Koncern Volkswagen Group aktuálne informuje, že zhruba rok od predstavenia konceptu autonómneho robotického nabíjania elektromobilov, je ich nabíjací robot vo fáze prototypu. Priniesť by mal ekonomicky efektívne a vysoko komfortné riešenia v oblasti nabíjania elektrických vozidiel.
Volkswagen Group verí, že koncept autonómneho nabíjania elektromobilov prostredníctvom mobilných robotov sa stane súčasťou nabíjacej infraštruktúry v nasledujúcich niekoľkých rokoch. Mobilný nabíjací robot je aktuálne v stave prototypu a na jeho vývoji sa pokračuje.
Thomas Schmall, generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Group Components, hovorí, že úlohou ich systému je zabezpečiť plne autonómne nabíjanie vozidiel v rámci obmedzených parkovacích plôch, ako sú napr. podzemné parkoviská.
A dodáva, že mobilný nabíjací robot umožní operátorom parkovacích miest a podzemných parkovísk rýchlo a jednoducho elektrifikovať každé parkovacie miesto. Toto riešenie tiež zredukuje potrebné stavebné zásahy, ako aj súvisiace potenciálne náklady v rámci budovania nabíjacích kapacít.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Ako to funguje?
Princíp robotizovaného nabíjacieho konceptu je pomerne jednoduchý. Zaparkujete svoj elektromobil napr. v rámci ľubovoľného parkovacieho miesta obchodného domu, prostredníctvom mobilnej aplikácie zadáte pokyn k nabíjaniu svojho vozidla a odídete na nákupy. O nabitie vozidla sa postará mobilný autonómny robot, ktorý k vášmu vozidlu dopraví mobilnú nabíjaciu banku (tzv. „batériový vozeň“) a pripojí ju k nabíjaciemu portu. Keď sa vozidlo nabije na požadovanú úroveň, robot banku odpojí a dopraví do stanice, kde sa banky nabíjajú a čakajú na použitie.
VW ešte minulý rok uviedol, že „batériové vozne“ majú kapacitu 25 kWh, pričom autonómny robot môže prepravovať viacero týchto vozňov naraz. Integrovaná nabíjacia elektronika má umožniť DC nabíjanie výkonom 50 kW. Autonómne činnosti robota zabezpečujú kamery, laserové skenery a ultrazvukové snímače.
Ďalším prínosom tohto riešenia by bolo určite to, že rieši problém, s ktorým sa elektromobilisti môžu potykať pravidelne. A to blokovanie nabíjacích miest spaľovákmi či e-autami, ktoré sú už nabité.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota si dala patentovať autonómny dron na nabíjanie elektromobilov
Robotizovaná „hadia nabíjačka“ od Tesly bude, potvrdil Elon Musk
O krok bližšie k autonómnemu nabíjaciemu robotu. Aiways získal patenty
4 komentáre
zbytocny nezmysel tak ako aj existencia znacky vw… Tesla onedlho zacne dodavat auta s dojazdom 1000km, na co bude komu taketo cudo?
Nielen Tesla. ale aj auta s dojazdom 1000km aj 2000km sa budu musiet niekedy niekde nabit. A mne vzdy bude pohidlnejsie ak sa mi tych 1000km nabije kym som na nakupe, vo fitku, alebo kine nez by som mal koli tomiu chodit hoc na SCH/UFC a zabijat tam zbytocne cas nech by to bola len pol hodina+cesta.
Mna by skor zaujimalo ci to bude fungovat len pre VWkoncern a ci si ten robot sam odomkne port, alebo to mam nechat auto odomknute? A na animacii sa samo veko odklopi a zaklopi, ale to tak predsa nefunguje, ci ID3/4 ma veko motorizovane? A co tie krytky portov, tie tiez nemaju?
pre mna je pohodlnejsie, ked sa mi auto nabija doma, ci uz zo solaru alebo ak nesvieti tak zo siete 😉 tento rok mi dal solar skoro 7.000kWh, dojazd si vies spocitat 😉
To je sice pekne, ale kto byva v panelaku nema take moznosti, vlastne nema moznost nabijat doma vobec, ak nebyva na prizemi. s moznostou parkovat pod oknom 🙂