ktoré ho potrebuje a nech ho neblokuje ten polospalovák.
phev, resp. mackopes…
sudruhom z vw by uz mohol niekto povedat, ze z hovna sa bic neda upliest…