Drahšie elektromobily a prepúšťanie, údajný dôsledok emisných cieľov EÚ

0

Schválené emisné ciele EÚ vyvolali vlnu nevôle najmä u nemeckých automobiliek. Tie pritom tvrdia, že kvôli ním budú musieť prepúšťať. Volkswagen sa dokonca „vyhráža“ zdražením základných modelov. Na druhej strane to má priniesť na trh nové modely, či zabezpečiť konkurencieschopnosť nemeckých výrobcov.

Nemecký automobilový priemysel bol podľa Hendelsblatt pripravený na cieľ, ktorý počítal so znížením emisií CO2 v roku 2030 o 30 % v porovnaní s rokom 2021. Európska únia však minulý týždeň schválila 37,5 % zníženie pre osobné automobily a 31 % zníženie pre ľahké úžitkové vozidlá.

Nemecká asociácia automobilového priemyslu (VDA) po tomto kroku varovala, že ciele EÚ sú nerealistické a mohli by poškodiť domácu konkurencieschopnosť a spôsobiť prepúšťanie zamestnancov. Šéf koncernu Volkswagen Group Herbert Diess bol pritom v tomto smere podstatne konkrétnejší.

VW musí navýšiť ciele predaja elektromobilov

„Plán prechodu k elektromobilite, ktorý sme predtým vypracovali, nepostačí na naplnenie transformácie,“ povedal Diess na margo schválených emisných cieľov. Podľa zdrojov blízkych koncernu, VW mal spočítané, že v roku 2030 musí predať v Európe 1,2 milióna elektromobilov.

Po novom však museli tento cieľ navýšiť na 1,8 miliónov elektrických vozidiel. Dnes pritom VW Group predá na starom kontinente cca 4 milióny áut ročne. To by znamenalo, že v roku 2030 by museli predaje elektromobilov tvoriť 45 % z celkových dnešných predajov. Podľa VW budú musieť dosiahnuť 40 % podiel.

Zvýšenie cien základných modelov

Dosiahnutie spomínaných čísel bude podľa nemeckého koncernu vyžadovať výrazné štrukturálne zmeny. Portál Ecomento cituje v tejto súvislosti nasledujúce Diessové slová: „Z dôvodu drahých batérií a sankčného zaťaženia pre neplnenie limitov emisií CO2 v rámci konvenčných automobilov, by mohla byť mobilita na základnej úrovni oveľa drahšia a pre mnohých zákazníkov nedostupná.“

Takisto spomína možné prepúšťanie, kvôli transformácii a väčším, ako očakávaným štrukturálnym zmenám. Rovnakého názoru je aj Nemecká asociácia automobilového priemyslu (VDA). Tá pritom uviedla, že ciele EÚ sú nerealistické a poškodia domácu konkurencieschopnosť.

Nové elektrické modely

Zdroje blízke automobilke VW taktiež hovoria, že nové emisné ciele EÚ si vyžiadajú ďalších 7 nových elektrických modelov, postavených na koncernovej platforme MEB. Len do roku 2022 pritom VW Group plánuje 27 modelov, ktorých základ tvorí táto e-platforma. Potrebná má byť pritom aj ďalšia nová továreň na elektromobily.

Podľa „auto-profesora“ je to príležitosť

Uznávaný nemecký „automobilový profesor“ Ferdinand Dudenhöffer je v súvislosti so schválenými emisnými cieľmi presvedčený, že nemecký automobilový priemysel dokáže zvládnuť aj prísnejšie ciele. Tie schválené predstavujú podľa neho pre nemecké značky, najmä prémiové, príležitosť a nie riziko, informuje Boerse.

Dudenhöffer dodáva, že nemeckí inžinieri opakovane ukázali, že vedia podávať výkony, ktoré zabezpečujú nemeckým automobilkám konkurenčnú výhodu. A nové emisné ciele im môžu napomôcť k tomu, aby sa stali lídrami v oblasti elektromobility.

Zdroj titulnej fotografie: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický hatchback Volkswagen ID otestovali prví novinári. Čo naň hovoria?
Automobilky budú musieť predávať v EÚ viac e-áut, aby splnili nové emisné ciele
VW s predným pohonom už zrejme v budúcnosti nekúpime. Prečo?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár