Masívna elektrifikácia automobilky VW zasiahne aj jej divíziu „Volkswagen R„, ktorá má na starosti športové a vysokovýkonné vozidlá.
Šéf predaja a marketingu automobilky VW, Jürgen Stackmann, pre Top Gear (via Carscoops) povedal, že budúce modely „R“ budú nielen vzrušujúce, ale aj elektrické.
„Budúcnosť R musí byť a bude elektrická. Stále pracujeme na tom, čo sme začali pred dvoma a pol rokmi – to samozrejme nebolo elektrické, aj keď vzrušujúce. Ale práca, ktorá nasleduje, je a bude elektrifikovaná,“ povedal Stackmann.
Prvému novodobému elektrickému vozidlu z dielne divízie „R“ sa pritom už podarilo viackrát zažiariť. Veď závodný špeciál Volkswagen ID. R stihol za krátky čas svojej existencie vytvoriť viacero svetových rekordov na legendárnych tratiach.
Ďalšie elektrifikované vozidlo už nie je také pôsobivé a eco-friendly, keďže ide o plug-in hybridné SUV Volkswagen Tuareg R. Ten je vybavený 6-valcovým benzínovým motorom 3.0 s výkonom 336 koní a elektromotorom s výkonom 120 koní. 14,1 kWh batéria pritom dokáže zabezpečiť elektrický dojazd 40 km (WLTP).
„Cestná verzia“ ID. R
Chystaný športový elektromobil bude ale inou kávou. Vývojový tím totiž využíva poznatky a technológie z pretekárskeho špeciálu ID.R. Od pripravovaného vozidla by pritom mohli byť odvodené aj „športiaky“ značiek Audi (nástupca modelu TT) a Porsche.
Športový elektromobil typu kupé aj roadster, ktorý sa zaradí do rodiny VW ID, bude vychádzať z koncernovej platformy (MEB), ktorá bola vyvinutá pre bežné plne elektrické modely segmentov C a D.
K „cestnej verzii“ elektromobilu Volkswagen ID. R už existuje viacero dizajnových štúdií. Podľa Svena Smeetsa, šéfa divízie motoršportu automobilky VW, bude definovaný predovšetkým novou na výkon orientovanou batériou, ktorú vyvíjajú vo svojej vlastnej réžii.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV VW ID.4, „väčší (?)“ súrodenec Škody Enyaq, sa už vyrába
Cenovo dostupné elektromobily VW nevyvinie SEAT. Koncern mu projekt odobral
„Strategicky dôležitý“ VW ID.3 bude možné konečne objednať – od 17. júna