Nový VW Passat GTE naznačuje pohon plug-in hybridnej Škody Superb

0

Ikona strednej triedy, Volkswagen Passat, sa dočkala faceliftu. Ten prináša pod jej kapotu a na palubu technologické novinky. A týka sa to aj vylepšeného plug-in hybridného pohonu, ktorý pravdepodobne dostane aj vynovená Škoda Superb, a to už čoskoro.

Minulý rok sme informovali, že viacero automobiliek stiahlo z predaja svoje plug-in hybridné modely. Dôvodom bol prechod na nový realistickejší testovací cyklus WLTP, pre určovanie prevádzkových vlastností vozidiel. Ten spôsobil okrem iného aj „papierové“ zvýšenie priemerných hodnôt emisií CO2.

Viacero modelov tak prekročilo hodnotu 50 g na 1 km. Tá bola pritom v mnohých krajinách považovaná za hranicu, ktorá oprávňovala zákazníkov žiadať o štátnu dotáciu na nákup vozidiel s ekologickými formami pohonu. Preto sa napríklad aj Volkswagen rozhodol, že stiahne z výroby a predaja svoje plug-in hybridné modely Passat GTE a Golf GTE, ktoré podľa nového cyklu prekračovali 50 g CO2/km.

Väčšia batéria a dojazd

Vynovený Volkswagen Passat GTE tak už bude logicky spĺňať spomínanú normu, čo by mu malo zaručiť podstatne vyššie predaje, ako keby ju nespĺňal. A tak sa ho výrobcovi opäť oplatí vyrábať, po novom aj v „kombi“ verzii Variant. Zníženie emisií CO2 má pritom na svedomí nová batéria, ktorej kapacita vzrástla o 31 %. A to z 9,9 kWh na 13 kWh.

Vďaka nej má prejsť plug-in hybridný Passat čisto na elektrinu 55 km (WLTP). V rámci porovnania v staršom cykle NEDC to predstavuje zvýšenie elektrického dojazdu z 50 na 70 km.

Rovnaká motorizácia

Menším prekvapením môže byť, že pod kapotou nájdeme rovnaké motory. Tzn. starší 1,4-litrový 4-valec TSI s výkonom 115 kW (156 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (116 k). Celkový systémový výkon pritom činí 160 kW (218 k), pričom Volkswagen Passat GTE dosahuje maximálny krútiaci moment 400 Nm. Vďaka tomu dosiahne v hybridnom režime max. rýchlosť 220 km a v čisto elektrickom režime 130 km/h. Z 0 na 100 km/h zrýchli pod 8 s.

Výrobca zatiaľ udáva predbežnú spotrebu nižšiu ako 2 l/100 km a emisie nižšie ako 45 g CO2/km. Avšak v zastaralom cykle NEDC. Z bežnej zásuvky sa má Volkswagen Passat GTE nabiť za 4 h 15 min, pričom jeho 3,6 kW palubná nabíjačka umožňuje najrýchlejšie možné nabitie za 2 h 30 min.

Koncernová sesternica Škoda Superb PHEV

Škoda už dlhšiu dobu avizuje, že tento rok uvedie na trh plug-in hybridnú verziu faceliftovaného modelu Superb. Ten by sa tak mal stať prvým novodobým elektrifikovaným vozidlom českej značky. Ak ho nepredbehne elektromobil Škoda e-Citigo.

V súvislosti s modelom sa už dávnejšie spomínala batéria s kapacitou 13 kWh, ktorú aktuálne dostal vynovený Passat GTE. Je tak pravdepodobné, že plug-in hybridná Škoda Superb dostane rovnakú techniku ako jej koncernový bratranec. V prípade Superbu sa však predpokladalo použitie modernejšieho 1,5-litrového benzínového motora TSI, na rozdiel od „jedna-štvorky“, ktorú nájdeme v Passate. Tento predpoklad tak zrejme padol.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen vybaví svoje nabíjacie stanice batériami Tesla Powerpack
Škoda sa zameriava na cenovo dostupnú a fascinujúcu elektromobilitu
VW potvrdil “lacný” elektromobil a zdieľanie elektrickej platformy MEB

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár